Η «βρώμικη» αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η μόνιμη επωδός των υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης, αφορά στις μηδενικές εκπομπές ρύπων αυτών καθεαυτών των αυτοκινήτων. Ο εδραιωμένος αντίλογος αναφέρει πως το ρεύμα, που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, από κάπου παράγεται. Και αυτή η παραγωγή, συνιστά βαρύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα εν συγκρίσει με τους θερμικούς κινητήρες. Έρευνα του ADAC στην Γερμανία έρχεται -εν μέρει- να δικαιώσει την δεύτερη άποψη.

Δείτε ακόμα: BMW: «Ο κόσμος δεν θέλει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα»

Ο ανεξάρτητος φορέας ελέγχου των γερμανικών μεταφορών εκπόνησε μια μεγάλη έρευνα, στην οποία συμπεριέλαβε όλες τις εκδόσεις του VW Golf: βενζινοκίνητο, ντίζελ, CNG και ηλεκτρικό. Μέσα από μαθηματικούς υπολογισμούς και συνεργασία με την εγχώρια ΔΕΗ, οι Γερμανοί κατάφεραν να υπολογίσουν την ποσότητα των εκπομπών ρύπων που αντιστοιχεί στο eGolf ανά έτος λειτουργίας, βάσει της διαδικασίας παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας από τα εργοστάσια λιγνίτη. Κατόπιν, έθεσαν έναν χρονικό ορίζοντα 15 ετών και μια ετήσια χιλιομετρική διανυθείσα απόσταση 15.000 χιλιομέτρων. Στόχος; Να διαπιστώσουν αν και πόσο «καθαρότερα» είναι τα ηλεκτρικά σε σχέση με τις συμβατικές μεθόδους μετακίνησης, τουλάχιστον για ένα εκ των δημοφιλέστερων επιλογών του αγοραστικού κοινού στην Γερμανία – αλλά και παγκοσμίως. Και τα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από εκπληκτικά/διαφωτιστικά/σοκαριστικά.

Διαβάστε επίσης: Με 14 ευρώ διανύσαμε 433 χλμ. με 4 αυτοκίνητα!

Όπως βλέπουμε στο αντίστοιχο διάγραμμα (με το ρεύμα να απεικονίζεται στο eco friendly πράσινο χρώμα), το eGolf ρυπαίνει περισσότερο από όλες τις μορφές κινητήρα κατά την πρώτη 8ετία των μετακινήσεων! Στις 120.000 χλμ. το ρεύμα καταφέρνει να ισοφαρίσει την βενζίνη, αλλά ντίζελ και CNG παραμένουν μακριά. Για την ακρίβεια, η λιγνιτική χρειάζεται 210.000 για να ισοσκελίσει το πετρέλαιο, με το ρεύμα να καταφέρνει τελικά να προσπεράσει στον αγώνα της καθαριότητας λίγο πριν τις 220.000 χλμ. Το CNG, όμως, διατηρείται με άνεση μπροστά – όχι μόνο για τις 225.000 της έρευνας, αλλά και για σχεδόν 240.000 χλμ!

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνεπέστατο το ηλεκτρικό Volvo XC40 στον τάρανδο (+video)
Συνεπέστατο το ηλεκτρικό Volvo XC40 στον τάρανδο (+video) …
H Alfa Romeo βαφτίζει το «πιτσιρίκι» της
H Alfa Romeo βαφτίζει το «πιτσιρίκι» της
Opel: «Δεν κινδυνεύει το μέλλον του Corsa»
Opel: «Δεν κινδυνεύει το μέλλον του Corsa»
Πρόστιμο 121.000 ευρώ για υπέρβαση 32 χλμ./ώρα!
Πρόστιμο 121.000 ευρώ για υπέρβαση 32 χλμ./ώρα!
Άσπιλο Ford Escort Cosworth με μόλις 122 χλμ.!
Άσπιλο Ford Escort Cosworth με μόλις 122 χλμ.!
Θα κάψει καρδιές το νέο Hyundai Pony Coupe
Θα κάψει καρδιές το νέο Hyundai Pony Coupe
Καινούργιο Kia Stonic με 17.740 ευρώ
Καινούργιο Kia Stonic με 17.740 ευρώ
Φως στο τούνελ για χαμένη BMW εδώ και 35 χρόνια
Φως στο τούνελ για χαμένη BMW εδώ και 35 χρόνια
Ξεπούλησε σε 8 λεπτά το VW Golf R 333
Ξεπούλησε σε 8 λεπτά το VW Golf R 333
Με τιμή χαμηλότερη από όλα τα Volvo το EX30
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Dacia Spring στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές όλων των εκδόσεων του Toyota bZ4X
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Prius στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Mazda2 σε τιμές που συμφέρουν
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησαν Ελλάδα οι νέες BMW Σειρά 5 & i5 (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Citroen C4 X και ë-C4 X
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ηλεκτρικό Nissan Townstar Combi (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 3. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW ID.3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το αναβαθμισμένο Mazda MX-5
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store