Γιατί οι πάγκοι των ομάδων έχουν μπάκετ καθίσματα;

Το Euro 2020 (που είναι 2021 βέβαια) έχει μπει στη φάση των «νοκ αουτ» παιχνιδιών, δίνοντας την καλύτερη πάσα για να ανοίξουμε γήπεδο προς απάντηση μιας διαχρονικής απορίας.

Οι παρατηρητικοί θα το έχουν προσέξει εδώ και χρόνια, ενδεχομένως να αναρωτιούνται κιόλας. Σε κάθε τηλεοπτική μετάδοση ποδοσφαιρικού αγώνα, όταν ο σκηνοθέτης δείχνει πλάνα από τους πάγκους βλέπουμε μπάκετ καθίσματα. Δεν είναι κάτι νέο, καθώς οι περισσότεροι σύλλογοι που αγωνίζονται στην πρώτη κατηγορία των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων (Superleague συμπεριλαμβανομένης) διαθέτουν πάγκους, διαμορφωμένους σε μοτίβο σπορ αυτοκινήτου. Μάλιστα, το ίδιο συμβαίνει και σε πολλές συνεντεύξεις τύπου. Δεν έχετε αναρωτηθεί γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά και από πού ξεκίνησε αυτή η μόδα;

To Αutogreeknews.gr αποδεικνύει την πληρότητά του ως παίκτης και καταπιάνεται (και) με το αθλητικό ρεπορτάζ, προκειμένου να βγάλει την ασίστ στην λύση της διαχρονικής απορίας.

Όπως γίνεται διακριτό σε κάθε «παγκίτικο» πλάνο οποιουδήποτε μεγάλου πρωταθλήματος, η συντριπτική πλειοψηφία των καθισμάτων είναι από την Recaro. H γερμανική εταιρία πρακτικά αποτελεί μονοπώλιο στην προμήθεια των ομάδων, διατηρώντας συνεργασία με ονόματα-κολοσσούς όπως οι Ρεάλ Μαδρίτης, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Λίβερπουλ  Μπορούσια Ντόρτμουντ και πολλούς ακόμα συλλόγους. Κάτι απολύτως αναμενόμενο, καθώς η Recaro ήταν αυτή που ξεκίνησε το «κίνημα του μπάκετ», 26 ολόκληρα χρόνια πριν.

Το 1994 ξεκίνησε να προμηθεύει την Kαϊζερσλάουτερν, η οποία τότε άνηκε στην ελίτ της Μπουντεσλίγκα έχοντας στις τάξεις της παίκτες όπως ο Αντρέας Ράινκε, ο Αντρέας Μπρέμε και ο Μίροσλαβ Κάντλετς. Μάλιστα οι δυο μεριές είχαν κοινά στοιχεία και από διοικητικής άποψης καθώς ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Recaro, Ούλριχ Πουτς, κατείχε θέση και στο διοικητικό συμβούλιο της δευτεραθλήτριας Γερμανίας. Κάτι που, όπως αποδείχθηκε, έμελλε να αλλάξει το τοπίο στο μέρος που κανένας ποδοσφαιριστής δεν θέλει να περνάει την καριέρα του.

Τα καθίσματα που χρησιμοποιούνταν μέχρι τότε ήταν είτε τα κλασικά μονοκόμματα που συναντάμε στις εξέδρες ορισμένων γηπέδων, είτε κανονικοί πάγκοι (εξ ου και το όνομα) – πολλές φορές δίχως καν πλάτη! Ό,τι χειρότερο για την μέση σε ποδοσφαιρικό γήπεδο, ενδεχομένως με την εξαίρεση των παλιών τσιμεντένιων κερκίδων. Χαρακτηριστικό το πλάνο παρακάτω, από το Μουντιάλ της ίδιας χρονιάς (από αριστερά Τόμας Στρούντζ, Αντρέας Μπρέμε, Καρλ Χάινς Ρίντλε, Στέφαν Κούντζ)

Κάτι που διαπίστωνε κάθε εβδομάδα η μέση του προπονητή της Καϊζερσλάουτερν, Φρίντελ Ράους, με αποτέλεσμα να περνάει το μεγαλύτερο διάστημα του 90λεπτου όρθιος. Ο Πουτς πρότεινε να τοποθετηθεί ένα μπάκετ της Recaro, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τους πόνους στη μέση του κόουτς.

Αρχικά το προνόμιο ήταν αποκλειστικά του Ράους, με όλη την υπόλοιπη ομάδα να κάθεται κυριολεκτικά στον πάγκο. Σύντομα, όμως, όλος ο πάγκος απέκτησε αισθητική σπορ αυτοκινήτου κερδίζοντας τον θαυμασμό (και τον φθόνο) των υπόλοιπων ομάδων του γερμανικού πρωταθλήματος (η φωτογραφία από το Fritz-Walter Stadion, έδρα της ομάδας, το 1999. Παρατηρήστε τα κόκκινα μπάκετ)

Ένας φθόνος που τελικά έπιασε τόπο, με την Καϊζερσλάουτερν να υποβιβάζεται το 1996. Μικρό το κακό καθώς την επόμενη χρονιά επέστρεψε δριμύτερη, έχοντας τον «δικό μας» Ότο Ρεχάγκελ στο ηγετικό Recaro και κατακτώντας πανηγυρικά τον τίτλο στη Μπουντεσλίγκα! Περασμένα μεγαλεία, βέβαια, καθώς πλέον αγωνίζεται στην 3η κατηγορία. . Η παράδοση που δημιούργησε, ωστόσο, συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία πρωταθλητισμού στις μεγαλύτερες διοργανώσεις του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, έχοντας αμέτρητους φιλάθλους (οι αναπληρωματικοί της Λειψίας εδώ).

Η Recaro εννοείται πως θησαύρισε, καθώς πέρα από την προμήθεια τόσων ομάδων και τα ανάλογα έσοδα, έχει την άνεση να «βαράει» μέσω χορηγιών. Είναι χαρακτηριστικό πως, βάσει Sun, κάθε κάθισμα στους πάγκους των Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και Λίβερπουλ κοστίζει 3.500 λίρες (3.780 ευρώ)! Η φωτογραφία περσινή, πριν την μετάβαση στη Nike για την ομάδα του Μέρσισαϊντ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Καλύτερα και χειρότερα σε αξιοπιστία μικρά αυτοκίνητα
Καλύτερα και χειρότερα σε αξιοπιστία μικρά αυτοκίνητα …
Που και πόσο πωλούνται τα νέα Datsun;
Που και πόσο πωλούνται τα νέα Datsun;
Βενζινοκίνητο και με 200 άλογα το νέο Mazda MX-5
Βενζινοκίνητο και με 200 άλογα το νέο Mazda MX-5
Ποιο Mazda κάνει πάνω από 52.500 ευρώ στην Ελλάδα;
Ποιο Mazda κάνει πάνω από 52.500 ευρώ στην Ελλάδα;
Με mild hybrid κινητήρα η diesel Mercedes GLE 300d!
Με mild hybrid κινητήρα η diesel Mercedes GLE 300d!
Τουλάχιστον 780 ίππων και χειροκίνητο το νέο Pagani!
Τουλάχιστον 780 ίππων και χειροκίνητο το νέο Pagani! …
Alfa Romeo Vassago: Ηλεκτρικό και premium SUV!
Alfa Romeo Vassago: Ηλεκτρικό και premium SUV!
Με Alpine A110 οι αγροφύλακες της Γαλλίας
Με Alpine A110 οι αγροφύλακες της Γαλλίας
Πώς βγαίνει η ψηφιακή άδεια δακτυλίου;
Πώς βγαίνει η ψηφιακή άδεια δακτυλίου;
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store