Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33

Η 33 είναι από τα πλέον διφορούμενα μοντέλα στα χρονικά της Alfa Romeo. Από τη μία, διθυραμβικά σχόλια για τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις. Από την άλλη, προβλήματα αξιοπιστίας και σκουριάς που κηλίδωσαν το όνομα της μιλανέζικης φίρμας και κόλλησαν μια ρετσινιά, που βαστάει μέχρι σήμερα.

Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει η νέα Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio;

Το μικρομεσαίο μοντέλο των Ιταλών έφερε μια σειρά από καινοτομίες, που την καθιστούν μοναδική στην ιστορία των Alfa. Καταρχάς, τα μοτέρ. Τα βενζινοκίνητα αποκλειστικά boxer και το μοναδικό ντίζελ, ένα πρωτοποριακό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.779 κ.εκ. με απόδοση 72 ίππων και 153 Nm. Αυτό για το 1986, όταν λανσαρίστηκε το facelift. 3 χρόνια νωρίτερα, όταν έκανε πρεμιέρα η 33, είχαμε έναν εντυπωσιακό -για την εποχή και κατηγορία- συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,36 και τον πίνακα οργάνων, να μετακινείται μαζί με το ρυθμιζόμενο τιμόνι καθ’ ύψος. Ακόμα και η μίζα δεν βρισκόταν στην κλασική θέση, δεξιά, αλλά στην αριστερή (η δεύτερη γενιά της στη φώτο).

Η χώρα μας και το Ισραήλ, είχαν την αποκλειστικότητα -ελέω φορολογίας- να διαθέτουν την έκδοση των 1.2 λίτρων και 68 ίππων. Στις υπόλοιπες αγορές, η γκάμα ξεκινούσε από τα 1.351 κ.εκ. και 79 άλογα, που γίνονταν 86 με διπλά καρμπιρατέρ. Για να αντιληφθούμε καλύτερα τι γκάζι πρέσβευαν αυτοί οι αριθμοί, αρκεί να αναφέρουμε πως το VW Golf MKII απέδιδε 75 άλογα από 1.6 λίτρα και χρειαζόταν να φτάσει στα 1.8 για να πιάσει τα 90. Οι επιδόσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, όμως, ήταν κάτι που περίμενες από μια Alfa Romeo. Τι κάνει τόσο ξεχωριστή την 33;

Διαβάστε επίσης: Πόσα άλογα κρατάει η Alfa Romeo 33 1.7; (+video)

Τον Δεκέμβρη του ’83 παρουσιάστηκε μια έκδοση, που συναρμολογείτο από τον Pininfarina. Ξεχώριζε για τη διχρωμία του αμαξώματος, όμοια με αυτή της Quadrifoglio Oro. Λίγο παραπάνω προσοχή στη λεπτομέρεια, φανέρωνε αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Ακόμα περισσότερη στην ανάγνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών, αποκάλυπτε μια ιστορική πρωτιά. Η 33 1.5 4×4 ήταν η πρώτη Alfa Romeo παραγωγής με σύστημα τετρακίνησης!

Τυπικά, αυτός ο τίτλος ανήκει στην 1900 Μ. Ευρύτερα γνωστή ως «Matta» (τρελή, στα ιταλικά), που ήταν η απάντηση των Ιταλών στο Willy’s των Αμερικανών. Ένα στρατιωτικό όχημα (AR51), το οποίο εξελίχθηκε σε πολιτική έκδοση (AR52). Η παραγωγή του κράτησε μόλις 2 χρόνια (1952-1954), με τον ιταλικό στρατό να στρέφεται στο Fiat Campagnola. H «33άρα» ωστόσο, ήταν η πρώτη αμιγώς πολιτική Alfa με σύστημα τετρακίνησης – επιλεκτικής μάλιστα.

Δείτε ακόμα: Κονσέρτο με V6 κινητήρες Alfa Romeo (+video)

Κι όταν λέμε «επιλεκτική», μιλάμε για τον ορισμό του όρου. Κανονικά, οι 85 ίπποι και τα 123 Nm του κινητήρα έφταναν μέσω του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου στους εμπρός τροχούς. Ένας λεβιές μπροστά από τον επιλογέα, ωστόσο, έδινε τη δυνατότητα στον οδηγό να εμπλέξει τον πίσω άξονα εν κινήσει, ανεξαρτήτως ταχύτητας! Άλλη μία πρωτιά για την 33, καθότι το πρώτο κατά βάση μπροστοκίνητο με τέτοια επιλογή.

Οι επιδόσεις ήταν αξιοπρεπείς, με 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και τελική 170 χλμ./ώρα, ωστόσο η ουσία της τετρακίνητης 33 (και σε έκδοση Sportwagon) βρισκόταν στην επίτευξή τους ανεξαρτήτως συνθηκών. Όπως μπορούμε να δούμε στην διαφήμιση της Alfa Romeo, όπου το αυτοκίνητο συναγωνίζεται σε ευελιξία σκιέρ.

 

Get it on Google Play Download on the App Store