Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33

Η 33 είναι από τα πλέον διφορούμενα μοντέλα στα χρονικά της Alfa Romeo. Από τη μία, διθυραμβικά σχόλια για τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις. Από την άλλη, προβλήματα αξιοπιστίας και σκουριάς που κηλίδωσαν το όνομα της μιλανέζικης φίρμας και κόλλησαν μια ρετσινιά, που βαστάει μέχρι σήμερα.

Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει η νέα Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio;

Το μικρομεσαίο μοντέλο των Ιταλών έφερε μια σειρά από καινοτομίες, που την καθιστούν μοναδική στην ιστορία των Alfa. Καταρχάς, τα μοτέρ. Τα βενζινοκίνητα αποκλειστικά boxer και το μοναδικό ντίζελ, ένα πρωτοποριακό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.779 κ.εκ. με απόδοση 72 ίππων και 153 Nm. Αυτό για το 1986, όταν λανσαρίστηκε το facelift. 3 χρόνια νωρίτερα, όταν έκανε πρεμιέρα η 33, είχαμε έναν εντυπωσιακό -για την εποχή και κατηγορία- συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,36 και τον πίνακα οργάνων, να μετακινείται μαζί με το ρυθμιζόμενο τιμόνι καθ’ ύψος. Ακόμα και η μίζα δεν βρισκόταν στην κλασική θέση, δεξιά, αλλά στην αριστερή (η δεύτερη γενιά της στη φώτο).

Η χώρα μας και το Ισραήλ, είχαν την αποκλειστικότητα -ελέω φορολογίας- να διαθέτουν την έκδοση των 1.2 λίτρων και 68 ίππων. Στις υπόλοιπες αγορές, η γκάμα ξεκινούσε από τα 1.351 κ.εκ. και 79 άλογα, που γίνονταν 86 με διπλά καρμπιρατέρ. Για να αντιληφθούμε καλύτερα τι γκάζι πρέσβευαν αυτοί οι αριθμοί, αρκεί να αναφέρουμε πως το VW Golf MKII απέδιδε 75 άλογα από 1.6 λίτρα και χρειαζόταν να φτάσει στα 1.8 για να πιάσει τα 90. Οι επιδόσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, όμως, ήταν κάτι που περίμενες από μια Alfa Romeo. Τι κάνει τόσο ξεχωριστή την 33;

Διαβάστε επίσης: Πόσα άλογα κρατάει η Alfa Romeo 33 1.7; (+video)

Τον Δεκέμβρη του ’83 παρουσιάστηκε μια έκδοση, που συναρμολογείτο από τον Pininfarina. Ξεχώριζε για τη διχρωμία του αμαξώματος, όμοια με αυτή της Quadrifoglio Oro. Λίγο παραπάνω προσοχή στη λεπτομέρεια, φανέρωνε αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Ακόμα περισσότερη στην ανάγνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών, αποκάλυπτε μια ιστορική πρωτιά. Η 33 1.5 4×4 ήταν η πρώτη Alfa Romeo παραγωγής με σύστημα τετρακίνησης!

Τυπικά, αυτός ο τίτλος ανήκει στην 1900 Μ. Ευρύτερα γνωστή ως «Matta» (τρελή, στα ιταλικά), που ήταν η απάντηση των Ιταλών στο Willy’s των Αμερικανών. Ένα στρατιωτικό όχημα (AR51), το οποίο εξελίχθηκε σε πολιτική έκδοση (AR52). Η παραγωγή του κράτησε μόλις 2 χρόνια (1952-1954), με τον ιταλικό στρατό να στρέφεται στο Fiat Campagnola. H «33άρα» ωστόσο, ήταν η πρώτη αμιγώς πολιτική Alfa με σύστημα τετρακίνησης – επιλεκτικής μάλιστα.

Δείτε ακόμα: Κονσέρτο με V6 κινητήρες Alfa Romeo (+video)

Κι όταν λέμε «επιλεκτική», μιλάμε για τον ορισμό του όρου. Κανονικά, οι 85 ίπποι και τα 123 Nm του κινητήρα έφταναν μέσω του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου στους εμπρός τροχούς. Ένας λεβιές μπροστά από τον επιλογέα, ωστόσο, έδινε τη δυνατότητα στον οδηγό να εμπλέξει τον πίσω άξονα εν κινήσει, ανεξαρτήτως ταχύτητας! Άλλη μία πρωτιά για την 33, καθότι το πρώτο κατά βάση μπροστοκίνητο με τέτοια επιλογή.

Οι επιδόσεις ήταν αξιοπρεπείς, με 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και τελική 170 χλμ./ώρα, ωστόσο η ουσία της τετρακίνητης 33 (και σε έκδοση Sportwagon) βρισκόταν στην επίτευξή τους ανεξαρτήτως συνθηκών. Όπως μπορούμε να δούμε στην διαφήμιση της Alfa Romeo, όπου το αυτοκίνητο συναγωνίζεται σε ευελιξία σκιέρ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Καινούργιο Honda CRX ηλικίας 31 ετών!
Καινούργιο Honda CRX ηλικίας 31 ετών!
Γιαγιά φύλαγε σε γκαράζ Countach και Ferrari!
Γιαγιά φύλαγε σε γκαράζ Countach και Ferrari!
Honda NSX με 644.000 χλμ. συνεχίζει απτόητο
Honda NSX με 644.000 χλμ. συνεχίζει απτόητο
Βρομούσες καθυστερούν την παράδοση αυτοκινήτων!
Βρομούσες καθυστερούν την παράδοση αυτοκινήτων! …
Το SUV της Lancia δίνει σήμα αναγέννησης
Το SUV της Lancia δίνει σήμα αναγέννησης
Στο σεργιάνι αγοραστή Honda Civic Type R 800 ίππων!
Στο σεργιάνι αγοραστή Honda Civic Type R 800 ίππων!
Τι θα λέγατε για ένα ονειρικό sportscar από την Kia;
Τι θα λέγατε για ένα ονειρικό sportscar από την Kia; …
Ποιες εταιρίες δεν προσφέρουν SUV;
Ποιες εταιρίες δεν προσφέρουν SUV;
Πωλείται Aston Martin Vanquish Zagato με 20 χλμ.!
Πωλείται Aston Martin Vanquish Zagato με 20 χλμ.!
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store