Ολοκαίνουργιο και υβριδικό Hyundai i20

22

H Hyundai παρουσίασε επίσημα την 3η γενιά του i20, το οποίο αποκτά εντελώς νέα εμφάνιση, πλήρως αναβαθμισμένες τεχνολογίες και για πρώτη φορά υβριδική έκδοση.

Το νέο i20 υιοθετεί την τελευταία σχεδιαστική ταυτότητα της κορεατικής φίρμας, η οποία χαρακτηρίζεται από τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα εντυπωσιακά LED ημέρας, που οδηγούν το βλέμμα στην εξάγωνη μάσκα. Ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει πλήθος ακμών και συμπληρώνει το ιδιαίτερα δυναμικό «πρόσωπο» του best seller της Hyundai. H μεγαλύτερη διαφορά, ωστόσο, εντοπίζεται στο πίσω μέρος.

Εκεί συναντάμε μια ριζικά αναθεωρημένη τεχνοτροπία, με τα φωτιστικά σώματα να τοποθετούνται αρκετά χαμηλά -σχεδόν στο μέσο της 5ης πόρτας- και να «εισβάλουν» στα πίσω φτερά, σχεδόν μέχρι το μέσο τους. Ενώνονται με μια λωρίδα και ο σχεδιασμός τους εντείνει το αίσθημα του πλάτους, ενώ η διχρωμία της μαύρης οροφής δημιουργεί την αίσθηση πως το αυτοκίνητο είναι χαμηλότερο από ό,τι στην πραγματικότητα.

Δείτε ακόμα: Άκρως απειλητικό το νέο Hyundai i30

Ούτως ή άλλως, οι διαστάσεις του νέου i20 ανταποκρίνονται στην αίσθηση που δημιουργούν τα σχεδιαστικά highlights του μοντέλου. Το μήκος είναι αυξημένο κατά 5 χλστ. (4.040 χλστ.) και το πλάτος κατά 16 χλστ. (1.750 χλστ.) σε σχέση με το σημερινό, ενώ το ύψος παρουσιάζει μείωση 24 χλστ. (1.450 χλστ.). Το μεταξόνιο με τη σειρά του έχει κερδίσει 10 χλστ. (2.580 χλστ.), με τους Κορεάτες να δηλώνουν πως ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πιο ικανοποιητικός από ποτέ. Κάτι που σίγουρα ισχύει για τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία ανέρχεται στα 351 λίτρα (από 326).

Για το εσωτερικό η Hyundai δεν δημοσίευσε φωτογραφίες, οπότε θα πρέπει να αρκεστούμε στην περιγραφή του δελτίου τύπου και το επίσημο σκίτσο. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, 8 ή επίσης 10,25 ιντσών, προσδίδουν άκρατο τόνο high tech στην καμπίνα επιβατών. Apple CarPlay και Android Auto δεν θα μπορούσαν να λείπουν, ενώ προαιρετικά διατίθεται ηχοσύστημα της Bose με 8 ηχεία.

Πλήρες είναι το πακέτο ασφαλείας, με όλα τα καθιερωμένα επικουρικά συστήματα (αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση τυφλού σημείου και πεζών, διατήρηση λωρίδας κλπ) να πλαισιώνονται από το Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC). Ένα εξελιγμένο ενεργό cruise control, που χρησιμοποιεί τα δεδομένα του GPS για να ανιχνεύει επικείμενες στροφές και ευθείες, ρυθμίζοντας αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Διαβάστε επίσης: Ήρθε το νέο Hyundai i10 με τιμή από 11.190 ευρώ

Μια ταχύτητα που είναι υπόθεση 4 κινητήριων συνόλων, με το ντίζελ να λάμπει δια της απουσίας του. Την γκάμα ανοίγει ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.2 MPI των 84 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., που συνδυάζεται αποκλειστικά με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ. Στη συνέχεια έχουμε τον τρικύλινδρο τούρμπο 1.0 T-GDI των 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 175 Nm στις 1.500 σ.α.λ., συνδυαζόμενος είτε με 6άρι χειροκίνητο είτε με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Στην πρώτη περίπτωση το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,4 δλ., ενώ με το 7άρι DCT 1 δλ. αργότερα.

Τα μεγάλα νέα αφορούν την προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος 48 Volt, το οποίο συνδράμει προαιρετικά τον 100άρη 1.0 T-GDI και υποχρεωτικά την κορυφαία έκδοση των 120 ίππων. Σε αυτή, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 998 κ.εκ. αποδίδει 120 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 200 Nm στις 2.000 σ.α.λ., με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ. με το χειροκίνητο και 10,3 δλ. με το διπλού συμπλέκτη.