Έτσι θα αυξηθεί η διάρκεια ζωής των μπαταριών λιθίου!

Η μεγαλύτερη κριτική που δέχονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει να κάνει με την αυτονομία που προσφέρουν οι μπαταρίες τους, αλλά και το κατά πόσο αυτές θα αντέξουν στο πέρασμα των ετών.

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χάνουν τη δύναμη τους όσο περνάει ο καιρός κι αυτή είναι μια από τις ανησυχίες κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο μια ομάδα επιστημόνων από το πανεπιστήμιο του Stanford βρήκε έναν έξυπνο τρόπο για να αυξήσει τη διάρκεια ζωής τους, επανασχεδιάζοντας το λογισμικό που διαχειρίζεται τα κυκλώματα φόρτισης – εκφόρτισης. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως! Η αναπόφευκτη μείωση της χωρητικότητας των μπαταριών που συμβαίνει λόγω χρήσης (φόρτιση, αποφόρτιση και επαναφόρτιση), οφείλεται στο γεγονός πως τα ιόντα λιθίου «χαλαρώνουν» από τα ηλεκτρόδια της μπαταρίας με κάθε κύκλο φόρτισης και εκφόρτισης. Σε αυτό το πρόβλημα έδωσαν λύση οι ερευνητές του Stanford, κατορθώνοντας να επανασυνδέσουν αυτά τα «νεκρά» κομμάτια λιθίου με το αρνητικό ηλεκτρόδιο της μπαταρίας. Ως γνωστόν τα στοιχεία των μπαταριών λιθίου, διαθέτουν αρνητικό ηλεκτρόδιο (άνοδο) κατασκευασμένο απο λίθιο, στο οποίο κατά την εκφόρτιση, λαμβάνει χώρα η οξείδωση, δηλαδή ελευθερώνονται ηλεκτρόνια και ρέουν προς το θετικό ηλεκτρόδιο (ουσιαστικά, ρέει ρεύμα προς τους πόλους). Κατά τη φόρτιση στο θετικό ηλεκτρόδιο (κάθοδος) ελευθερώνονται ηλεκτρόνια και ρέουν προς το αρνητικό ηλεκτρόδιο (τεχνικά, εισέρχεται ρεύμα στη μπαταρία). Η νέα μέθοδος που μελετάνε οι ερευνητές περιλαμβάνει την εκ νέου ενεργοποίηση της ανόδου του λιθίου με μεγάλης έντασης εκφόρτιση στο τέλος ενός κύκλου φόρτισης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μετακινηθούν τα απομονωμένα ιόντα λιθίου προς την άνοδο. Όσο εντονότερο είναι το ρεύμα αυτό, τόσο πιο γρήγορα θα κινηθούν τα ιόντα και τόσο καλύτερο αποτέλεσμα θα έχει αυτή η διαδικασία. Τα αποτελέσματα της μελέτης έχουν επικυρωθεί με πολλαπλές δοκιμαστικές μπαταρίες και μέσω προσομοιώσεων με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα ευρήματα αυτή η διαδικασία θα έχει ως αποτέλεσμα να παραταθεί η διάρκεια ζωής της μπαταρίας έως και 30%, ενώ παράλληλα μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος πυρκαγιάς εξαιτίας της μπαταρίας!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
VW: «Το επόμενο Golf πρέπει να είναι μόνο ηλεκτρικό»
VW: «Το επόμενο Golf πρέπει να είναι μόνο ηλεκτρικό» …
Καλλονός «Godzilla» R34 σε σπανιότατο μωβ
Καλλονός «Godzilla» R34 σε σπανιότατο μωβ
Πώς κρατιέται μια Mercedes C180 με 517.000 χλμ.;
Πώς κρατιέται μια Mercedes C180 με 517.000 χλμ.;
Audi: «Θα σας πάρουν τα μυαλά τα επόμενα RS»
Audi: «Θα σας πάρουν τα μυαλά τα επόμενα RS»
Έτσι θα είναι ο υβριδικός διάδοχος της Aventador
Έτσι θα είναι ο υβριδικός διάδοχος της Aventador
Με στοιχεία McLaren το αυτοκίνητο της Xiaomi
Με στοιχεία McLaren το αυτοκίνητο της Xiaomi
Η υπερ-καλτ διαφήμιση του Yugo στην Ελλάδα
Η υπερ-καλτ διαφήμιση του Yugo στην Ελλάδα
Το «κρυφό» χαρακτηριστικό του Skoda Favorit
Το «κρυφό» χαρακτηριστικό του Skoda Favorit
R.I.P. Toyota 1.2 Turbo και φθηνό γκάζι
R.I.P. Toyota 1.2 Turbo και φθηνό γκάζι
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store