Ποιο νέο Nissan «έφαγε» το Bluebird;

Το Nissan ή παλαιότερα Datsun Bluebird σίγουρα το έχετε ακουστά οι περισσότεροι, ενώ παλαιότεροι θα το θυμούνται κυρίως ως ταξί. Για πολλά χρόνια κυκλοφορούσαν πολλά στους δρόμους της Αθήνας κυρίως, έχοντας πολύ ευχαριστημένους κατόχους, αφού ήταν φοβερά αξιόπιστα αυτοκίνητα.

Το κλασικό ιαπωνικό σεντάν παράγονταν και στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Αγγλίας, όπου είχε φτάσει τις 187.178 μονάδες, μεταξύ 1986 έως 1990. Για να παραχθεί απαιτούνταν 22 ώρες, όταν τώρα ένα καινούργιο αυτοκίνητο χρειάζεται το μισό χρόνο. Πληροφοριακά, το Nissan Bluebird εκείνης της περιόδου εφοδιάζονταν με 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου, ισχύος 67 ίππων και 127 Nm ροπής (χωρίς turbo), με αυτονομία που έφτανε τα 729 χιλιόμετρα. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονταν ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ και ραδιοκασετόφωνο. Σήμερα, η Nissan υπολογίζει ότι κυκλοφορούν παγκοσμίως περίπου πάνω από 300.000 Bluebird.

Το νέο Nissan που ξεπέρασε σε παραγωγή το δημοφιλές στην εποχή του Bluebird, είναι το LEAF. Συγκεκριμένα στο Sunderland έχει φτάσει μέχρι τώρα τα 195.380 οχήματα και συνεχίζει (πάνω από 500.000 κυκλοφορούν). Η παραγωγή του διαρκεί 10 ώρες, ενώ είναι «φορτωμένο» με πάρα πολύ τεχνολογία. Το LEAF e+ με τον ηλεκτροκινητήρα των 217 ίππων και τη ροπή των 340 Nm επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ. και φτάνει έως τα 385 χλμ. αυτονομίας με την μπαταρία των 62 kWh. Όσο για τον εξοπλισμό του, δεν τίθεται καμία σύγκριση με το Bluebird, όπως και σε επίπεδο τεχνολογίας, αφού εξοπλίζεται με 44 υπολογιστές, όταν το Bluebird δεν είχε κανένα.

Η μετάβαση από τα καρμπυρατέρ στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, δεν έχει επιφέρει αλλαγή στην αδιάκοπη δέσμευση της Nissan για ποιότητα. Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού στο εργοστάσιο του Sunderland αυξήθηκε από 430 το 1986 σε 6.000, με 19 από τους εργαζόμενους που ξεκίνησαν το ’86 να εργάζονται ακόμα και σήμερα πάνω στο Nissan LEAF.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τέλος από τεράστια αγορά το VW Passat
Τέλος από τεράστια αγορά το VW Passat
Ηλεκτρική συμμαχία Suzuki, Toyota και Daihatsu
Ηλεκτρική συμμαχία Suzuki, Toyota και Daihatsu
Νέο «τζακ ποτ» της Skoda στα κιβώτια ταχυτήτων
Νέο «τζακ ποτ» της Skoda στα κιβώτια ταχυτήτων
Χωρίς μέλλον η παραγωγή του Audi A1
Χωρίς μέλλον η παραγωγή του Audi A1
Το Koenigsegg Jesko μπαίνει στην παραγωγή
Το Koenigsegg Jesko μπαίνει στην παραγωγή
Καθοδόν η νέα Skoda Fabia με βαριά κληρονομιά
Καθοδόν η νέα Skoda Fabia με βαριά κληρονομιά
Volvo με σουηδικό ατσάλι χωρίς ορυκτά
Volvo με σουηδικό ατσάλι χωρίς ορυκτά
Δείτε πως παράγεται το νέο Nissan Qashqai (+video)
Δείτε πως παράγεται το νέο Nissan Qashqai (+video)
Μπήκε στη γραμμή το πιο προσιτό SUV της Skoda
Μπήκε στη γραμμή το πιο προσιτό SUV της Skoda
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store