Η Mazda λανσάρει 3.3λτ. 6κύλινδρο ντίζελ στο CX-60

Μετά την παρουσίαση του ολοκαίνουριου plug-in υβριδικού Mazda CX-60, η ιαπωνική φίρμα έρχεται να εμπλουτίσει τη γκάμα του νέου της SUV με τον επίσης νέο ντίζελ εξακύλινδρο εν σειρά των 3.3 λίτρων.

Το πιο πρόσφατο μέλος της οικογενείας e-Skyactiv D αριθμεί 3.283 κ.εκ. χωρητικότητας και ανακοινώνεται ως ο πιο «καθαρός» πετρελαιοκινητήρας στον κόσμο! Διατίθεται σε δυο εκδόσεις ισχύος, με 200 άλογα/500 Nm για την πισωκίνητη έκδοση και 254 ίππους/550 Nm σε συνεργασία με το σύστημα τετρακίνησης Mazda i-Activ AWD, εξασφαλίζοντας κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 τόσο χαμηλές όσο 4.7 λίτρα/100 χλμ. και και 123 γρ./χλμ. Αμφότεροι συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης, προσφέροντας στο κορυφαίο CX-60 3.3 SkyActiv-D επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και τελική 220 χλμ./ώρα.

Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt και χρησιμοποιεί το DCPCI (Distribution- Controlled Partially Premixed Compression Ignition), βελτιστοποιώντας την καύση και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συνόλου. Οι Ιάπωνες αναφέρουν κατανομή βάρους που οριοθετείται στο 55-45 εμπρός-πίσω, με τη συνολική ένδειξη της ζυγαριάς να σταματά στα 1.900 κιλά και να κυμαίνεται 150 κιλά χαμηλότερα από το PHEV (2.050 κιλά).

Η εξέλιξη του ολοκαίνουργιου πετρελαιοκινητήρα, βέβαια, δεν σημαίνει πως η Mazda λησμονεί την ηλεκτροκίνηση. Η φίρμα από τη Χιροσίμα θα παρουσιάσει 5 EV μοντέλα μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, ενώ από το 2025 και μετά θα αναλάβει η νέα πλατφόρμα Skyactiv EV Scalable Architecture, η οποία θα διαθέτει μοναδική τεχνολογία και θα επιτρέψει στη Mazda να παράγει αποτελεσματικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όλων των μεγεθών, χρησιμοποιώντας κοινό πάτωμα.

Get it on Google Play Download on the App Store