Εταιρία φορτηγών κάνει το άλμα στα EV αυτοκίνητα

Η επίδραση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τέτοια πια, που δεν αφήνει εκτός ούτε τις εταιρίες φορτηγών. Εξ ου και η πρώτη προσπάθεια της ρωσικής Kamaz στα τετράτροχα, που έχει σκοπό να αποτελέσει μια από τις πιο ελκυστικές προτάσεις στο χώρο των EVs.

Οι Ρώσοι είναι γνωστοί για τις σκληροτράχηλες κατασκευές, που τους έχουν χαρίσει αμέτρητες νίκες στην κατηγορία των φορτηγών, στο Ράλλυ Ντακάρ. Τα στρατιωτικά τους οχήματα επίσης διαπρέπουν στους τομείς της αξιοπιστίας και της αντοχής, διαθέτοντας παράλληλα μια ολοκληρωμένη γκάμα με επιλογές πολιτικών φορτηγών για κάθε κατηγορία. Το Kama-1 αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο της Kamaz, και μάλιστα ηλεκτρικό. Παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους και πρόσφατα η Kamaz εξέδωσε δελτίο τύπου, με το οποίο ενημερώνει για την εξέλιξη του project.

Σύμφωνα με τη φίρμα από το Τσέλνι, θα χρειαστούν άλλα 2-3 χρόνια προκειμένου το Kama-1 να μπει στην παραγωγή. Η έλλειψη ημιαγωγών και μπαταριών έχει βάλει δυνατό «φρένο» στην ανάπτυξη του εγχειρήματος, καθώς το αρχικό πλάνο ήθελε το αυτοκίνητο να κυκλοφορεί στις αρχές του 2022. Λόγω των ανωτέρω καθυστερήσεων ωστόσο, θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι το 2023 για να δούμε το λιλιπούτειο Kamaz.

Το Kama-1 έχει μήκος 3,4 μέτρωνπλάτος 1,7 μ. και ύψος 1,6 μ., κινούμενο από έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων. Το βάρος του φτάνει περίπου τα 1.300 κιλά, εκ των οποίων τα 400 αντιστοιχούν στη μπαταρία των 33 kWh. Η επιτάχυνση, πάντως, μόνο αργή δεν είναι, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 6,7 δλ. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα και η μέγιστη αυτονομία τα 250 χλμ., με την Kamaz να τοποθετεί την τιμή εκκίνησης μεταξύ 1 και 1,3 εκατ. ρουβλιών (11.178 – 14.533 ευρώ).

Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί η καινοτομία στο εσωτερικό του, με τη μορφή οθόνης στο τιμόνι! Προκειμένου να ελευθερώσουν χώρο στο ταμπλό και να μειώσουν το πάχος του (άρα και να αυξήσουν το χώρο για τους επιβάτες), μετέφεραν την οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο τιμόνι! Η επιφάνεια των 7 ιντσών είναι σταθερή, θυμίζοντας τον σταθερό ομφαλό του τιμονιού στο πρώτο Citroen C4. Αν αναρωτιέστε πού χωράει ο αερόσακος, απλά δεν χωράει. Τοποθετείται στο ταμπλό, πίσω από το τιμόνι, και σε περίπτωση ατυχήματος ανοίγει πίσω και πάνω από το τιμόνι (περίπου όπως άνοιγαν οι πρώτοι αερόσακοι συνοδηγού, με το χαρακτηριστικό καπάκι στο ταμπλό).

Φήμες αναφέρουν πως η ιδιαιτερότητα αυτή σοβαρά προβλήματα στα crash tests, αναφορικά με την πυροδότηση του αερόσακου, προκαλώντας περαιτέρω καθυστέρηση στο λανσάρισμα του Kama-1. Αν κρίνουμε από το πόσο πίσω έχει πάει το χρονοδιάγραμμα, μάλλον αληθεύουν.

Get it on Google Play Download on the App Store