Νέα αμφιλεγόμενη BMW M2 με 459 πισωκίνητα άλογα

Η νέα M2 είναι εδώ, χειροκίνητη, πισωκίνητη, ισχυρότερη μηχανικά, αλλά και πιο αμφιλεγόμενη σχεδιαστικά από κάθε άλλη φορά. Η BMW ακολούθησε ριζικά διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ άλλαξε σε μεγάλο βαθμό το αμάξωμα και σε σχέση με τις απλές (και ήδη αμφισβητούμενες εμφανισιακά) 2 Coupe.

H G87 δεν έχει καμία σχέση με την απερχόμενη F87 ούτε στιλιστικά (προφανέστατα), ούτε σε διαστάσεις. Το μήκος έχει πάρει 100 χλστ. και φτάνει πλέον τα 4.580 χλστ., το πλάτος τα 1.887 χλστ. (+33 χλστ.) και το μεταξόνιο τα 2.746 χλστ. (+53 χλστ.), ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 7,6 χλστ. (1.402 χλστ. συνολικά). Αυξήσεις που επέφεραν σημαντικό ανήφορο και στη ζυγαριά, η οποία σταματά στα 1.730 κιλά για τη χειροκίνητη (+235 ολόκληρα κιλά) και τα 1.754 κιλά για την αυτόματη (+179 κιλά). Αυτά στα πρακτικά. Γιατί στιλιστικά η νέα M2 όχι μόνο είναι άλλο αυτοκίνητο, αλλά και εξόχως διχαστικό.

Το εμπρός μέρος συγκεντρώνει την περισσότερη κουβέντα, με τα παραλληλόγραμμα σχήματα στις εισαγωγές του προφυλακτήρα και τα προεξέχοντα «νεφρά» να προσδίδουν μεν επιθέτικοτητα, αλλά να είναι τουλάχιστον διφορούμενα σε θέμα καλαισθησίας. Ίδια σχόλια, αν και σε κάπως μικρότερο βαθμό, προκαλεί και ο πίσω προφυλακτήρας, με τα έντονα γεωμετρικά σχήματα να πλαισιώνουν τον -επίσης ελαφρώς άκομψο- διαχύτη, που φιλοξενεί τις τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων. Στο χείλος της πόρτας του πορτμπαγκάζ συναντάμε spoiler, ενώ τα φουσκωμένα φτερά εμπρός-πίσω να τονώνουν περαιτέρω το παρουσιαστικό του βαυαρικού κουπέ. Είναι χαρακτηριστικό, πάντως, πως οι αναλογίες είναι τέτοιες και οι διαστάσεις τόσο αυξημένες, ώστε ακόμα και οι 20άρες ζάντες στον πίσω άξονα (σε ελαστικά 285/30, 19άρες μπροστά με λάστιχα 275/35) μοιάζουν μικρές!

Στην καμπίνα συναντάμε στάνταρ τα νέας σχεδίασης καθίσματα M Sport με φωτιζόμενο «M» στα προσκέφαλα, αλλά προαιρετικά προσφέρονται τα ανθρακονημάτινα M Carbon (για πρώτη φορά) -ως μέρος του Carbon Package, που περιλαμβάνει επίσης ανθρακονημάτινη οροφή- που είναι ελαφρύτερα κατά 10,8 κιλά. Η διάταξη Curved Display με τις οθόνες των 12,3 ιντσών (ψηφιακό καντράν) και των 14,9 ιντσών (infotainment) είναι επίσης στάνταρ, όπως και το σύστημα M Drive Professional. Αυτό προσφέρει δυνατότητες τηλεμετρίας (που περιλαμβάνουν μέχρι και αναλυτή drift) και δυνατότητα παραμετροποίησης όλων των λειτουργιών, όπως το τιμόνι, οι αναρτήσεις, η χαρτογράφηση του κινητήρα, τα προγράμματα οδήγησης, τα στάδια παρέμβασης του traction control και το ποσοστό «κλειδώματος» του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού Active M Differential.

O οδηγός στη νέα M2 μπορεί να επιλέξει μέχρι και το πώς θα αισθάνεται το πεντάλ των φρένων, δείγμα ότι οι Βαυαροί έχουν επενδύσει στην αποτελεσματικότητα του αυτοκινήτου εντός και εκτός πίστας. Βασικό ρόλο παίζει ο S58 3.0λιτρος εν σειρά εξακύλινδρος twinturbo, που παράγει 459 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 550 Nm στις 2.650-5.870 σ.α.λ., έχοντας τον κόφτη στις 7.200 σ.α.λ. Τα νούμερα ισοδυναμούν με αύξηση 49 ίππων και 50 Nm συγκριτικά με την προηγούμενη M2, τοποθετώντας τη M2 G87 πάνω και από την προηγούμενη CS, των 450 ίππων. Με άλλα λόγια, μιλάμε για την ισχυρότερη M2 που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα!

Με τόση δύναμη παραπάνω, δεν προκαλεί έκπληξη ότι η νέα M2 είναι επίσης ταχύτερη από ποτέ. Με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,1 δλ. (4,4 δλ. η αντίστοιχη προηγούμενη), ενώ με το 8άρι αυτόματο ο χρόνος πέφτει στα 3,9 δλ. (4,2 δλ. η προηγούμενη αυτόματη, με το 7άρι διπλού συμπλέκτη) και ξεπερνά τη CS F87 κατά 0,1 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, όμως με το πακέτο M Driver’s ο ηλεκτρονικός κόφτης μετατοπίζεται στα 283 χλμ./ώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέο Ford Ranger Wildtrak X για την άγρια φύση
Νέο Ford Ranger Wildtrak X για την άγρια φύση
Η Rolls-Royce βάζει τα μαύρα κι αποχαιρετά τους V12
Η Rolls-Royce βάζει τα μαύρα κι αποχαιρετά τους V12
Νέο Hyundai Accent και 1.5 T-GDi 160 PS
Νέο Hyundai Accent και 1.5 T-GDi 160 PS
Νέο ηλεκτρικό Ford Explorer κόντρα στο VW ID.4
Νέο ηλεκτρικό Ford Explorer κόντρα στο VW ID.4
Δαίμονας 1,66 δλ. για το 0-100 το νέο Dodge Demon 170
Δαίμονας 1,66 δλ. για το 0-100 το νέο Dodge Demon 170
Νέο Mitsubishi XRT - προπομπός του νέου L200
Νέο Mitsubishi XRT - προπομπός του νέου L200
Νέο Kia EV5 με επιρροές από το EV9
Νέο Kia EV5 με επιρροές από το EV9
Ανοιχτός πειρασμός η νέα Ferrari Roma Spider
Ανοιχτός πειρασμός η νέα Ferrari Roma Spider
Έξτρα τεχνολογία για τις νέες Mercedes GLA/GLB
Έξτρα τεχνολογία για τις νέες Mercedes GLA/GLB
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store