Γνωρίζετε τα ηλεκτρικά Datsun πολύ πριν τα Tesla;

Πολύ πριν ο Έλον Μασκ ταράξει τα νερά της αυτοκίνησης με την παρουσίαση των ηλεκτρικών του οχημάτων, η Lectra Motors έκανε το βήμα να μπει δυναμικά στον χώρο, πριν από πολλά χρόνια, ωστόσο το εγχείρημα δεν στέφθηκε με επιτυχία.

Πάρα πολλοί κατασκευαστές προσπάθησαν στο παρελθόν να εξετάσουν την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος που δεν θα είχε καμία ανάγκη τα ορυκτά καύσιμα, αλλά για διάφορος λόγους δεν πέτυχαν. Βλέπετε, το πετρέλαιο και τα παράγωγά του κυριάρχησαν για πολλές δεκαετίες, όπως αντίστοιχα και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όμως, επειδή οι καιροί αλλάζουν, να που τελικά όλοι στρέφονται προς την ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας στο περιθώριο τη βενζίνη και το diesel, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να ακολουθήσουν τις επιταγές της σύγχρονης κινητικότητας.

Μπορεί ο Μασκ να έβαλε στο μυαλό μας την έννοια του ηλεκτρισμού, αλλά πολλά από αυτά ξεκίνησαν δεκαετίες πριν, είτε με διάφορα πρωτότυπα ή με κανονική γραμμή παραγωγής EV. Όπως για παράδειγμα η Lectra Motors που ιδρύθηκε το 1979 από τον μηχανικό Αλ Σόιερ. Έκανε σπουδαία δουλειά στη Νεβάδα σχετικά με τη διαχείριση των πυρηνικών αποβλήτων από ρομπότ, τα οποία ήταν ηλεκτρικά εξάτροχα. Από εκεί πήρε, άλλωστε, την έμπνευση που χρειαζόταν για να προχωρήσει στο επόμενο βήμα.

Όπως έκανε η GM 1-2 χρόνια νωρίτερα, ο Σόιερ πήρε ένα Chevrolet Corvair, το μετέτρεψε σε ηλεκτρικό και το δοκίμασε για 2 χρόνια, δίνοντάς του τον κωδικό Χ1. Αυτό που ήθελε να αποδείξει, ήταν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούσαν να προσφέρουν τις λύσεις της σύγχρονης τότε εποχής. Ένα Subaru 360 αποτέλεσε την κατάλληλη βάση δοκιμής για να ενσωματωθεί πλήρως το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, όμως τελικά, το Datsun B310 (το γνωστό σε εμάς Cherry) χρησιμοποιήθηκε ως το πρώτο EV παραγωγής της δεκαετίας του ’80. Έτσι εμφανίστηκε το Lectra Car. Το τμήμα μάρκετινγκ έκανε καλά τη δουλειά του, η κυβέρνηση από τη μεριά της στήριξε την όλη προσπάθεια και φαινόταν πως όντως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα συμβατικά ή τουλάχιστον να τα ανταγωνιστούν.

Lectra Motors

Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει, ο Σόιερ είχε αναφέρει πως μια από τις προκλήσεις που παρουσιάστηκαν, ήταν ότι το αυτοκίνητο έπρεπε να ολοκληρώσει το 0-48 χλμ./ώρα σε 15 δλ., αλλά το έκανε σε μόλις 7 δλ. Άλλες προσκλήσεις ξεπεράστηκαν κι αυτές επιτυχώς και όλα εκείνη τη στιγμή φαίνονταν να ακολουθούν τον σωστό δρόμο. Το εργοστάσιο της Lectra που κτίστηκε στο Λας Βέγκας, παρήγαγε 3 μοντέλα, δύο sedan και ένα pickup, με τα Lectra 2+2, Lectra 400 και Lectra D100 να πλαισιώνονται από άλλα σε χρόνο ρεκόρ, όπως το wagon για παράδειγμα, που είχε όλα όσα απαιτούσε ο Αμερικανός καταναλωτής.

Τα αυτοκίνητα εφοδιάζονταν από 18 μπαταρίες, 8 εμπρός και 10 πίσω και πουλήθηκαν κυρίως στις τοπικές Αρχές και σε διάφορες εταιρείες. Το τμήμα Ενέργειας των ΗΠΑ από τη μεριά του, βοήθησε κι αυτό για την εξεύρεση νέων πελατών. Όμως όλα αυτά συγκέντρωσαν τα βλέμματα των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως της Toyota, που αγόρασε ένα Lectra και το εισήγαγε στην Ιαπωνία. Η Lectra πέτυχε να κάνει πράξη, όλα όσα έως εκείνη τη στιγμή, φάνταζαν αδύνατα. Όμως, το πρόβλημα αφορούσε τι άλλο; Την αυτονομία. Ήταν μικρή, ενώ μεγάλος ήταν από τη μεριά του ο χρόνος φόρτισης. Το pick up προσέφερε αυτονομία 80 χιλιόμετρα μετά από φόρτιση 8 ωρών και λίγη περισσότερη τα sedan.

Οι δοκιμές πρόσκρουσης έδειξαν πως τα αυτοκίνητα ήταν ασφαλή για την εποχή, γεγονός που επέτρεψε σε πολλές εταιρείες να τα αποκτήσουν. Η Lectra διέθεσε πάνω από 1.000 μοντέλα πριν κλείσει το εργοστάσιό της το 1982. Ο Σόιερ, συνίδρυσε τη Las Vegas Electric Vehicle Association το 1998 και έζησε έως το 2012. Θεωρείται ένας από τους ανθρώπους που προσπάθησαν πολύ να προχωρήσει η εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά οι συγκυρίες τον εμπόδισαν να ξεπεράσει τη φήμη πολλών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ασύγκριτη Alfa Romeo 155 GTA Stradale (+video)
Η ασύγκριτη Alfa Romeo 155 GTA Stradale (+video)
Toyota Corolla 22 ετών ξέμεινε με 19.250 χιλιόμετρα
Toyota Corolla 22 ετών ξέμεινε με 19.250 χιλιόμετρα
Lexus: «Μπορεί να είναι χειροκίνητο το νέο LFA»
Lexus: «Μπορεί να είναι χειροκίνητο το νέο LFA»
Η Οδύσσεια ενός ταξιδιού με ηλεκτρικό
Η Οδύσσεια ενός ταξιδιού με ηλεκτρικό
«Ξεραίνει» η τιμή της Ferrari F50 του Μάικ Τάισον
«Ξεραίνει» η τιμή της Ferrari F50 του Μάικ Τάισον
Το Google Maps προκάλεσε επιχείρηση διάσωσης! (+video)
Το Google Maps προκάλεσε επιχείρηση διάσωσης! (+video) …
Χαλασμός για το νέο πάμφθηνο μεσαίο SUV
Χαλασμός για το νέο πάμφθηνο μεσαίο SUV
Αυτό είναι το βασικό μονοκάμπινο νέο VW Amarok
Αυτό είναι το βασικό μονοκάμπινο νέο VW Amarok
Ισχυρότερο και ταχύτερο από ποτέ το νέο Suzuki Swift Sport
Ισχυρότερο και ταχύτερο από ποτέ το νέο Suzuki Swift Sport …
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store