Mercedes: «Ήμασταν πιωμένοι όταν εγκρίναμε το AMG One»

Όρεξη για χιούμορ είχε ο CEO της Mercedes, σύμφωνα με το βρετανικό Autocar, σε συνάντηση με τους μετόχους για το AMG One και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Γερμανοί στην υλοποίησή του.

Το hypercar της Mercedes-AMG εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2017 και αρχικά, το οργανόγραμμα ήθελε να μπαίνει σε παραγωγή δυο χρόνια αργότερα. Από το 2019 πήγαμε στο 2020 και κάπου εκεί, ήρθε ο κορωνοϊός να τα στείλει όλα στο βρόντο. Το ούτως ή άλλως δύσκολο εγχείρημα καθυστέρησε περαιτέρω και σαν να μην έφτανε αυτό, μετά «έσκασε» κι η έλλειψη μικροτσίπ. Αισίως, δηλαδή, η φίρμα από τη Στουτγάρδη είναι 3 χρόνια έξω από τις πρώτες εκτιμήσεις για την πρεμιέρα του ισχυρότερου αυτοκινήτου παραγωγής στην ιστορία της.

Ο Ola Kallenius καταπιάστηκε με το ζήτημα σε πρόσφατο μίτινγκ των μετόχων, αλλά φρόντισε να το κάνει με ανάλαφρο και χιουμοριστικό τρόπο. Ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού κολοσσού εξιστόρησε το χρονικό της έγκρισης του AMG One, ως εξής: «Μια μέρα, πριν περίπου 4 χρόνια, ήρθαν οι άνθρωποι των AMG και High Performance Powertrain Formula 1 λέγοντάς μας πως είχαν μια ωραία ιδέα. Να βάλουν τον κινητήρα του μονοθεσίου της F1 σε αυτοκίνητο παραγωγής. Θα πρέπει να τσεκάρω την ώρα που έγινε, αλλά θα πρέπει να ήμασταν μεθυσμένοι όταν δώσαμε το «OK», δεν εξηγείται αλλιώς».

 

Όπως αποδεικνύεται, η προσαρμογή ενός κινητήρα Formula 1 στις απαιτήσεις ενός κανονικού -έστω και hypercar- αυτοκινήτου και η εναρμόνισή του με τις νόρμες του WLTP είναι πολύ πιο δύσκολη, από όσο μπορεί αρχικά να υπολόγιζαν στη Mercedes-AMG.

 

Το κινητήριο σύνολο του Project ONE αποτελείται από έναν υπετροφοδοτούμενο V6 κινητήρα 1.6 λίτρων, συνδυαζόμενο με ηλεκτρικό turbo και ηλεκτροκινητήρες.  Ο βενζινοκινητήρας είναι τοποθετημένο εμπρός από τον πίσω άξονα και φτάνει έως τις 11.000 σ.α.λ., ενώ τα ηλεκτρικά μοτέρ βρίσκονται στον εμπρός άξονα. Ο πανίσχυρος 1.600αρης αποδίδει 680 ίππους και μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες των 326 ίππων να δίνουν κίνηση εμπρός. Συνδυαστικά η ισχύς του υβριδικού συνόλου φτάνει τους 1.000 ίππους και για τη μετάδοση της ισχύος υπάρχει ένα αυτοματοποιημένο 8τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα καταιγιστικές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να υπολογίζονται σε λιγότερο από 2,5 δλ., το 0-200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα και την τελική να ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα.

Αν δεν υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις, θα πρέπει να περιμένουμε το One προς το τέλος του έτους.

Get it on Google Play Download on the App Store