Μοναδικό Renault 5 Turbo με μοτέρ Mazda RX-7!

Κάποιος αναρωτήθηκε πώς θα ήταν ένα Renault 5 Turbo με μοτέρ Mazda RX-7. Ωστόσο, δεν έμεινε με την απορία. Προχώρησε σε μια μοναδική μετατροπή, δημιουργώντας το μοναδικό 5άρι με κινητήρα Wankel!

Πίσω στο 1980, η Renault χρειαζόταν ένα κατάλληλο αυτοκίνητο για να εξασφαλίσει την ομολογκασιόν του αγωνιστικού 5 Maxi Turbo. Κάτι που σήμαινε πως έπρεπε να κατασκευάσει έναν ορισμένο αριθμό 5 (3.000 συγκεκριμένα), με το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη -κατάλληλα διαρρυθμισμένων πάντα- του αυτοκινήτου που θα κατέβαινε στο πρωτάθλημα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και την αξέχαστη κατηγορία του Group B. Κάπως έτσι, ήρθε στον κόσμο το 5 Turbo. Ένα 5αρι με «τουμπανιασμένο» αμάξωμα, κινητήρα στο κέντρο, κίνηση πίσω και οδική συμπεριφορά που έμελλε να το καθιερώσει ως ιδανικό λήμμα του όρου «σκοτώστρα».

Τα 160 άλογα του 1.400αρη τούρμπο κινητήρα, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος (970 κιλά) και το μικρό μεταξόνιο, έκαναν διαβόητο το πολιτικό Maxi για την δύστροπη και απαιτητική συμπεριφορά του. Αλλά το ανήγαγαν επίσης στην σφαίρα του θρύλου. Για τον κάτοχο του λευκού 5 Turbo που βλέπουμε, πάντως, δεν ήταν αρκετά. Η αύξηση της ισχύος δεν ήρθε μέσα από τη βελτίωση του εργοστασιακού μοτέρ, αλλά με την αντικατάστασή του. Και μάλιστα, όχι με κάποιο της Renault ή έστω παρόμοιας φιλοσοφίας. Στο επίκεντρο της κατασκευής, βρίσκεται πλέον ο θρυλικός 13B!

H μετατροπή έγινε το 2007 και απαίτησε τεράστια προσπάθεια, καθότι ο περιστροφικός κινητήρας δεν είναι σχεδιασμένος για κεντρομήχανες τοποθετήσεις. Εδώ όχι μόνο κούμπωσε, αλλά συνδυάζεται με το εργοστασιακό 5άρι της Renault! H αγγελία δεν αποσαφηνίζει από ποια γενιά του Mazda RX-7 προέρχεται ο 13B, αλλά είναι βελτιωμένος με μεγαλύτερο τούρμπο της Turbonetics, εγκέφαλο της Life Racing και boost controller (ούτε τεχνικά χαρακτηριστικά αναφέρονται). Ανάρτηση και φρένα δεν θα μπορούσαν να μείνουν εργοστασιακά, ενώ υπάρχει ακόμα σύστημα πυρόσβεσης και μεγαλύτερο ψυγείο.

Το περιστροφικό 5 Turbo είναι μοντέλο του 1985 και το οδόμετρο δείχνει 21.000 μίλια (33.796 χλμ.), με τη μέτρηση να ξεκινά από το 2007 και την αλλαγή μοτέρ. Τα χιλιόμετρα της «καρότσας» είναι άγνωστα. Κάτι που δεν έχει αποτρέψει την τιμή να δείχνει 50.000 δολάρια (42.519 ευρώ), με τη δημοπρασία να έχει 2 μέρες μπροστά της.

Get it on Google Play Download on the App Store