Χαντακώθηκε σε πωλήσεις το νέο Subaru WRX

H απόφαση της Subaru για κατάργηση του WRX STI προκάλεσε αναστάτωση και αντιδράσεις στην petrolhead κοινότητα. Οι Ιάπωνες επικαλέστηκαν μικρό αριθμό πωλήσεων και ασύμφορο κόστος εξέλιξης, με την εμπορική πορεία του απλού WRX να φαίνεται πως τους δικαιώνει.

Η νέα γενιά του «Ρεξ» παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους και ξεκίνησε να διατίθεται τον περασμένο Γενάρη, έχοντας για βασικά της ατού την ολοκαίνουργια πλατφόρμα και το αγνώριστο εσωτερικό. Σε αντίθεση με όσα περίμεναν πολλοί, η ισχύς παρέμεινε σε αντίστοιχα επίπεδα με του απερχόμενου. Κι όπως όλα δείχνουν, η δυσαρέσκεια του αγοραστικού κοινού για αυτή την προσέγγιση αποτυπώνεται στα νούμερα πωλήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Subaru America, από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάρτη διατέθηκαν στις Η.Π.Α. 576 WRX, σημειώνοντας «καθίζηση» 89,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Καλύτερος μήνας αποδείχτηκε ο Μάρτιος, καταγράφοντας 204 ταξινομήσεις.

Το νέο WRX βασίζεται στην πλατφόρμα Global, προσφέροντας 28% περισσότερη στρεπτική ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει διαχωρισμός εκδόσεων, με την πλουσιότερη GT να κάνει πρεμιέρα και να φέρνει μαζί της -επίσης για πρώτη φορά- ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Στο μηχανοστάσιο κατοικοεδρεύει ένας νέος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος boxer, που αριθμεί 2.4 λίτρα (από 2.0 του απερχόμενου). Η απόδοση τοποθετείται στα 271 άλογα και τα 349 Nm στις 2.000-5.200 σ.α.λ., σηματοδοτώντας μια αύξηση μόνο 4 ίππων σε σχέση με πριν (ίδια η ροπή). Εδώ εντοπίζεται, σύμφωνα με τους αναλυτές, ο πρώτος αποτρεπτικός παράγοντας. Ο δεύτερος, αφορά το κιβώτιο.

Το sport sedan των «Πλειάδων» διατίθεται με 6άρι χειροκίνητο ή κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, αλλά μόνο στις κανονικές εκδόσεις. Το κορυφαίο και καλύτερα εξοπλισμένο GT, που θα μπορούσε να προσελκύσει κόσμο με την εμφάνιση, τον εξοπλισμό και την ανάρτησή του, διατίθεται αποκλειστικά με το CVT. Κάτι που αυτομάτως αποθαρρύνει τους φανατικούς της οδήγησης, στους οποίους πρωτίστως απευθύνεται το μοντέλο.

 

 

Στα παραπάνω, έρχεται να προστεθεί η απώλεια του STI. Μια εκδοχή που θα έστρεφε τα φώτα πάνω στο WRX και θα ενθουσίαζε το κοινό, φέρνοντας άτομα στις αντιπροσωπείες της Subaru.

Get it on Google Play Download on the App Store