Ταμπούρα σε αυτοκίνητο 204 ίππων και 2 τόνων

Τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό, ειδικά στους τομείς της ασφάλειας, της συνδεσιμότητας και της αποδοτικότητας των κινητήρων. Παράλληλα, τα ηλεκτρικά μοντέλα αλλάζουν σημαντικά τα -επί σειρά ετών- δεδομένα της αυτοκίνησης και φέρνουν τα πάνω – κάτω σε πολλούς τομείς. Παρόλη όμως την ανάπτυξη στο χώρο του αυτοκινήτου, υπάρχουν κάποια πράγματα που μας παραξενεύουν, ενώ αντί να διευκολύνουν τον οδηγό, κάνουν τη ζωή του πιο δύσκολη (π.χ. απουσία φυσικών χειριστηρίων).

Κάτι που σίγουρα διεγείρει πολλά ερωτηματικά και έκπληξη όσων το αντικρύζουν, είναι και η ύπαρξη ταμπούρων σε ένα δυνατό και βαρύ αυτοκίνητο, με υψηλή τεχνολογία και αντίστοιχου επιπέδου τιμές. Το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.3 με τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων και 310 Nm ροπής, με βάρος που φτάνει τους δύο τόνους (1.943 κιλά) και τιμές που ξεκινούν από 36.100 ευρώ, δεν έχει δισκόφρενα στον πίσω άξονα, όπως θα περίμενε κανείς, αλλά μεγάλης διαμέτρου ταμπούρα. Σίγουρα προκαλεί απορίες και αρνητικά σχόλια ένα τέτοιο «θέαμα», από την στιγμή που ακόμα και μίνι αυτοκίνητα έχουν δίσκους πίσω. Πόσο μάλλον όταν η VW έχει να τοποθετήσει ταμπούρα σε Golf εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ωστόσο, υπάρχει μια λογική εξήγηση, αν και οι πιο ψαγμένοι θα ήθελαν σίγουρα να βλέπουν δισκόφρενα στη θέση των «παλαιομοδίτικων» ταμπούρων. Ο βασικός λόγος, είναι ότι δεν έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά ηλεκτροκινητήρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000 σ.α.λ., βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού. Με τον περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι για την επιλογή της μετάδοσης, ο οδηγός αποφασίζει πότε ID.3 θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού. Στη θέση Β (Break – Φρένο), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Αυτό συμβαίνει επίσης όταν το όχημα φρενάρει: ο ηλεκτρικός κινητήρας εκτελεί επιβράδυνση έως περίπου 0,3 g, που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των καθημερινών καταστάσεων. Τα υδραυλικά φρένα τροχών ενεργοποιούνται επιπλέον μόνο πάνω από αυτό το επίπεδο, με την επέμβαση να είναι πρακτικά απαρατήρητη. Στους εμπρός τροχούς έχουν τοποθετηθεί δισκόφρενα με διάμετρο 330 χιλιοστά, ενώ τα τακάκια έχουν σχεδιαστεί για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Κοινώς, τα φρένα χρησιμοποιούνται κατά βάση για τα πολύ έντονα φρεναρίσματα. Επιπλέον, τα ταμπούρα εξοικονομούν βάρος, έχουν λιγότερη φθορά και χαμηλότερο κόστος.

Στην πράξη και σύμφωνα με τεστ φρεναρίσματος του γερμανικού περιοδικού Autozeitung, το ID.3 φρέναρε στο τυπικό 100-0 χλμ./ώρα σε 34,7/34,1 μ. (κρύα/ζεστά φρένα). Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το VW Golf eHybrid 1.5 150PS, χρειάστηκε περισσότερη απόσταση (35,5/34,9 μ. αντίστοιχα). Οπότε δεν τίθεται θέμα αποτελεσματικότητας σε μια απότομη επιβράδυνση. Στο σημείο όμως που οι μηχανικοί της VW θα πρέπει να βελτιώσουν τα φρένα του ID.3 είναι ως προς την απόκρισή τους, αφού δεν είναι προοδευτικά στο πάτημα και αργούν να «πιάσουν».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
AMG: «Ο V8 έχει τουλάχιστον μια δεκαετία ζωής ακόμα»
AMG: «Ο V8 έχει τουλάχιστον μια δεκαετία ζωής ακόμα» …
Οι JDM αμαξάρες του αμερικανικού ΟΔΔΥ
Οι JDM αμαξάρες του αμερικανικού ΟΔΔΥ
Όταν το Yugo έγινε κινηματογραφικός αστέρας (+video)
Όταν το Yugo έγινε κινηματογραφικός αστέρας (+video) …
Ετοιμάζεται Toyota Prius με κινητήρα υδρογόνου;
Ετοιμάζεται Toyota Prius με κινητήρα υδρογόνου;
Επιστροφή στο μέλλον με σπάνιο βαμμένο DeLorean
Επιστροφή στο μέλλον με σπάνιο βαμμένο DeLorean
Πώς ξεχωρίζεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Πώς ξεχωρίζεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Ποιες θα είναι οι τιμές του νέου Lada Niva;
Ποιες θα είναι οι τιμές του νέου Lada Niva;
«Λεονταρισμοί» με Peugeot RCZ 591.000 χλμ.!
«Λεονταρισμοί» με Peugeot RCZ 591.000 χλμ.!
Ο Ken Block θα εξελίξει τα νέα ηλεκτρικά της Audi!
Ο Ken Block θα εξελίξει τα νέα ηλεκτρικά της Audi!
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store