Ηλεκτρικό αυτοκίνητο vs ψυγείο και κουζίνα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ολοένα αυξάνονται και πληθαίνουν, τόσο από πλευράς πωλήσεων όσο και διαθέσιμων μοντέλων. Το αγοραστικό κοινό έχει εύλογα πολλά ερωτήματα γύρω από τη νέα αυτή τάση της αυτοκίνησης, αφού πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο.

Δείτε ακόμα: Τι συντήρηση απαιτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ορισμένοι ακόμα πιστεύουν ή έχουν την εντύπωση, ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν κοστίζει τίποτα σε ενέργεια και ότι κάθε 100 χιλιόμετρα στοιχίζει σε ρεύμα 1 ευρώ. Κάτι που είναι τελείως λάθος. Αν για παράδειγμα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταναλώνει 15 kWh/100 χλμ. και η χρέωση κατανάλωσης ημέρας είναι 0,11058 €/kWh και η χρέωση νύχτας είναι 0,07897 €/kWh (χρεώσεις ΔΕΗ), δεν σημαίνει ότι το κόστος ρεύματος είναι 1,66 ευρώ και 1,18 ευρώ αντίστοιχα. Τα ποσά αυτά διπλασιάζονται ή και τριπλασιάζονται, αφού ανάλογα τις κλίμακες αυξάνεται η τιμή της kWh, συν του ότι στον λογαριασμό περιλαμβάνονται φόροι, τέλη για το Δήμο, ΕΡΤ και λοιπά «χαράτσια», συν φυσικά την κατανάλωση ρεύματος από τις ηλεκτρικές συσκευές του σπιτιού.

Όπως συμβαίνει με τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, έτσι και για τα ηλεκτρικά οι κατασκευαστές ανακοινώνουν την κατανάλωση ρεύματος. Καλό είναι λοιπόν ο ενδιαφερόμενος αγοραστής να εξετάσει πόσο ρεύμα καίει για κάθε 100 χλμ. και να το θέσει σε ετήσια βάση. Για παράδειγμα, το πιο οικονομικό σε κατανάλωση ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται στην Ελλάδα, το BMW i3, καίει σε μεικτή διαδρομή 13,1 kWh/100 χλμ., δηλαδή ετησίως με 12.000 χλμ. θα καταναλώσει 1.572 kWh. Στην πραγματικότητα όμως θα είναι περισσότερες οι kWh, αφού πρόκειται για την ελάχιστη μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση.

Δείτε ακόμα: Πόσο κοστίζει το leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Αν οι 1.572 kWh ή οι 2.688 kWh που καταναλώνει το Audi e-tron 55 δεν σας λένε κάτι σαν αριθμοί, ας δούμε πόσο ρεύμα καίνε ετησίως μια ηλεκτρική κουζίνα και ένα ψυγείο που υπάρχουν στα περισσότερα σπίτια. Μια κουζίνα ενεργειακής κλάσης Α καίει περίπου 370 kWh το χρόνο και ένα ψυγείο Α++ καταναλώνει 325 kWh. Συνολικά «τραβάνε» 695 kWh το χρόνο. Δηλαδή και τα δύο μαζί χρειάζονται λιγότερο από τη μισή ενέργεια από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση. Ή αν προτιμάτε, ένα οικονομικό σε κατανάλωση ρεύματος ηλεκτρικό αυτοκίνητο καίει τουλάχιστον διπλάσιο ρεύμα το χρόνο, από ότι μια κουζίνα και ένα ψυγείο μαζί.

Στον παρακάτω πίνακα παραθέτουμε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς, με την κατανάλωση για κάθε 100 χιλιόμετρα, την ετήσια κατανάλωση ρεύματος αλλά και την αυτονομία τους, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.

Δείτε ακόμα: Τι χαλάει πιο γρήγορα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Μάρκα/μοντέλο Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.)* Ετήσια κατανάλωση (kWh)** Αυτονομία (χλμ.)*
BMW i3 170 hp 13,1 1.572 285
Skoda CITIGOe iV 83 hp 13,5 1.620 225
BMW i3s 185 hp 14,0 1.680 278
Fiat 500 14,0 1.680 320
Hyundai Kona Electric 136 hp 14,3 1.716 305
VW e-up! 83 hp 14,5 1.740 256
Hyundai Kona Electric 204 hp 14,7 1.764 449
ΜΙΝΙ Cooper SE 184 hp 14,8 1.776 235
Kia e-Niro 136 hp 15,3 1.836 289
VW ID.3 204 hp 15,5 1.860 424
Kia e-Soul 136 hp 15,6 1.872 276
Kia e-Soul 204 PS 15,7 1.884 452
Skoda Enyaq iV 60 179 hp 15,7 1.884 390
Kia e-Niro 204 PS 15,9 1.908 455
VW ID.4 204 hp 16,2 1.944 500
Opel Corsa-e 136 hp 16,8 2.016 337
Skoda Enyaq iV 80 204 hp 16,9 2.028 510
smart EQ forfour 81 hp 17,0 2.040 135
Nissan LEAF 150 hp 17,1 2.052 270
Honda e 136 hp 17,2 2.064 222
Honda e Advance 154 hp 17,2 2.064 222
BMW iX3 286 hp 17,5 2.100 460
Peugeot e-2008 136 hp 17,6 2.112 320
Peugeot e-208 136 hp 17,8 2.136 340
smart EQ fortwo 81 hp 17,8 2.136 130
DS3 Crossback e-Tense 136 hp 18,3 2.196 320
Nissan LEAF e+ 217 hp 18,5 2.220 385
Mazda MX-30 19,0 2.280 200
Mercedes EQC 400 4MATIC 408 hp 20,2 2.424 370
Audi e-tron SB 50 quattro 313 hp 21,6 2.592 282
Audi e-tron SB 55 quattro 408 hp 21,6 2.592 373
Jaguar I-Pace 400 hp 22,0 2.640 470
Audi e-tron 50 quattro 313 hp 22,2 2.664 279
Audi e-tron 55 quattro 408 hp 22,4 2.688 368
*Μεικτή ελάχιστη WLTP
** Με 12.000 χλμ. το χρόνο
Get it on Google Play Download on the App Store