EVAP: Ο «πονοκέφαλος» που διαδέχεται το WLTP - AutoGreekNews

EVAP: Ο «πονοκέφαλος» που διαδέχεται το WLTP

Η σημερινή εποχή ίσως είναι η πιο δύσκολη για να είναι κανείς υπεύθυνος εξέλιξης ή μηχανικός στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν προλάβει να καταλαγιάσει ο πανικός από την θέσπιση νέων κανονισμών εκπομπών ρύπων ή μεθόδου μέτρησής των, έρχεται κάτι καινούργιο να στείλει κόσμο και κοσμάκη πίσω στα σχεδιαστήρια. Αυτό το «κάτι», έχει την μορφή του EVAP.

Δείτε ακόμα: Η μάρκα με τα πιο «καθαρά» αυτοκίνητα στην Ευρώπη

Σε αντίθεση με το WLTP, που αποτελεί το αρτικόλεξο μιας εκτενούς περιγραφής (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), το EVAP απλά είναι η σύντμηση του Evaporative Emissions –  ή αλλιώς, σύστημα ελέγχου εκπομπών αναθυμιάσεων. Τι είναι τώρα αυτή η καινούργια «μόδα»; Μέρος του καυσίμου στο ρεζερβουάρ και την γραμμή τροφοδοσίας εξατμίζεται, απελευθερώνοντας οργανικές ενώσεις και κατάλοιπα στο περιβάλλον: τις γνωστές μας αναθυμιάσεις. Το σύστημα ελέγχου εκπομπών αναθυμιάσεων (EVAP) περιορίζει τη διαφυγή ατμών καυσίμου προς την ατμόσφαιρα. Οι ατμοί του ρεζερβουάρ καυσίμου μπορούν να διαφύγουν από το ρεζερβουάρ καυσίμου, λόγω της πίεσης που αναπτύσσεται σε αυτό μέσω του σωλήνα αναθυμιάσεων και να οδηγηθούν στο αντίστοιχο δοχείο. Ο άνθρακας του δοχείου απορροφά και αποθηκεύει τους ατμούς καυσίμου, με την υπερπίεση που αναπτύσσεται να εκτονώνεται μέσω του λαστιχένιου σωλήνα εξαέρωσης και της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας εξαερισμού στην ατμόσφαιρα.

Αυτή ακριβώς την απελευθέρωση βάζουν στο στόχαστρο οι νέες αυστηρότερες νόρμες, η οποία αποτελούν την «ουρά» της μεθόδου WLTP, που προκάλεσε αλλεπάλληλες αναταράξεις στην παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών και οδήγησε μέχρι και στην απόσυρση μοντέλων από την αγορά, προκειμένου να υποστούν τις κατάλληλες αναβαθμίσεις και να εναρμονιστούν στα νέα στάνταρ. Κύκλοι της αυτοκίνησης εκφράζουν τις ανησυχίες του για το EVAP, το οποίο περιμένουν να προκαλέσει κάτι αντίστοιχο – σε μικρότερο βαθμό πάντως.

Διαβάστε επίσης: Νέοι κινητήρες για την Skoda Octavia

Προς το παρόν μόνο το Groupe PSA και η BMW έχουν δηλώσει πως δεν υπάρχει πρόβλημα με την εξασφάλιση έγκρισης EVAP των κινητήρων τους, καθότι οι βελτιώσεις που έκαναν κατά το «κύμα» WLTP. Εκπρόσωποι της VW θεωρούν πως δεν αποκλείεται να υπάρξουν προσωρινές τροποποιήσεις στην παραγωγική διαδικασία, όμως δηλώνουν βέβαιοι πως θα είναι μικρότερης έκτασης από αυτές του περασμένου Αυγούστου. Οι υπόλοιπες εταιρίες τηρούν στάση αναμονής και «κρύβουν λόγια». Για να δούμε τι μας επιφυλάσσουν οι αναθυμιάσεις, λοιπόν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με στοιχεία από τη Mach-E η επόμενη Mustang
Με στοιχεία από τη Mach-E η επόμενη Mustang
Η νέα Lancia 037 μάγεψε στο Μόντε Κάρλο (+video)
Η νέα Lancia 037 μάγεψε στο Μόντε Κάρλο (+video)
Ξέχασε να αλλάξει λάδια, πήρε το μοτέρ στο χέρι
Ξέχασε να αλλάξει λάδια, πήρε το μοτέρ στο χέρι …
Integra Type R με 11.000 χλμ. αγγίζει τις 100.000 ευρώ
Integra Type R με 11.000 χλμ. αγγίζει τις 100.000 ευρώ
Porsche 911 Turbo S ξεπερνά τις 143.000 ευρώ σε έξτρα!
Porsche 911 Turbo S ξεπερνά τις 143.000 ευρώ σε έξτρα!
Άνοιξε η Αττική Oδός! Xωρίς διόδια η διέλευση!
Άνοιξε η Αττική Oδός! Xωρίς διόδια η διέλευση! …
SUV το πρώτο ηλεκτρικό της Lamborghini!
SUV το πρώτο ηλεκτρικό της Lamborghini!
Πόσο καλύτερη είναι η τετρακίνηση στο χιόνι; (+video)
Πόσο καλύτερη είναι η τετρακίνηση στο χιόνι; (+video) …
Πανδαισία με τις Lamborghini Countach (+video)
Πανδαισία με τις Lamborghini Countach (+video)
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store