Εξωπραγματικό Audi e-tron GT με έως 646 ίππους

Τα αποκαλυπτήρια του άκρως εντυπωσιακού e-tron GT πραγματοποίησε πριν από λίγα λεπτά η Audi, το οποίο διαθέτει πολύ συναρπαστικό σχεδιασμό, υψηλή πολυτέλεια, κορυφαία τεχνολογία και ισχύ που φτάνει μέχρι τους 646 ηλεκτρικούς ίππους. Το 4θυρο e-tron GT είναι ένα grand tourismo μεγάλων διαστάσεων, με μήκος 4,99 μ., πλάτος 1,96 μ., ύψος 1,41 μ. και μεταξόνιο 2,9 μ. Επίσης πατάει σε ζάντες 21 ιντσών, ενώ έχει πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή, μόλις 0,24. Το έντονα μυώδες και ανάγλυφο αμάξωμά του «γεμίζει» το δρόμο, με τα προαιρετικά laser φωτιστικά σώματα (στάνταρ είναι Matrix LED) να ενισχύουν τη δυναμική του παρουσία.

Στο εσωτερικό η πολυτέλεια είναι αναμενόμενα διάχυτη και συνδυάζεται με ένα σπορ σχεδιασμό. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν τα διάφορα συστήματα υψηλής τεχνολογίας, όπως είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Audi virtual cockpit plus και η οθόνη MMI των 10,1 ιντσών. Τα σπορ καθίσματα χρησιμοποιούν και συνθετικά υλικά που προέρχονται από ανακυκλωμένα μπουκάλια. Επίσης τα εμπρός καθίσματα είναι διαθέσιμα σε τρεις διαφορετικούς τύπους ανάλογα με την έκδοση και με έως 18 διαφορετικές ρυθμίσεις. Οι επιβάτες του θα μετακινηθούν με μεγάλες ανέσεις και έχουν στη διάθεσή τους 405 λτ. για τις αποσκευές ή 366 λτ. (πολύ λίγα για 5 μ. αυτοκίνητο) με το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen. Επιπλέον υπάρχει και δεύτερο πορτ μπαγκάζ 85 λίτρων, κάτω από το εμπρός καπό.

Το αμιγώς ηλεκτρικό e-tron GT quattro εφοδιάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα μπροστά ισχύος 238 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ πίσω με 435 ίππους, Συνδυαστικά αποδίδει 476 ίππους, ενώ έως 530 ίπποι είναι διαθέσιμοι για περίπου 2,5 δευτερόλεπτα στο boost mode μέσω του launch control. Η συνολική ροπή είναι 620 Nm ή 640 Nm στο boost mode. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,1 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 245 χλμ./ώρα. Υπάρχει και το πιο δυνατό RS e-tron GT με τους ηλεκτροκινητήρες των 238 ίππων μπροστά και των 456 ίππων πίσω. Η συνολική δύναμη φτάνει τους 598 ίππους και τα 830 Nm ροπής (με το boost mode ανεβαίνει στους 646 ίππους). Για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση αρκούν μόλις 3,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου των Audi e-tron GT και RS e-tron GT είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες, στο χαμηλότερο τμήμα του αυτοκινήτου για καλύτερο κέντρο βάρους και ιδανικό ζύγισμα 50:50. Η υψηλής απόδοσης μπαταρία μπορεί να αποθηκεύει ενέργεια 86 kWh (93 kWh μεικτή) σε αμφότερα τα μοντέλα. Η μεικτή κατανάλωση (NEDC) είναι 19,6 – 18,8 kW ανά 100 χλμ. στο Audi e-tron GT quattro και 20,2 – 19,3 kWh στο RS. Η αυτονομία φτάνει έως τα 487 χλμ. με NEDC ή 472 χλμ. με κύκλο WLTP.

Το Audi e-tron GT είναι εξοπλισμένο στάνταρ με αυτόματο κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, που βελτιστοποιεί στην πρόσφυση και τη σταθερότητα. Το RS e-tron GT διαθέτει επίσης ρυθμιζόμενο κλείδωμα στον πίσω άξονα μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη που μπορεί να ενεργοποιηθεί πλήρως μεταβλητά, με εύρος από 0-100%. Ο χειρισμός των χαρακτηριστικών του κλειδώματος του πίσω διαφορικού μπορεί να καθοριστεί από τον οδηγό μέσω του στάνταρ Audi drive select. Αυτό με την σειρά του ελέγχει τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και τα ελατήρια αέρα, τους ηλεκτροκινητήρες και τη μετάδοση δύο ταχυτήτων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω διακόπτη τις λειτουργίες comfort, efficiency, dynamic και individual. Για περισσότερη ευελιξία είναι στάνταρ η παθητική τετραδιεύθυνση. Σε ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς έως 2,8 μοίρες και προς την ίδια κατεύθυνση σε πιο υψηλές ταχύτητες.

Get it on Google Play Download on the App Store