Μοναδικό και ελληνικό Ford GT MK1!

143

To GT40 είναι από τα πλέον θρυλικά και επιδραστικά αυτοκίνητα, αναφορικά με το κύρος μιας εταιρίας και το μύθο που δημιούργησε. Ήταν η προσπάθεια που επικέντρωσε όλη την προσοχή της Ford στη δεκαετία του 60, με ένα και μόνο στόχο: την ταπείνωση της Ferrari στο Le Mans, μετά την άρνηση την υπαναχώρηση του «Γέρου» στην πώληση του «Cavallino Rampante» στο «Μπλε Οβάλ».

Δείτε ακόμα: Επικό Ford GT με γυμνό ανθρακόνημα

Χρειάστηκαν 36 χρόνια (από το 1969, που νίκησε για τελευταία φορά στον 24ώρο αγώνα, μέχρι το 2005) για να παρουσιάσουν τον συνεχιστή της παράδοσης οι Αμερικανοί, με διαφορετικό όνομα λόγω copyrights (μια εταιρία, ονόματι Safir Engineering, κατείχε τα πνευματικά δικαιώματα του ονόματος «GT40» από το 1980 και ζήτησε 40 εκατ. δολάρια για να τα παραχωρήσει) και διαστάσεων (το «40» αντιπροσώπευε το ύψους του πρώτου μοντέλου σε ίντσες). Το GT 1ης γενιάς έμεινε πιστό στη σχεδίαση του αρχέγονου, όντας μια συγκλονιστική ρετρό μετενσάρκωση του αυτοκινήτου που κέρδισε 4 φορές σερί το Le Mans.

Διαβάστε επίσης: Ελληνικό και άψογο Ford Escort RS2000 245 ίππων

Στο κέντρο και επίκεντρο της κατασκευής, ένας κομπρεσοράτος V8 5.4 λίτρων με απόδοση 558 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και 678 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Ένα παραδοσιακό, «αντρικό» χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της Ricardo και ένα μπλοκέ διαφορικό ανέλαβαν τη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο. Τα 1.581 κιλά ουδέποτε αποτέλεσαν πρόβλημα για το αμερικανικό supercar, το οποίο ανακοινώθηκε με 3,8 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα, 12,3 δλ. στο 0-200 χλμ./ώρα και 330 χλμ./ώρα τελικής. Στην πραγματικότητα, το GT μετρήθηκε στα 3,3 δλ. για το «κατοστάρι» και έφτασε μέχρι τα 336 χλμ./ώρα.

Διαβάστε επίσης: Ελληνική Lancia Delta Integrale Martini πωλείται για 129.000 ευρώ!

Η Ford σκόπευε να κατασκευάσει 4.500 κομμάτια σε δύο χρόνια (2005-2006), ωστόσο η παραγωγή έμεινε τελικά στα 4.038 κομμάτια. Από αυτά, μόλις τα 100 ήρθαν Ευρώπη. Και ένα, βρίσκεται στην Ελλάδα! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά πωλείται. Με πρώτη κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2006 και 14.671 χλμ. στο κοντέρ, πρόκειται για ένα εξαίρετο δείγμα ενδεχομένως σε παγκόσμια κλίμακα. Η τιμή του δεν θα μπορούσε παρά να βρίσκεται σε επίπεδα συλλεκτικού supercar, δηλαδή καμία σχέση με αυτή όταν ήταν καινούργιο. Το 2006, η Ford ζητούσε 140.000 δολάρια για το GT (123.476 ευρώ). Σήμερα, κοστολογείται στις 400.000 ευρώ!