Η Lada βγάζει ολοκαίνουργιο 1200!

151

Η Lada γιόρτασε πριν λίγες μέρες τη συμπλήρωση 50 ετών λειτουργίας, η οποία ξεκίνησε με το γνωστό μας 1200. Οι Ρώσοι, όμως, δεν έμειναν μόνο στις ανακοινώσεις και τις αναμνήσεις, αλλά αποφάσισαν να τιμήσουν το αυτοκίνητο που τους έβαλε στον χάρτη της αυτοκίνησης κατασκευάζοντας ένα και μοναδικό ολοκαίνουργιο μοντέλο!

Για την ακρίβεια, οι μηχανικοί της Lada Sport δημιούργησαν ένα 1200 (ή VAZ 2101) από το μακρινό 1971, το οποίο λειτούργησε ως πανευρωπαϊκή διαφήμιση της σοβιετικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τις 9 έως τις 23 Σεπτέμβρη εκείνου του έτους, 50 πληρώματα πήραν θέση στο Έρμπαχ της Γερμανίας προκειμένου να διασχίσουν 14 χώρες σε ισάριθμες μέρες. Οι συμμετοχές περιλάμβαναν όλες τις μεγάλες δυνάμεις της εποχής (BMW, Mercedes, Opel, Alfa Romeo, Lancia, Saab, VW, Ford, NSU) και δυο guest από την Σοβιετική Ένωση: τη νεοσύστατη Lada και τη Moskvich.

Δείτε ακόμα: Lada 2104 στην τιμή καινούργιου Honda Civic

Τρία 1200 και πέντε 412 αντίστοιχα πήραν εκκίνηση, με το μεν Lada στην κατηγορία έως 1.300 κ.εκ. και το Moskvich έως τα 1.600. Δυο εβδομάδες και 14.000 χλμ. αργότερα, 2 από τα 5 412 είχαν εγκαταλείψει, με τα εναπομείναντα να τερματίζουν στις θέσεις 15-17 της γενικής και αυτό των Leontijus Potapčikas – Gunnar Holm να κατακτά την 3η θέση στην κατηγορία του. Περήφανους τους Σοβιετικούς πάντως, έκαναν οι «νέοι».

Όλα τα Lada είδαν την καρό σημαία, με αυτό των Kastytis Girdauskas – Uldis Madrevic να κατακτά τη νίκη στην κατηγορία του και τη 2η θέση γενικής! Κάτω από το καπό έχει τον κινητήρα των 1.198 κ.εκ. και 65 ίππων, σε συνδυασμό με ένα 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Οι επιδόσεις, ακόμα και για τα δεδομένα του 1970, δεν ενθουσιάζουν: 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 20 δλ. και τελική 140 χλμ./ώρα. Όμως, η παροιμιώδης αξιοπιστία των σοβιετικών κατασκευών έφεραν το 1200 μια ανάσα από την νίκη – που κατέκτησε τελικά, 2 χρόνια αργότερα.

Διαβάστε επίσης: Η πιο αργή επιτάχυνση με Lada Niva (+video)

Οι Ρώσοι χρησιμοποίησαν φωτογραφίες από το αρχείο της εταιρίας για να αντιγράψουν επακριβώς τα χρώματα και αυτοκόλλητα του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα ακόμα και από συλλέκτες προκειμένου να δημιουργήσουν μια πιστή ρέπλικα του ιστορικού σεντάν.