Η Cosworth ανασταίνει παλιές δόξες της F1

Τα σύγχρονα μονοθέσια της F1 μπορεί να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ πίστας μετά το άλλο, όμως στη συνείδηση του κοινού δεν θα φτάσουν ποτέ στα επίπεδα λατρείας των παλαιότερων V10 και V12. Μονοθέσια που έγραψαν Ιστορία, έφτασαν να κάνουν τη Formula 1 το δεύτερο δημοφιλέστερο άθλημα παγκοσμίως μετά το ποδόσφαιρο, οδηγήθηκαν από θρύλους και έγιναν κορνίζα σε εκατομμύρια τοίχους. Αλλά και μονοθέσια που για να κινηθούν πια, χρειάζονται εξειδικευμένη φροντίδα. Και η Cosworth την παρέχει απλόχερα.

Πίσω από τις Ferrari και Mercedes, οι Άγγλοι είναι ο πιο επιτυχημένος προμηθευτής κινητήρων της F1. Συμμετείχαν στην κορωνίδα του motorsport επί 46 συναπτά έτη (1967-2013), κατακτώντας 10 τίτλους Κατασκευαστών και 13 Οδηγών, με πρωτεργάτη τη Lotus. Ο θρυλικός DFV παρουσιάστηκε το 1967 και διατηρήθηκε σε ανταγωνιστικό επίπεδο για 20 ολόκληρα χρόνια, κερδίζοντας 167 αγώνες και αποτελώντας με τεράστια διαφορά από τον δεύτερο, τον πιο επιτυχημένο κινητήρα στα χρονικά όχι μόνο της Formula 1, αλλά ολόκληρου του μηχανοκίνητου αθλητισμού!

Η Cosworth, λοιπόν, σε συνεργασία με τη Williams ανέλαβε να «αναστήσει» τις FW14B, FW15C, FW17 και FW19, με ένα είδος rebuild εφ’ όλης της ύλης. Οι Άγγλοι ανέλυσαν τα πάντα στα μονοθέσια, από τα ηλεκτρονικά και τους χάρτες ανάφλεξης, μέχρι το setup της ανάρτησης και του διαφορικού. Κατόπιν, είτε σχεδίασαν από την αρχή τα απαραίτητα μηχανικά μέρη, είτε εκσυγχρόνισαν τα ήδη υπάρχοντα ώστε να είναι συμβατά με τη σημερινή τεχνολογία! Ειδικά η FW15C, με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, το ημιαυτόματο κιβώτιο και τα συστήματα ABS/Traction Control, αποτέλεσε πραγματικό «Γολγοθά».

Κάθε αναπαλαιωθέν μονοθέσιο έχει τη δική του ιστορία. Η FW14B είναι αυτή του Nigel Mansell, με την οποία ο Άγγλος κέρδισε 9 από τους 16 αγώνες του 1992, ανέβηκε άλλες δυο φορές στο βάθρο και πανηγύρισε τον μοναδικό τίτλο της καριέρας του. Ήταν η πρώτη πλατφόρμα για την επαναστατική ενεργή ανάρτηση της Williams και έπαιρνε κίνηση από τον κινητήρα RS4 3.5 V10 της Renault, με απόδοση 700-750 ίππους.

Η FW15C πέρασε από τα χέρια του Alain Prost και χάρισε στον «Καθηγητή» τον 4ο τίτλο του, το 1993. Είναι ένα από τα πιο τεχνολογικά προηγμένα μονοθέσια που είδε η Formula 1 και είχε χρειαστεί ολόκληρη αλλαγή κανονισμών στο τέλος της χρονιάς, σε μια απέλπιδα προσπάθεια της F1 να ενισχύσει τον ανταγωνισμό. Κέρδισε 10 από τους 16 αγώνες που συμμετείχε, πήρε την pole στους 15 εξ αυτών και είχε τον RS5 3.5 V10 στο κέντρο, να απέδιδε 760-780 ίππους.

Η FW17 είναι η μόνη που δεν έχει να επιδείξει τίτλο από τις τέσσερις Williams. Συμμετείχε στη σεζόν του 1995, υπό την καθοδήγηση του Damon Hill. Πήρε 5 νίκες συνολικά (4 ο Hill, 1 o David Coulthard) και 12 pole positions σε 17 αγώνες, υποφέροντας από προβλήματα αξιοπιστίας. Ο RS7 3.0 V10 απέδιδε 675-750 ίππους.

Τελευταίο project ήταν η FW19 του Jacques Villeneuve, με την οποία ο Καναδός πήρε τον τίτλο το 1997, ύστερα από επική μάχη με τον Michael Schumacher. Έκανε το 8/17 σε νίκες (7 ο Villeneuve, 1 o Heinz-Harald Frentzen) και το 11/17 στις pole, έχοντας τον RS9 3.0 V10 να ουρλιάζει με 740-760 ίππους.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Δαγκώνει» σε πωλήσεις το Ford Puma
«Δαγκώνει» σε πωλήσεις το Ford Puma
Σε ποια χώρα το νέο Land Cruiser αγγίζει τις 107.000 ευρώ;
Σε ποια χώρα το νέο Land Cruiser αγγίζει τις 107.000 ευρώ; …
BMW E30 Touring με μοτέρ Μ3 πουλήθηκε 17.600 ευρώ!
BMW E30 Touring με μοτέρ Μ3 πουλήθηκε 17.600 ευρώ!
Πρώτη γεύση από την νέα ηλεκτρική Mercedes EQE
Πρώτη γεύση από την νέα ηλεκτρική Mercedes EQE
Ποιο premium SUV πήρε το double στις πωλήσεις;
Ποιο premium SUV πήρε το double στις πωλήσεις;
Ανθρακονημάτινες ζάντες σε SUV 2,5 τόνων. Ο λόγος;
Ανθρακονημάτινες ζάντες σε SUV 2,5 τόνων. Ο λόγος; …
Μόνο υβριδικό το νέο Honda HR-V στην Ευρώπη
Μόνο υβριδικό το νέο Honda HR-V στην Ευρώπη
Έρχεται με ισοπεδωτικές διαθέσεις η BMW X8 M
Έρχεται με ισοπεδωτικές διαθέσεις η BMW X8 M
Προεδρικές ανέσεις για το αναγεννημένο Citroen DS
Προεδρικές ανέσεις για το αναγεννημένο Citroen DS …
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store