Γιατί το Citroen DS είχε ψηλά τα φλας;

Οι συστάσεις για τη «Θεά» (εκ του «Déesse») της Citroen περιττεύουν. Ίσως το πιο ιστορικό αυτοκίνητο που κατασκεύασαν γαλλικά χέρια και ένα από τα πιο προηγμένα της Ιστορίας, έτη μπροστά από την εποχή του, με τεχνολογίες που τα υπόλοιπα αυτοκίνητα χρειάστηκαν δεκαετίες ώστε να τις ενσωματώσουν.

Πιο γνωστή και χαρακτηριστική, η υδροπνευματική ανάρτηση. Πέραν αυτής, το DS (δείτε το να πηγαίνει στις 3 ρόδες) διέθετε περιστρεφόμενους προβολείς που ακολουθούσαν το τιμόνι, φωτίζοντας το εσωτερικό της στροφής. Επίσης, δεν διέθετε πεντάλ φρένου αλλά έναν διακόπτη πίεσης, ενώ ήταν και ιδιαίτερα προσεγμένη αεροδυναμικά. Εν έτει 1955, η λιμουζίνα της Citroen εμφάνιζε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,36. Επίδοση καλύτερη κι από την ξεκάθαρα σπορ και πιο συμπαγών διαστάσεων Porsche 356! Αντικείμενο αεροδυναμικής μελέτης, αποτελούσαν μέχρι και τα φλας!

Διαβάστε επίσης: Όταν το Citroen DS έσωσε τον Σαρλ ντε Γκωλ (+video)

Στο πίσω μέρος, οι δείκτες αλλαγής κατεύθυνσης ήταν τοποθετημένοι ψηλά στις κολόνες και έχοντας καμία σχέση με τα πίσω φανάρια. Το σημείο έδρασης ουσιαστικά είναι προέκταση του πλαισίου των παραθύρων, χαμηλώνοντας νοητά τη γραμμή της οροφής. Εκ πρώτης όψεως, περισσότερο με αεροδυναμικό στέλεχος μοιάζουν παρά με φλας. Κάτι που εν πολλοίς είναι αλήθεια. Το σχήμα είναι διαμορφωμένο κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγεί τον αέρα με τακτικό τρόπο και να ομαλοποιεί τη ροή του στο πίσω μέρος, βελτιστοποιώντας τον βαθμό αντίστασης στα ρεύματα. Πέραν της αεροδυναμικής, ωστόσο, η θέση των φλας εξυπηρετούσε και χρηστικό ρόλο.

Δείτε ακόμα: Γιατί το Citroen XM είχε το 13ο παράθυρο;

Λόγω της διαμόρφωσης του πίσω μέρους και της τοποθέτησης των φαναριών πολύ χαμηλά, οι Γάλλοι τοποθέτησαν τα φλας σε αυτό το σημείο ώστε να βρίσκονται στο ύψος του ματιού των οδηγών που ακολουθούσαν! Επιλογή πέρα για πέρα εύστοχη, καθότι στις υψηλές ταχύτητες η υδροπνευματική ανάρτηση χαμήλωνε περαιτέρω το αυτοκίνητο. Κάτι που, αν τα φλας ήταν στο ύψος των φαναριών, θα δυσχέραινε αφάνταστα την ορατότητα σε περίπτωση που ο οδηγός του DS ήθελε, ας πούμε, να αλλάξει λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο. Ως φόρο τιμής σε αυτό το μοναδικό χαρακτηριστικό, η σημερινή ναυαρχίδα του PSA, το DS 9, έχει δυο βοηθητικά φλας στο ίδιο ύψος.

Διαβάστε επίσης: Πόσο κάνει η ναυαρχίδα του ομίλου PSA, το DS 9;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έρχεται το 2024 η πρώτη νέα Lancia
Έρχεται το 2024 η πρώτη νέα Lancia
Mercedes του 1955 πουλήθηκε 135 εκατ. ευρώ! (+video)
Mercedes του 1955 πουλήθηκε 135 εκατ. ευρώ! (+video)
Η Alfa Romeo Duetto Spider επιστρέφει!
Η Alfa Romeo Duetto Spider επιστρέφει!
Ζυγώνει Ford Raptor με μοτέρ Shelby GT500!
Ζυγώνει Ford Raptor με μοτέρ Shelby GT500!
Οι δύο εταιρείες που θέλουν μόνο ηλεκτρικά
Οι δύο εταιρείες που θέλουν μόνο ηλεκτρικά
Μεγάλη πτώση πωλήσεων - Ποιοι πάτησαν «γκάζι»
Μεγάλη πτώση πωλήσεων - Ποιοι πάτησαν «γκάζι» …
Έτσι τεστάρει η Bugatti τα άλογα της Chiron (+video)
Έτσι τεστάρει η Bugatti τα άλογα της Chiron (+video)
10 αυτοκίνητα με τις λιγότερες βλάβες
10 αυτοκίνητα με τις λιγότερες βλάβες
Πόσο κοστίζει το VW ID. Buzz;
Πόσο κοστίζει το VW ID. Buzz;
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes-AMG SL στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store