Γιατί σε κάποιες χώρες οδηγούν ανάποδα;

Το ίδιο θα αναρωτιούνται οι κάτοικοι των χωρών αυτών για εμάς. Το ερώτημα, όμως, είναι κοινό: γιατί κάποιοι λαοί οδηγούν με το τιμόνι στα αριστερά (όπως εμείς) και κάποιοι άλλοι στα δεξιά (όπως π.χ. οι Κύπριοι και οι Άγγλοι), με την ανάλογη διαφοροποίηση στην τοποθέτηση του αυτοκινήτου στο οδόστρωμα (το δικό μας αντίθετο ρεύμα είναι το δικό τους κανονικό). Η αιτία είναι δισυπόστατη και έχει τις ρίζες της σε δυο εντελώς άσχετα με την αυτοκίνηση θέματα.

Δείτε ακόμα: Τι συμβαίνει όταν αδειάσει το AdBlue σε ντίζελ;

Ο πρώτος είναι ο Μεσαίωνας. Αυτή η «λαμπερή» και ιδιαίτερα «προοδευτική» χρονική περίοδος της ανθρωπότητας έμεινε στην ιστορία για πολλούς λόγους – η συντριπτική πλειοψηφία εξ αυτών λάθος. Άφησε, όμως, μια παρακαταθήκη που επηρέασε τόσο την γενικότερη κουλτούρα, όσο και τα έθιμα για τον τρόπο που μετακινούμαστε. Μιλάμε, φυσικά, για τους ιππότες. Το επίλεκτο σώμα έφιππων πολεμιστών που έγιναν συνώνυμο της ευγενούς συμπεριφοράς, των άτεγκτων αρχών και της διαχρονικής στις αξίες. Αν και ο ιπποτισμός εμφανίστηκε από τα χρόνια της Ιλιάδας, τα πρώτα φύλα που εμφανίστηκαν σε οργανωμένα τάγματα ιππικού με πανοπλίες ήταν οι Φράγκοι, που ήρθαν να κυριαρχήσουν την Δυτική και την Κεντρική Ευρώπη μετά την πτώση της Ρώμης. Αυτοκράτορας τους ήταν ο Καρλομάγνος, στον οποίο εν πολλοίς αποδίδεται ο τίτλος του πρώτου ιππότη όλων των εποχών. Τι σχέση έχει αυτό με το αν αλλάζουμε ταχύτητα με το δεξί ή το αριστερό;

Δείτε ακόμα: 4+1 συνήθειες που φθείρουν το τούρμπο

Οι ιππότες εκπαιδεύονταν να κρατάνε το ξίφος ή το δόρυ στο δεξί χέρι και την ασπίδα στο αριστερό. Αυστηρά. Αριστερόχειρες και λοιπές ιδιαιτερότητες αντιμετωπίζονταν ως τεχνάσματα του Διαβόλου, οπότε όποιος ήθελε να είναι υποψήφιος για το ιπποτικό χρίσμα έπρεπε να μάθει να κρατά όπλο στο δεξί, ασπίδα στο αριστερό. Αντίστοιχη ήταν και η εκμάθηση για το πώς θα μετακινούνταν. Από την στιγμή που η ασπίδα βρισκόταν στα αριστερά οι έφιπποι καλούνταν να ιππεύσουν με τέτοιο τρόπο, ώστε σε περίπτωση που διασταυρωνόντουσαν οι δρόμοι τους να είναι προστατευμένοι και η ευάλωτη πλευρά τους να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο μακριά από τον αντίπαλο. Η τεχνοτροπία αυτή καθιερώθηκε γενικότερα για τις μετακινήσεις με άμαξα, την οποία διαδέχθηκε το αυτοκίνητο. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία…

Δείτε ακόμα: Πόσες φορές αναβοσβήνουν τα φλας σε 1 λεπτό;

Αυτά για εμάς και τους ομοίους μας, που οδηγούμε κανονικά. Τι γίνεται, όμως, με τους «απέναντι»;

Για τα δεξιοτίμονα, λοιπόν, μεγαλύτερος υπεύθυνος είναι ο πιο γνωστός λαός που οδηγεί ανάποδα: οι Βρετανοί. Συγκεκριμένα, η βρετανική ναυτιλία που οδήγησε στην εξάπλωση της αντίστοιχης αυτοκρατορίας. Αλλά και γενικότερα, οι κανόνες ναυσιπλοΐας της εποχής εκείνης. Σύμφωνα με αυτούς όταν δυο καράβια διασταυρώνονταν, φρόντιζαν οι καπετάνιοι να περνάνε από την δεξιά πλευρά τους, από όπου και μπορούσαν να ελέγξουν αποτελεσματικότερα έλεγχαν τις αποστάσεις ανάμεσα στις καρίνες. Δεν είναι τυχαίο πως η πλειοψηφία των χωρών που οδηγούν με το τιμόνι δεξιά, έχουν υπάρξει αποικίες των Βρετανών (Αυστραλία, Κύπρος, Νέα Ζηλανδία, Ινδία). Οι Ιάπωνες, ως εξίσου μεγάλη ναυτική δύναμη, υιοθέτησαν τον ίδιο τρόπο σκέψης και στα αυτοκίνητα.

Διαβάστε επίσης: Γιατί υπάρχει αυτό το καπάκι στα αυτόματα; (+videos)

Αν αναρωτιέστε γιατί οι Αμερικανοί δεν οδηγούν όπως οι Άγγλοι, η απάντηση έρχεται μέσα από το παραδοσιακό «Made in the USA» πνεύμα αντιλογίας: έμαθαν να οδηγούν στα δεξιά, ακριβώς γιατί οι τέως αποικιοκράτες τους οδηγούσαν στα αριστερά! Και εμείς; Πώς γίνεται στην Ελλάδα να έχουμε ναυτική παράδοση και να οδηγούμε κανονικά; Γιατί διατηρούμε το προνόμιο -μαζί με τους Ολλανδούς- να είμαστε από τους ελάχιστους λαούς που διαχωρίσαμε τις θαλάσσιες από τις επίγειες μετακινήσεις. Άλλο το πώς εξελίχθηκε καθείς στον τρόπο που τις αξιοποιεί.

Δείτε ακόμα: Γιατί «κλέβουν» τα ταχύμετρα; (+videos)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το φθηνότερο ηλεκτρικό pick up των 3.150 ευρώ
Το φθηνότερο ηλεκτρικό pick up των 3.150 ευρώ
Και plug-in υβριδικό το επόμενο Ford Ranger
Και plug-in υβριδικό το επόμενο Ford Ranger
Έρχεται το απόλυτο διπλοκάμπινο αγροτικό 4x4
Έρχεται το απόλυτο διπλοκάμπινο αγροτικό 4x4
Αυτοκίνητο γεμάτο σκουριά πουλήθηκε 150.500 ευρώ!
Αυτοκίνητο γεμάτο σκουριά πουλήθηκε 150.500 ευρώ! …
«Παρουσιάστε, αρμ!» με αγγλικό άρμα
«Παρουσιάστε, αρμ!» με αγγλικό άρμα
Τεράστια ζήτηση για τη χειροκίνητη Porsche 911 GT3
Τεράστια ζήτηση για τη χειροκίνητη Porsche 911 GT3
Ποιο SUV έσωσε τον Τiger Woods;
Ποιο SUV έσωσε τον Τiger Woods;
Πόσο αυξήθηκε η αυτονομία των Plug-in Hybrid Audi Q5, A6 & A7;
Πόσο αυξήθηκε η αυτονομία των Plug-in Hybrid Audi Q5, A6 & A7; …
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τους πιο ευχαριστημένους κατόχους
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τους πιο ευχαριστημένους κατόχους …
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων