Γνωρίζετε τη «γυμνή» Skoda Octavia των 60 ίππων;

Τη σήμερον ημέρα, απολαμβάνουμε τα πιο καλοεξοπλισμένα αυτοκίνητα στα χρονικά. Έχουμε φτάσει σε σημείο να διαμαρτυρόμαστε αν ένα μοντέλο δεν έχει κάμερα οπισθοπορείας ή έστω αισθητήρες παρκαρίσματος, ενώ αν τυχόν εμφανιστεί νέο μοντέλο με χειροκίνητα παράθυρα πίσω, γίνεται αντικείμενο μελέτης. Παλιότερα όμως, τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. Και η Skoda Octavia 1ης γενιάς, θα μας ταξιδέψει σε αυτή την εποχή.

Πριν δυο δεκαετίες, οι βασικές εκδόσεις ήταν πραγματικά βασικές. Δεν μιλάμε για μικρότερες οθόνες αφής ή απουσία τους, έλλειψη ζαντών αλουμινίου και air condition αντί κλιματισμού. Τότε, στη βάση καθημερινών αυτοκινήτων έβλεπες εκδόσεις χωρίς air condition, παράθυρα με μανιβέλα ακόμα και για τους μπροστά, CD player στον έξτρα εξοπλισμό (ή να μη διατίθενται καθόλου), προαιρετικό ABS και στάνταρ μόνο μετωπικούς αερόσακους. Πρακτικά, αγόραζες ένα αυτοκίνητο και ό,τι ήταν υποχρεωτικό από το νόμο να διαθέτει. Κάποιες αγορές ήταν ακόμα πιο «προνομιούχες», καθότι η φορολογία ανάγκαζε τις εταιρίες να τοποθετούν αδύναμα μοτέρ σε βαριές «καρότσες».

Στη χώρα μας έχουμε δει πολλές τέτοιες περιπτώσεις, ωστόσο οι αντιπροσωπείες συνήθως πρόσεχαν τα επίπεδα εξοπλισμού. Στην Τσεχία και επιλεγμένες γειτονικές χώρες, αντίθετα, η Skoda λάνσαρε μια έκδοση της πρώτης Octavia που εκτός από βασική, υπήρξε ο ορισμός της ανεπάρκειας. Προκειμένου να τονίσει τις πωλήσεις και να προσφέρει μια Octavia για όσους ήθελαν να κάνουν απλά τη δουλειά τους, οι Τσέχοι αφαίρεσαν σχεδόν τα πάντα από τον εξοπλισμό. Air condition, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα, επενδύσεις και ηχομόνωση από όπου μπορούσαν, όλα πήγαν περίπατο. Ακόμα και οι προστατευτικές λωρίδες στις πόρτες απουσίαζαν! Το μόνο που ξεχώριζε το liftback από τις βασικές εκδόσεις παλαιότερων ετών, ήταν πως διέθετε τάσια και βαμμένους προφυλακτήρες.

Για να ολοκληρώσουν το πακέτο, οι μηχανικοί της Skoda έβαλαν κάτω από το καπό τον 1.4 MPI. Όχι των 75 ίππων, που είδαμε και στη χώρα μας. Ένα διαφορετικό μοτέρ, με ρίζες στη δεκαετία του 60 και μεταγενέστερα στο μηχανοστάσιο του Favorit! Ο κινητήρας ουσιαστικά ήταν μια υπερκυβισμένη εκδοχή του 1.300άρη, που κινούσε τα Favorit και Felicia. Η αύξηση της διαδρομής ανέβασε τη χωρητικότητα στα 1.397 κ.εκ. από 1.289 κ.εκ., δίνοντας παράλληλα μια τόνωση στην ισχύ. Όταν λέμε «τόνωση», μιλάμε για 60 άλογα αντί 54. Και ολογράφως: εξήντα άλογα. Για Octavia…

Οι τεχνικοί έκαναν ό,τι μπορούσαν στο «μακιγιάρισμα», τοποθετώντας κοντύτερες σχέσεις στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η συγκεκριμένη έκδοση, λόγω του ότι δεν είχε τίποτα από εξοπλισμό, ήταν Lotus Elise για τα δεδομένα του μοντέλου (στα 1.160 κιλά σταματούσε η ζυγαριά). Και πάλι, όμως, με 60 άλογα δεν μπορούσες να περιμένεις τίποτα παραπάνω από «τάφο». Τα επίσημα στοιχεία έκαναν λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 18,5 δλ. και τελική 155 χλμ./ώρα. Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες αναφορές δίνουν επιτάχυνση στο φάσμα των 20 δλ. και τελική γύρω στα 150 χλμ./ώρα. Σημείωση: όλα αυτά μόνο με τον οδηγό παρόντα. Δεν υπάρχει λόγος να φανταστούμε πώς θα πήγαινε με 5 επιβάτες και φουλ μπαγκάζια.

Η ανταπόκριση που έλαβε από το αγοραστικό κοινό, επιβεβαίωσε πως οι Τσέχοι δεν τα υπολόγισαν σωστά. Ο αρχικός στόχος ήθελε τουλάχιστον 100.000 Octavia LX, όπως ήταν η ονομασία της έκδοσης, να βρίσκουν αγοραστή το 1998. Με τιμή 336.900 κορώνες Τσεχίας (12.680 σημερινά ευρώ), φαινομενικά είχε όλα τα φόντα να επαληθεύσεις τις προσδοκίες. Η τελική παραγωγή των 61.000 μονάδων, όμως, φανέρωσε πως ο κόσμος δεν ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για ένα οικογενειακό που μπορούσε να αγοράσει φθηνά μεν, αλλά όχι να κάνει τη δουλειά του με αυτό. Η 1.400άρα Octavia των 60 ίππων έμεινε ενεργή μέχρι το 2000, όταν η Fabia (με το ίδιο μοτέρ στη βασική έκδοση) την ισοπέδωσε σε πωλήσεις και ανάγκασε τη Skoda στην απόσυρσή της.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι θυμίζει στο VW Passat B3 ηλεκτρικό μοντέλο;
Τι θυμίζει στο VW Passat B3 ηλεκτρικό μοντέλο;
Αναγέννηση για την Ferrari 250 GT SWB
Αναγέννηση για την Ferrari 250 GT SWB
Πολυπόθητη σπάνια Mercedes για 325.000 ευρώ!
Πολυπόθητη σπάνια Mercedes για 325.000 ευρώ!
Πώς προέκυψαν τα αστέρια Michelin στη μαγειρική;
Πώς προέκυψαν τα αστέρια Michelin στη μαγειρική; …
Nissan Sunny GTi-R με 2.000 χλμ. σε 8 χρόνια
Nissan Sunny GTi-R με 2.000 χλμ. σε 8 χρόνια
Τρακαρισμένη Toyota Supra έβγαλε λαβράκι
Τρακαρισμένη Toyota Supra έβγαλε λαβράκι
SecuriAlert: Μια νέα αντικλεπτική προστασία από τη Ford!(+video)
SecuriAlert: Μια νέα αντικλεπτική προστασία από τη Ford!(+video) …
Στο σφυρί 3 σπάνιες και «αντι-σταρ» Lancia
Στο σφυρί 3 σπάνιες και «αντι-σταρ» Lancia
Τρομερό VW Transporter του 1982 με μοτέρ Porsche
Τρομερό VW Transporter του 1982 με μοτέρ Porsche
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store