Νέα ηλεκτρική BMW iX3 με έως 460 χλμ. αυτονομία

103

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο X της BMW είναι γεγονός, με τη μορφή της iX3. Παράλληλα, είναι το πρώτο ηλεκτρικό Sports Activity Vehicle (SAV) της αγοράς και στρώνει το έδαφος για τα BMW i4 και iNEXT, που θα συνθέσουν την εμπλουτισμένη ηλεκτρική γκάμα των Βαυαρών.

Εμφανισιακά, η ηλεκτρική από τις υπόλοιπες X3 ξεχωρίζει χάρις στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και τις διαφορετικές ζάντες αλουμινίου, που είναι ειδικά σχεδιασμένες για λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση και βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd 0,29). Η μάσκα είναι επίσης διαφορετική, φιλοξενώντας μικρές οπές και μπλε χρώμα στο εσωτερικό των «νεφρών», ενώ η ίδια απόχρωση απαντάται στα πλαϊνά προστατευτικά και τον διαχύτη πίσω. Τέλος, η απόσταση από το έδαφος είναι μειωμένη κατά 7,5 εκατοστά.

Δείτε ακόμα: Αυτό το BMW i3 κάνει Αθήνα – Ξάνθη με ένα «γέμισμα»

Την κίνηση αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας 286 ίππων και 400 Nm ροπής, που τροφοδοτεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 6,8 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, με την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 18,5 και 19,5 kW/100 χλμ. Η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως τα 460 χλμ., ενώ ο χρόνος φόρτισης σε ταχυφορτιστή 150 kW διαρκεί 34 λεπτά, για να φτάσει η μπαταρία από το 0 στο 80%. Σύμφωνα με την BMW, 10 λεπτά φόρτισης ισοδυναμούν με 100 χλμ. αυτονομίας.

Διαβάστε επίσης: Νέες BMW i3 με επιδότηση 5.500 ευρώ

Η μονάδα μπαταρίας υψηλής τάσης του BMW iX3 είναι εγκατεστημένη σε επίπεδη θέση στο πάτωμα του οχήματος. Χάρη σε αυτή τη διάταξη, δεν θυσιάζεται χώρος για επιβάτες και αποσκευές συγκριτικά με τις συμβατικές X3.

Δείτε ακόμα: Τα ποσά επιδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα

Καινοτομία για το iX3, και γενικότερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνιστά η μέθοδος παραγωγής που καταργεί την ανάγκη για χρήση υλικών προερχόμενων από σπάνιες γαίες. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μετάδοση φιλοξενούνται στο ίδιο κέλυφος ως μια ολοκληρωμένη μονάδα. Ως αποτέλεσμα, ο απαιτούμενος χώρος εγκατάστασης του συστήματος κίνησης και το βάρος του μειώνονται σημαντικά. Η σχέση ισχύος/βάρους του συστήματος κίνησης βελτιώνεται κατά 30% περίπου συγκριτικά με της προηγούμενης γενιάς.