Νέο Hyundai Ioniq 5 με φόρτιση express

Η Hyundai παρουσίασε το νέο Ioniq 5, που σηματοδοτεί μια νέα ηλεκτρική εποχή για την κορεατική φίρμα και θα αποτελέσει ένα από τα κυριότερα μοντέλα της στο εγγύς μέλλον.

Το εμπρός μέρος εμφανίζεται απειλητικό, με την αιχμηρή διαμόρφωση του αμαξώματος και τα διπλά παραλληλόγραμμα LED. Ένα μοτίβο που ακολουθείται και πίσω, χαρίζοντας συμμετρία στις σχεδιαστικές γραμμές. Ξεχωρίζουν επίσης οι αεροδυναμικά προσεγμένες ζάντες των 20 ιντσών, που συγκαταλέγονται στο στάνταρ εξοπλισμό και είναι οι μεγαλύτερες πρώτης τοποθέτησης στα χρονικά των Hyundai. Το καπό είναι άλλη μια πρωτιά για μοντέλο από τη Σεούλ, εκτεινόμενο σε όλο το πλάτος του εμπρός μέρους, προκειμένου να μειωθούν οι αρμοί.

Το Ioniq 5 φτάνει τα 4.635 χλστ. σε μήκος, όμως είναι το μεταξόνιο των 3.000 χλστ. που εντυπωσιάζει, εκμεταλλευόμενο τους ακροβολισμένους τροχούς και τους πολύ μικρούς προβόλους. Το πλάτος είναι 1.890 χλστ. και το ύψος 1.605 χλστ., με τους Κορεάτες να υποστηρίζουν πως οι προσφερόμενοι χώροι κοντράρουν μοντέλα της ακριβώς μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε αυτό συνδράμει η αξιοποίηση της νέας πλατφόρμας E-GMP, που επιτρέπει τη δημιουργία ενός απόλυτα επίπεδου πατώματος. Διαμόρφωση που εκτός του «αέρα» για τα πόδια των επιβατών, παρέχει την πρώτη συρόμενη κεντρική κονσόλα σε αυτοκίνητο παραγωγής! Μετακινείται προς τα πίσω έως 140 χλστ., επιτρέποντας στον οδηγό να εξέλθει άκοπα από τη θέση του συνοδηγού, σε μια στενή θέση πάρκινγκ.

Με μεταξόνιο 100 χλστ. παραπάνω από αυτό του μεγαλύτερου SUV της Hyundai, του Palisade, δεν προξενεί εντύπωση ούτε η εντυπωσιακή «άπλα» για τα πόδια, ούτε ο χώρος αποσκευών των 530 λίτρων, που μπορεί να φτάσει στα 1.600 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Εκτός του κανονικού πορτμπαγκάζ, ως γνήσιο ηλεκτρικό το Ioniq 5 έχει χώρο αποσκευών και μπροστά. Στην πισωκίνητη έκδοση η χωρητικότητα ανέρχεται στα 57 λίτρα, ενώ στην τετρακίνητη περιορίζεται στα 24. Και πάλι όμως, μιλάμε για συνολικό διαθέσιμο χώρο των αποσκευών τουλάχιστον 554 λίτρων.

Η διπλή διάταξη των οθονών 12 ιντσών (μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μία για το σύστημα πολυμέσων) υπογραμμίζει την παροχή υψηλής τεχνολογίας από το Ioniq 5. Τα περισσότερα υλικά του ταμπλό και οι επενδύσεις κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα πλαστικά, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα εμπρός καθίσματα είναι 30% πιο λεπτά από το κανονικό, συμβάλλοντας και αυτά στους μεγάλους χώρους.

Κάτω από το αμάξωμα και την ευρυχωρία, συναντάμε επιλογή μεταξύ δυο μπαταριών: 58 kWh ή 72,6 kWh (που γίνεται 77,4 kWh για τις Η.Π.Α.). Από εκεί και πέρα, υπάρχουν εκδοχές κίνησης και ισχύος για όλα τα γούστα. Η βασική έκδοση συνδυάζει τη μικρότερη μπαταρία με έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 170 ίππων και 350 Nm που επιταχύνει το αυτοκίνητο στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,5 δλ. H αμέσως επόμενη έκδοση προσθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 72 ίππων μπροστά, για μια συνολική απόδοση 235 ίππων και 605 Nm, επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ. 

Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 72,6 kWh, η πισωκίνητη έκδοση κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και 350 Nm, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,4 δλ. Το κορυφαίο Ioniq 5 συνδυάζει δυο ηλεκτρικά μοτέρ (210 ίππων και 350 Nm πίσω – 95 ίππων και 255 Nm μπροστά) και επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός μόλις 5,2 δλ., χάρις στη συνδυαστική ισχύ των 305 ίππων και 605 Nm. Όλες οι εκδόσεις περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα.

Όταν τελειώσει η μπαταρία, το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από το 10 στο 80% μέσα σε 18 λεπτά, χάρις στη δυνατότητα φόρτισης 800V σε φορτιστή 350 kW. Μέσα σε μόλις 5 λεπτά η αυτονομία αυξάνεται κατά 100 χλμ. (βάσει WLTP), ενώ η πισωκίνητη εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί να φτάσει μέχρι τα 480 χλμ. Για τις υπόλοιπες εκδόσεις, δεν ανακοινώνονται στοιχεία ακόμα.

Το Ioniq 5 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2021.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέο Toyota Tundra και hybrid twin-turbo 443 ίππων
Νέο Toyota Tundra και hybrid twin-turbo 443 ίππων
Νέο Citroen C3 για διαφορετικούς πολιτισμούς
Νέο Citroen C3 για διαφορετικούς πολιτισμούς
Νέο Ford Fiesta και πιο ροπάτο ST
Νέο Ford Fiesta και πιο ροπάτο ST
Mazda CX-5: Έρχεται ραφιναρισμένο & με νέες εκδόσεις!
Mazda CX-5: Έρχεται ραφιναρισμένο & με νέες εκδόσεις! …
Νέο σκληροτράχηλο Toyota RAV4 Adventure
Νέο σκληροτράχηλο Toyota RAV4 Adventure
Ακόμα πιο μάχιμο το ανανεωμένο SsangYong Musso
Ακόμα πιο μάχιμο το ανανεωμένο SsangYong Musso
Πιο «ζόρικο» το Toyota Corolla Cross GR Sport
Πιο «ζόρικο» το Toyota Corolla Cross GR Sport
Νέο Nissan GT-R T-Spec με το μυαλό στο Skyline R34
Νέο Nissan GT-R T-Spec με το μυαλό στο Skyline R34
Ολοκαίνουργιο Subaru WRX με τεχνολογικές πρωτιές
Ολοκαίνουργιο Subaru WRX με τεχνολογικές πρωτιές …
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store