«Φρένο» 200 χλμ./ώρα στις autobahn;

Η συζήτηση περί επιβολής ορίων ταχύτητας στα ελεύθερα τμήματα των autobahn είναι επαναλαμβανόμενη τα τελευταία χρόνια, δίχως μέχρι τώρα να αλλάζει το status quo των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων. Μια προσέγγιση-πρότυπο για όλο τον πλανήτη, καθώς δεν υπάρχει σε κανένα άλλο σημείο, καμίας χώρας, οδικός άξονας που να μην έχει περιορισμούς στο πόσο πατάνε το γκάζι οι οδηγοί.

Οι νομοθέτες επανέφεραν την κουβέντα για τις autobahn στα τέλη του προηγούμενου έτους, όταν έκανε την εμφάνισή του στο YouTube ένα video με μια Bugatti Chiron να αγγίζει τα 417 χλμ./ώρα. Το πέρασμα είχε γίνει από τον Τσέχο πολυεκατομμυριούχο Radim Passer, δημιουργώντας τέτοιο ζήτημα ώστε έφτασε να συζητηθεί στο γερμανικό Κοινοβούλιο! Ο Passer ήρθε αντιμέτωπος μέχρι και με κίνδυνο φυλάκισης, πριν τελικά απαλλαχθεί των κατηγοριών, τον περασμένο Απρίλη. Πολιτικοί και νομοθετικά όργανα, ωστόσο, είχαν ήδη «λυσσάξει» και πάλι με τα όρια ταχύτητας, χρησιμοποιώντας το παράδειγμα του Τσέχου ως βασικό επιχείρημα.

Η καινούργια πρόταση που ήρθε πρόσφατα στο προσκήνιο, μέσω του EFahrer, πραγματεύεται τη χαλιναγώγηση των autobahn στα 200 χλμ./ώρα. Οι υπέρμαχοι της εν λόγω πρότασης δεν χρησιμοποιούν μόνο το παράδειγμα του Passer, αλλά βάζουν στην εξίσωση και την ηλεκτροκίνηση. Το σκεπτικό; Από τη στιγμή που οδεύουμε ολοταχώς στον πλήρη εξηλεκτρισμό των μετακινήσεων/μεταφορών, ελάχιστοι οδηγοί θα επηρεαστούν από αυτό τον περιορισμό. Η συντριπτική πλειονότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιορίζονται ηλεκτρονικά σε ταχύτητες κάτω των 200 χλμ./ώρα (στα 180 συνήθως), τη στιγμή που ακόμα και πολύ δυνατά μοντέλα (όπως η Mustang Mach-E GT των 487 ίππων) δεν ξεπερνούν αυτό το όριο (ακριβώς στα 200 χλμ./ώρα ο κόφτης της Ford). Με άλλα λόγια, μόνο περιπτώσεις σαν του Passer θα βιώσουν «στο πετσί τους» το όριο ταχύτητας.

Ευτυχώς για όλους τους petrolheads, ακόμα δεν μιλάμε καν για υποψήφιο νομοθέτημα. Η πρόταση των 200 χλμ./ώρα, ωστόσο, όσο κι αν προς ώρας βρίσκεται σε στάδιο επεξεργασίας, φαίνεται να κερδίζει υποστηρικτές στους κύκλους των αρμόδιων υπουργείων. Λέτε να έρχεται το τέλος ενός συμβόλου, που μας έκανε να ζηλεύουμε (και για αυτό) τους Γερμανούς επί δεκαετίες;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Περίμενε 3 χρόνια το αυτοκίνητο και χάλασε με το που το πήρε!
Περίμενε 3 χρόνια το αυτοκίνητο και χάλασε με το που το πήρε! …
Νεόκοπο Kia Sportage του '95 έτοιμο για βουνά
Νεόκοπο Kia Sportage του '95 έτοιμο για βουνά
Ελληνικός φορτιστής με... βάση για καφέ!
Ελληνικός φορτιστής με... βάση για καφέ!
Μοναδικό Repsol Ford Focus RS θυμίζει Escort WRC
Μοναδικό Repsol Ford Focus RS θυμίζει Escort WRC
«Νταμάρι» το νέο Mitsubishi L200
«Νταμάρι» το νέο Mitsubishi L200
Uno και μοναδικό Fiat Uno Turbo με 30 χιλιόμετρα!
Uno και μοναδικό Fiat Uno Turbo με 30 χιλιόμετρα!
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store