Η «βρώμικη» αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η μόνιμη επωδός των υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης, αφορά στις μηδενικές εκπομπές ρύπων αυτών καθεαυτών των αυτοκινήτων. Ο εδραιωμένος αντίλογος αναφέρει πως το ρεύμα, που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, από κάπου παράγεται. Και αυτή η παραγωγή, συνιστά βαρύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα εν συγκρίσει με τους θερμικούς κινητήρες. Έρευνα του ADAC στην Γερμανία έρχεται -εν μέρει- να δικαιώσει την δεύτερη άποψη.

Δείτε ακόμα: BMW: «Ο κόσμος δεν θέλει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα»

Ο ανεξάρτητος φορέας ελέγχου των γερμανικών μεταφορών εκπόνησε μια μεγάλη έρευνα, στην οποία συμπεριέλαβε όλες τις εκδόσεις του VW Golf: βενζινοκίνητο, ντίζελ, CNG και ηλεκτρικό. Μέσα από μαθηματικούς υπολογισμούς και συνεργασία με την εγχώρια ΔΕΗ, οι Γερμανοί κατάφεραν να υπολογίσουν την ποσότητα των εκπομπών ρύπων που αντιστοιχεί στο eGolf ανά έτος λειτουργίας, βάσει της διαδικασίας παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας από τα εργοστάσια λιγνίτη. Κατόπιν, έθεσαν έναν χρονικό ορίζοντα 15 ετών και μια ετήσια χιλιομετρική διανυθείσα απόσταση 15.000 χιλιομέτρων. Στόχος; Να διαπιστώσουν αν και πόσο «καθαρότερα» είναι τα ηλεκτρικά σε σχέση με τις συμβατικές μεθόδους μετακίνησης, τουλάχιστον για ένα εκ των δημοφιλέστερων επιλογών του αγοραστικού κοινού στην Γερμανία – αλλά και παγκοσμίως. Και τα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από εκπληκτικά/διαφωτιστικά/σοκαριστικά.

Διαβάστε επίσης: Με 14 ευρώ διανύσαμε 433 χλμ. με 4 αυτοκίνητα!

Όπως βλέπουμε στο αντίστοιχο διάγραμμα (με το ρεύμα να απεικονίζεται στο eco friendly πράσινο χρώμα), το eGolf ρυπαίνει περισσότερο από όλες τις μορφές κινητήρα κατά την πρώτη 8ετία των μετακινήσεων! Στις 120.000 χλμ. το ρεύμα καταφέρνει να ισοφαρίσει την βενζίνη, αλλά ντίζελ και CNG παραμένουν μακριά. Για την ακρίβεια, η λιγνιτική χρειάζεται 210.000 για να ισοσκελίσει το πετρέλαιο, με το ρεύμα να καταφέρνει τελικά να προσπεράσει στον αγώνα της καθαριότητας λίγο πριν τις 220.000 χλμ. Το CNG, όμως, διατηρείται με άνεση μπροστά – όχι μόνο για τις 225.000 της έρευνας, αλλά και για σχεδόν 240.000 χλμ!

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ferrari: «Καλοδεχούμενη η απαγόρευση των Μ.Ε.Κ.»!
Ferrari: «Καλοδεχούμενη η απαγόρευση των Μ.Ε.Κ.»! …
Άρχισε τα ρεκόρ το νέο Audi RS 3 (+video)
Άρχισε τα ρεκόρ το νέο Audi RS 3 (+video)
Αυτό το Toyota GR 86 βγάζει μάτια!
Αυτό το Toyota GR 86 βγάζει μάτια!
Ευφάνταστη επιστροφή του Honda Integra Type R
Ευφάνταστη επιστροφή του Honda Integra Type R
Dodge Viper ACR Extreme «εκλιπαρεί» για οδήγηση!
Dodge Viper ACR Extreme «εκλιπαρεί» για οδήγηση!
Ολοκαίνουργιο Mitsubishi Evo X για 100.000 ευρώ!
Ολοκαίνουργιο Mitsubishi Evo X για 100.000 ευρώ!
Ασύγκριτο Suzuki Vitara 3.6 V6 330 ίππων
Ασύγκριτο Suzuki Vitara 3.6 V6 330 ίππων
Σπανιότατη Mercedes 400E AMG με JDM καταγωγή
Σπανιότατη Mercedes 400E AMG με JDM καταγωγή
Ποιο αυτοκίνητο ήταν χρυσός Ολυμπιονίκης το 2004;
Ποιο αυτοκίνητο ήταν χρυσός Ολυμπιονίκης το 2004; …
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store