Υβριδικό ορόσημο έως 745 ίππων η νέα BMW XM

Είχαμε δει το πρωτότυπο, αλλά η αλήθεια είναι πως δεν είχαμε προετοιμαστεί πλήρως για τον καταιγισμό εικόνων και ιστορικών στοιχείων, που συνοδεύουν την BMW XM παραγωγής. Ένα ισοπεδωτικό SUV, που θέτει στάνταρ όλων των εποχών για τα δεδομένα τόσο του M Gmbh, όσο και των BMW γενικότερα.

Από σχεδιαστικής πλευράς, η τελική μορφή της XM φαίνεται να πέρασε σχεδόν αυτούσια από το πρωτότυπο. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ό,τι μεγαλύτερο και πιο τρομακτικό έχει παρουσιάσει η BMW, με τα πελώρια φωτιζόμενα «νεφρά» να πλαισιώνονται από λεπτά LED ημέρας και ένα σετ πιο μεγάλων προβολέων για τα κυρίως φωτιστικά σώματα, σε μια διάταξη που θυμίζει εκείνη της X7. Ο προφυλακτήρας είναι γεμάτος αιχμές, ενώ στο προφίλ δεσπόζουν οι 23άρες ζάντες (σε ελαστικά 275/35 εμπρός, 315/30 πίσω) και το μπρονζέ περίγραμμα των παραθύρων, με την ίδια απόχρωση να απαντάται επίσης στους τροχούς, τη μάσκα και το διαχύτη.

Μιλώντας για τα μετόπισθεν της XM, τα επίσης λεπτά φανάρια τραβούν τα βλέμματα στο πάνω μισό του αμαξώματος, για να προκαλέσουν ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη οι κάθετα τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης και η έκταση του μαύρου προστατευτικού, που φτάνει σχεδόν μέχρι το μέσο του πίσω μέρους. Μοναδικό καρέ και το σήμα του αυτοκινήτου, που λόγω των μακριών φαναριών λίγο ήθελε να τοποθετηθεί στο κέντρο της πόρτας (από όπου απουσιάζει η «έλικα»).

 

Στο εσωτερικό δεν συναντάμε το ρηξικέλευθο μοτίβο του πρωτοτύπου, αλλά η φαντασμαγορική διάταξη BMW Curved Display και ο συνδυασμός δερμάτινων επενδύσεων Vintage Coffee και Merino Soft Nappa δημιουργούν μια μοναδική αίσθηση πολυτέλειας. Το μεταξόνιο των 3,1 μέτρων (5,11 μέτρα μήκος, 2,05 μ. πλάτος, 1,75 μ. ύψος) είναι κοινό με εκείνο της X7, η XM δεν μπορεί να φιλοξενήσει 7 επιβάτες όπως εκείνη. Και υπάρχει πολύ σημαντικός λόγος που η διάταξη περιορίζεται σε 5θέσια, λόγω του τεχνολογικού υπερθεάματος στον πίσω άξονα.

Εκεί τοποθετείται μια μπαταρία 25,7 kWh, που τροφοδοτεί με ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα 197 ίππων και 280 Nm στην έξοδο του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο συνδυασμός του με τον 4.4 V8 twinturbo καθιστά την XM ως την πρώτη plug-in υβριδική BMW M, αλλά και την πρώτη που εξελίχθηκε ευθύς εξαρχής ως μοντέλο του M GmbH! Μέχρι σήμερα, όλες οι BMW που έχουν φορέσει το γράμμα «έλικα» αποτελούσαν την κορυφαία έκδοση κάποιου υπάρχοντος μοντέλου (η M3 της Σειράς 3, η M5 της 5άρας και πάει λέγοντας). Η XM είναι η πρώτη που σχεδιάστηκε από λευκή κόλλα χαρτί, αποκλειστικά και μόνο για να αποτελέσει την ισχυρότερη «Μπέμπα» παραγωγής όλων των εποχών! Και τη βαρύτερη, καθώς η PHEV διαμορφώνει την ένδειξη της ζυγαριάς στα 2.750 κιλά. Οι μηχανικοί των Βαυαρών, ωστόσο, υπόσχονται κατανομή μάζας σχεδόν στο 50:50.

Πώς καθίσταται η XM ως η πιο δυνατή BMW της Ιστορίας; Τα 197 άλογα του ηλεκτρικού μοτέρ έρχονται σε ζεύξη με 490 ίππους και 650 Nm, προσφορά του οκτακύλινδρου βενζινοκινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει στα 653 άλογα στις 5.400 σ.α.λ. και τα 800 Nm στις 1.600-5.000 σ.α.λ., ξεπερνώντας κατά 17 ίππους τη μέχρι πρότινος κορυφαία M5 CS. Λόγω του τεράστιου βάρους, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 4,1 δλ. (3,8 δλ. θέλει η X6 M, για παράδειγμα), όμως η τελική προσφέρει δυο σημεία περιορισμού: κανονικά, στα 250 χλμ./ώρα, και προαιρετικά στα 270 χλμ./ώρα, με το πακέτο M Driver’s. Παρά τα μνημειώδη στοιχεία ισχύος, η XM μπορεί να ταξιδέψει 82-88 χλμ. και έως 140 χλμ./ώρα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα.

Για όσους θέλουν ακόμα περισσότερη δύναμη, αργότερα θα παρουσιαστεί η έκδοση Label Red. Η ισχύς εκεί θα φτάνει τα εξωπραγματικά, για εργοστασιακή BMW, επίπεδα των 745 ίππων και 997 Nm! Αξίζει να αναφερθεί πως το PHEV σύστημα κίνησης της XM, θα μεταφερθεί και στην επόμενη M5.

Get it on Google Play Download on the App Store