Γιατί το Citroen DS είχε ψηλά τα φλας;

Οι συστάσεις για τη «Θεά» (εκ του «Déesse») της Citroen περιττεύουν. Ίσως το πιο ιστορικό αυτοκίνητο που κατασκεύασαν γαλλικά χέρια και ένα από τα πιο προηγμένα της Ιστορίας, έτη μπροστά από την εποχή του, με τεχνολογίες που τα υπόλοιπα αυτοκίνητα χρειάστηκαν δεκαετίες ώστε να τις ενσωματώσουν.

Πιο γνωστή και χαρακτηριστική, η υδροπνευματική ανάρτηση. Πέραν αυτής, το DS (δείτε το να πηγαίνει στις 3 ρόδες) διέθετε περιστρεφόμενους προβολείς που ακολουθούσαν το τιμόνι, φωτίζοντας το εσωτερικό της στροφής. Επίσης, δεν διέθετε πεντάλ φρένου αλλά έναν διακόπτη πίεσης, ενώ ήταν και ιδιαίτερα προσεγμένη αεροδυναμικά. Εν έτει 1955, η λιμουζίνα της Citroen εμφάνιζε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,36. Επίδοση καλύτερη κι από την ξεκάθαρα σπορ και πιο συμπαγών διαστάσεων Porsche 356! Αντικείμενο αεροδυναμικής μελέτης, αποτελούσαν μέχρι και τα φλας!

Διαβάστε επίσης: Όταν το Citroen DS έσωσε τον Σαρλ ντε Γκωλ (+video)

Στο πίσω μέρος, οι δείκτες αλλαγής κατεύθυνσης ήταν τοποθετημένοι ψηλά στις κολόνες και έχοντας καμία σχέση με τα πίσω φανάρια. Το σημείο έδρασης ουσιαστικά είναι προέκταση του πλαισίου των παραθύρων, χαμηλώνοντας νοητά τη γραμμή της οροφής. Εκ πρώτης όψεως, περισσότερο με αεροδυναμικό στέλεχος μοιάζουν παρά με φλας. Κάτι που εν πολλοίς είναι αλήθεια. Το σχήμα είναι διαμορφωμένο κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγεί τον αέρα με τακτικό τρόπο και να ομαλοποιεί τη ροή του στο πίσω μέρος, βελτιστοποιώντας τον βαθμό αντίστασης στα ρεύματα. Πέραν της αεροδυναμικής, ωστόσο, η θέση των φλας εξυπηρετούσε και χρηστικό ρόλο.

Δείτε ακόμα: Γιατί το Citroen XM είχε το 13ο παράθυρο;

Λόγω της διαμόρφωσης του πίσω μέρους και της τοποθέτησης των φαναριών πολύ χαμηλά, οι Γάλλοι τοποθέτησαν τα φλας σε αυτό το σημείο ώστε να βρίσκονται στο ύψος του ματιού των οδηγών που ακολουθούσαν! Επιλογή πέρα για πέρα εύστοχη, καθότι στις υψηλές ταχύτητες η υδροπνευματική ανάρτηση χαμήλωνε περαιτέρω το αυτοκίνητο. Κάτι που, αν τα φλας ήταν στο ύψος των φαναριών, θα δυσχέραινε αφάνταστα την ορατότητα σε περίπτωση που ο οδηγός του DS ήθελε, ας πούμε, να αλλάξει λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο. Ως φόρο τιμής σε αυτό το μοναδικό χαρακτηριστικό, η σημερινή ναυαρχίδα του PSA, το DS 9, έχει δυο βοηθητικά φλας στο ίδιο ύψος.

Διαβάστε επίσης: Πόσο κάνει η ναυαρχίδα του ομίλου PSA, το DS 9;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Υβριδικό τρακτέρ από την Steyr με 5 ηλεκτροκινητήρες
Υβριδικό τρακτέρ από την Steyr με 5 ηλεκτροκινητήρες …
Επισκευή λακκούβας σε 8 λεπτά από την JCB! (+video)
Επισκευή λακκούβας σε 8 λεπτά από την JCB! (+video) …
Έτσι θα είναι το νέο VW Polo
Έτσι θα είναι το νέο VW Polo
Τάφος το ηλεκτρικό κινεζικό σεντάν των 10.000 ευρώ
Τάφος το ηλεκτρικό κινεζικό σεντάν των 10.000 ευρώ …
Γιατί αυτό το VW Golf πωλείται 79.300 ευρώ;
Γιατί αυτό το VW Golf πωλείται 79.300 ευρώ;
Fiat Uno Turbo σε τιμή που... τουρμπίζει!
Fiat Uno Turbo σε τιμή που... τουρμπίζει!
Ποιο ιαπωνικό VW ήταν αποτυχία;
Ποιο ιαπωνικό VW ήταν αποτυχία;
Τετρακίνητο και τουλάχιστον 261 ίππων το GR Corolla
Τετρακίνητο και τουλάχιστον 261 ίππων το GR Corolla …
Η Kia αποκάλυψε τη νέα στρατηγική της
Η Kia αποκάλυψε τη νέα στρατηγική της
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Dacia Duster με νέο turbo κινητήρα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό ηλεκτρικό VW
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Fiat Panda Sport, City Life, City Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η ντίζελ ηλεκτρική Mercedes GLC 300 de
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων