Νέο και «βάρβαρο» Hyundai Kona N με 280 άλογα

Έφτασε η ώρα που η Huyndai μας παρουσίασε το «καυτό» SUV, το πολυαναμενόμενο Kona N, που είναι και το πρώτο SUV υψηλών επιδόσεων της μάρκας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι άνθρωποι της Hyundai, το Kona N θα προσφέρει την ανόθευτη σπορ αίσθηση των μοντέλων της οικογένειας Ν, με την πρακτικότητα του SUV αμαξώματος.

Ξεκινώντας με το «κουστούμι», αυτό είναι όσο άγριο επιβάλλει το σήμα Ν που φέρει πάνω του το νέο Kona. Το εμπρόσθιο τμήμα είναι τρομερά αρρενωπό, όπου και ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση κάνουν οι τρεις αεραγωγοί (όμοιους φέρει κι έκδοση N Line) στο καπό. Πολύ ωραία στο μάτι φαίνεται κι η κόκκινη ρίγα στο κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα, τεχνοτροπία που συνεχίζεται στα πλαϊνά μαρσπιέ, αλλά και στον πίσω προφυλακτήρα. Εκεί υπάρχει επίσης κι ένας αιχμηρός διαχύτης, ο οποίος «αγκαλιάζει» τις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής. Στο ανώτερο σημείο της πέμπτης πόρτας υπάρχει μια αεροτομή που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του Kona, μαζί με το τριγωνικό φως για το στοπ!

Το look ολοκληρώνεται με τις υπέροχες σχεδιαστικά ζάντες των 19 ιντσών (σε ελαστικά 235/40 Pirelli P-Zero), που αφήνουν σε κοινή θέα τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων με το σήμα «Ν» πάνω τους! Κερασάκι στην τούρτα το χρώμα λανσαρίσματος που δημιούργησε η Hyundai για το νέο Kona N με τη ονομασία Sonic Blue.

Η καμπίνα του Hyundai Kona N προσφέρει εμφάνιση και αίσθηση προσανατολισμένη στην απόδοση και στην σπορ οδήγηση. Η αρχή γίνεται με το σπορ τιμόνι Ν, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει εξαιρετική αίσθηση στα χέρια του τυχερού οδηγού. Τα δυο παραμετροποιήσιμα κουμπιά Ν (ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις) δίνουν και στο Kona N το παρόν, όπως και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων.

Εντυπωσιακό είναι το εξελιγμένο HUD, για να φτάνουν στα μάτια του οδηγού όλες οι απαραίτητες πληροφορίες. Από εκεί κι έπειτα όμορφα είναι τα θερμαινόμενα και σπορ εμπρός καθίσματα (στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και τα πίσω θερμαινόμενα) με το λογότυπο Ν ραμμένο στην πλάτη τους, ενώ θετικά κρίνουμε το γεγονός πως οι μηχανικοί επέλεξαν συμβατικό χειρόφρενο στο γρήγορο Kona N.

Κάτω από το καπό συναντάμε τον γνωστό και μη εξαιρετέο 2.0 T-GDI, σε απόδοση 280 ίππων και 392 Nm. Ίδια απόδοση με το νέο i30 N Performance, δηλαδή, αλλά χωρίς την ύπαρξη απλής έκδοσης. Το Kona N διατίθεται αποκλειστικά με την κορυφαία έκδοση του μοτέρ και μόνο σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη N DCT.

Αυτό διαθέτει τις λειτουργίες N Power Shift (NPS), N Grin Shift (NGS) και N Track Sense Shift (NTS), που βελτιστοποιούν τα χαρακτηριστικά απόδοσης. Το NPS εμπλέκεται όταν το φορτίο γκαζιού ξεπερνά το 90%, μειώνοντας το χρόνο των αλλαγών. Με αυτό και το launch control ενεργοποιημένο, το Kona N επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5,5 δλ. (τελική 240 χλμ./ώρα)! Επίδοση που το καθιστά ως το ταχύτερο Hyundai όλων των εποχών στη συγκεκριμένη μέτρηση, ξεπερνώντας κατά 0,1 δλ. το Veloster N Performance και «ρίχνοντας» 0,4 δλ. στο i30 N Performance!

Το NGS λειτουργεί ως ένα είδος overboost, βελτιστοποιώντας την απόδοση κινητήρα και κιβωτίου για 20 δλ., αυξάνοντας την ισχύ στα 290 άλογα. Μετά τη χρήση του, ο οδηγός θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 40 δλ. για να το ξαναχρησιμοποιήσει.

Το NTS, τέλος, προσαρμόζεται στις συνθήκες τις εκάστοτε πίστας, αλλάζοντας σχέσεις με τον κατάλληλο τρόπο. Χρησιμοποιεί δεδομένα από το κάθε σιρκουί και αναλύει το οδηγικό στιλ, «μαθαίνοντας» ουσιαστικά την πίστα και επιτρέποντας στον οδηγό να έχει την προσοχή του στραμμένη στις στροφές και τα σημεία φρεναρίσματος.

Μιλώντας για αυτά, όσο γκαζώνει ο «Κόναν» της Hyundai, άλλο τόσο στρίβει και φρενάρει. Το N Grin Control System διαθέτει 5 διαφορετικές λειτουργίες (Eco, Normal, Sport, N και Custom), που επενεργούν σε γκάζι, σύστημα ελέγχου ευστάθειας, κιβώτιο και εξάτμιση. Το Electronic Sound Generator (ESG) φροντίζει για την ηχητική υπόκρουση της καμπίνας μέσω των ηχείων, ενώ τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Electronic Controlled Suspension (ECS) αναλαμβάνουν τη διαχείριση των κινήσεων του αμαξώματος. Το N Corner Carving Differential τώρα, πρόκειται για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, που φροντίζει για την εξάλειψη της υποστροφής και του torque steering.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέο Honda Jazz RS με το βλέμμα στο Type R
Νέο Honda Jazz RS με το βλέμμα στο Type R
Ξεχειλίζει δυναμισμό το κουπέ-SUV Fiat Fastback
Ξεχειλίζει δυναμισμό το κουπέ-SUV Fiat Fastback
Νέο Ford Maverick Tremor κάνει τη γη να τρέμει
Νέο Ford Maverick Tremor κάνει τη γη να τρέμει
Ακόμα πιο αγρίμι Suzuki Jimny Sierra 4Sport (+video)
Ακόμα πιο αγρίμι Suzuki Jimny Sierra 4Sport (+video)
Νέο MINI Aceman δείχνει το επόμενο Countryman
Νέο MINI Aceman δείχνει το επόμενο Countryman
Toyota GR86 & Subaru BRZ κλείνουν 10ετία και γιορτάζουν
Toyota GR86 & Subaru BRZ κλείνουν 10ετία και γιορτάζουν
Νέο και γκράντε Audi Q6 μεγαλύτερο από Q7
Νέο και γκράντε Audi Q6 μεγαλύτερο από Q7
«Καραβίσιο» Fiat 500 Cabrio από την Irmscher
«Καραβίσιο» Fiat 500 Cabrio από την Irmscher
Αποκάλυψη του νέου Honda Civic Type R
Αποκάλυψη του νέου Honda Civic Type R
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store