Μοναδικό και ελληνικό Ford GT MK1 αντί 400.000 ευρώ!

To GT40 είναι από τα πλέον θρυλικά και επιδραστικά αυτοκίνητα, αναφορικά με το κύρος μιας εταιρίας και το μύθο που δημιούργησε. Ήταν η προσπάθεια που επικέντρωσε όλη την προσοχή της Ford στη δεκαετία του 60, με ένα και μόνο στόχο: την ταπείνωση της Ferrari στο Le Mans, μετά την άρνηση την υπαναχώρηση του «Γέρου» στην πώληση του «Cavallino Rampante» στο «Μπλε Οβάλ».

Χρειάστηκαν 36 χρόνια (από το 1969, που νίκησε για τελευταία φορά στον 24ώρο αγώνα, μέχρι το 2005) για να παρουσιάσουν τον συνεχιστή της παράδοσης οι Αμερικανοί, με διαφορετικό όνομα λόγω copyrights (μια εταιρία, ονόματι Safir Engineering, κατείχε τα πνευματικά δικαιώματα του ονόματος «GT40» από το 1980 και ζήτησε 40 εκατ. δολάρια για να τα παραχωρήσει) και διαστάσεων (το «40» αντιπροσώπευε το ύψους του πρώτου μοντέλου σε ίντσες). Το GT 1ης γενιάς έμεινε πιστό στη σχεδίαση του αρχέγονου, όντας μια συγκλονιστική ρετρό μετενσάρκωση του αυτοκινήτου που κέρδισε 4 φορές σερί το Le Mans.

Στο κέντρο και επίκεντρο της κατασκευής, ένας κομπρεσοράτος V8 5.4 λίτρων με απόδοση 558 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και 678 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Ένα παραδοσιακό, «αντρικό» χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της Ricardo και ένα μπλοκέ διαφορικό ανέλαβαν τη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο. Τα 1.581 κιλά ουδέποτε αποτέλεσαν πρόβλημα για το αμερικανικό supercar, το οποίο ανακοινώθηκε με 3,8 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα, 12,3 δλ. στο 0-200 χλμ./ώρα και 330 χλμ./ώρα τελικής. Στην πραγματικότητα, το GT μετρήθηκε στα 3,3 δλ. για το «κατοστάρι» και έφτασε μέχρι τα 336 χλμ./ώρα.

Η Ford σκόπευε να κατασκευάσει 4.500 κομμάτια σε δύο χρόνια (2005-2006), ωστόσο η παραγωγή έμεινε τελικά στα 4.038 κομμάτια. Από αυτά, μόλις τα 100 ήρθαν Ευρώπη. Και ένα, βρίσκεται στην Ελλάδα! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά πωλείται. Με πρώτη κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2006 και 14.671 χλμ. στο κοντέρ, πρόκειται για ένα εξαίρετο δείγμα ενδεχομένως σε παγκόσμια κλίμακα. Η τιμή του δεν θα μπορούσε παρά να βρίσκεται σε επίπεδα συλλεκτικού supercar, δηλαδή καμία σχέση με αυτή όταν ήταν καινούργιο. Το 2006, η Ford ζητούσε 140.000 δολάρια για το GT (123.476 ευρώ). Σήμερα, κοστολογείται στις 400.000 ευρώ!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Buick έπαθε... Ferrari και «βγάζει» 600 ίππους
Η Buick έπαθε... Ferrari και «βγάζει» 600 ίππους
Ο προφυλακτήρας και τα φτερά των 372.000 ευρώ!
Ο προφυλακτήρας και τα φτερά των 372.000 ευρώ!
Το καλύτερο και ακριβότερο Yugo είναι «Ελληνικό»
Το καλύτερο και ακριβότερο Yugo είναι «Ελληνικό» …
Alfa Romeo: «Θέλουμε ίδια ποιότητα με τη Lexus»
Alfa Romeo: «Θέλουμε ίδια ποιότητα με τη Lexus»
Πανοραμικό σαλόνι με ρόδες (+video)
Πανοραμικό σαλόνι με ρόδες (+video)
Το Subaru Impreza MK1 αναβιώνει με 400+ άλογα!
Το Subaru Impreza MK1 αναβιώνει με 400+ άλογα!
Μοναδικός «σίφουνας» Pagani Huayra NC με 830 άλογα
Μοναδικός «σίφουνας» Pagani Huayra NC με 830 άλογα
Πήρε κλήση ενώ πήγαινε με οδική βοήθεια!
Πήρε κλήση ενώ πήγαινε με οδική βοήθεια!
Mercedes: «Ήμασταν πιωμένοι όταν εγκρίναμε το AMG One»
Mercedes: «Ήμασταν πιωμένοι όταν εγκρίναμε το AMG One» …
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store