Η καινοτομία της πρώτης Mercedes C-Class

H C-Class είναι ένας από τους βασικότερους πυλώνες στο τεράστιο οικοδόμημα της Mercedes. Από το 1993 -όταν έκανε πρεμιέρα η W202- μέχρι σήμερα, το premium μεσαίο του «Αστεριού» συγκαταλέγεται σταθερά στο top3 των πιο καλοπουλημένων μοντέλων της φίρμας, ενώ μέχρι την καθιέρωση της A-Class ήταν ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης των πωλήσεων (πάνω από 1,8 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι το 2000, που αντικαταστάθηκε).

Η πρώτη της γενιά λανσαρίστηκε 3 χρόνια μετά την έναρξη των 90’s. Βέβαια, η εξέλιξή της είχε ξεκινήσει αρκετά πιο πριν, από το 1986. Σκοπός των Γερμανών ήταν να αλλάξουν σχεδιαστικά επίπεδο και ταυτότητα με την W202, περνώντας σε ένα πιο σύγχρονο σχήμα από αυτό της τεκτονικής W201. To εμπρός μέρος παρέπεμπε σε αυτό της S-Class W140 και το πίσω ελαφρώς σε W124, αλλά σε πιο «στρογγυλή» και τριγωνική εκτέλεση αντίστοιχα. Το εσωτερικό δεν απείχε ιδιαίτερα από τη μεγαλύτερη αδερφή (την W124), ακολουθώντας τις ίδιες γραμμές και χαρακτηριζόμενο από τις ευθείες γραμμές, το μεγάλο τετράκτινο τιμόνι (όπως των περισσότερων αυτοκινήτων που διέθεταν αερόσακο τότε) και την αυστηρή αισθητική.

Το μέγεθος την τοποθετούσε στο άνω άκρο της κατηγορίας, με μήκος 4.505 χλστ. και μεταξόνιο 2.670 χλστ. Συγκριτικά με την BMW Σειράς 3 E36 ήταν αρκετά μεγαλύτερη, ρίχνοντας στο βαυαρικό σεντάν σχεδόν 10 εκατοστά στο μήκος (4.433 χλστ.), αν και η 3άρα ρέφαρε στο μεταξόνιο (2.700 χλστ.). Το Audi 80 τώρα, είχε μεν το μεγαλύτερο μήκος (4.580 χλστ.), αλλά οι μεγάλοι πρόβολοι το άφηναν αρκετά πίσω στο μεταξόνιο (2.611 χλστ.). Η γκάμα της C-Class διέθετε μια πλειάδα μοτέρ, που αριθμούσε 18 ολόκληρα κινητήρια σύνολα (12 βενζίνης, 6 ντίζελ)! Ανάμεσά τους εκδόσεις AMG (C36, C43 και αργότερα C55) με εξακύλινδρο εν σειρά και V8 κινητήρες, V6 και I6 2.8 λίτρων (C280) και 20βάλβιδους πεντακύλινδρους ντίζελ (C250 D και C250 TD). Δυο, όμως, ήταν τα σύνολα που ξεχώριζαν. Και συνοδευόντουσαν από μια συγκεκριμένη ονομασία.

Η πρώτη C-Class ήταν αυτή που έβαλε τη λέξη «Kompressor» στο λεξικό των Mercedes και έχτισε ολόκληρη την φήμη στα μηχανοστάσια της φίρμας, για την επόμενη δεκαετία. H δημοτικότητα και ο αντίκτυπος των Kompressor ήταν δε τέτοιος, που πολλοί νόμιζαν πως έτσι λεγόταν το αυτοκίνητο (κλασική, μεταξύ πολλών, η έκφραση «πήρε Mercedes Kompressor»). Η C230 Kompressor εμφανίστηκε το 1995, έχοντας έναν τετρακύλινδρο 2.3 λίτρων με μηχανικό υπερσυμπιεστή κάτω από το καπό. Η απόδοση έφτανε τους 193 ίππους στις 5.300 σ.α.λ. και τα 280 Nm στις 2.500-4.800 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 8,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 230 χλμ./ώρα. Λίγους μήνες αργότερα εμφανίστηκε η C200 Kompressor, με 2λιτρο κομπρεσοράτο τετρακύλινδρο 180 ίππων. Το 1997 η απόδοση αυξήθηκε στους 192 ίππους, αντικαθιστώντας την C230 Kompressor.

Από το 1995 μέχρι το 2011 και την SLK 200 Kompressor 2ης γενιάς (R171), οι «Mercedes Kompressor» (ειδικά οι 200άρες) αποτελούσαν τα δημοφιλέστερα «Αστέρια» στους ελληνικούς δρόμους. Σήμερα πια, είναι αναπόσπαστο μέρος της εν Ελλάδι τετράτροχης κουλτούρας.

Get it on Google Play Download on the App Store