Νέοι 6κύλινδροι βενζίνης και ντίζελ από τη Mazda

Το λανσάρισμα του CX-60 PHEV συνοδεύεται από μεγάλα νέα για τη Mazda, καθώς πέρα από το πρώτο plug-in hybrid επί ευρωπαϊκού εδάφους σηματοδοτεί μια νέα γενιά κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, για τον Ιάπωνα κατασκευαστή.

Η πλατφόρμα Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture επιτρέπει τόσο τις plug-in εφαρμογές, όσο και τη διαμήκη τοποθέτηση κινητήρων. Κάτι που σημαίνει πως τα πολύχρονα σενάρια περί πισωκίνητων και εξακύλινδρων εν σειρά Mazda, γίνονται επιτέλους πραγματικότητα! Αρχής γενομένης από το CX-60, ένας ολοκαίνουργιος e-Skyactiv X 3.0 λίτρων θα αναλάβει να «προσφέρει ομαλότητα στην επιτάχυνση και ενθουσιώδη ήχο». Οι Ιάπωνες δεν δημοσιεύουν τεχνικά χαρακτηριστικά, αναφέροντας λιτά πως ο εξακύλινδρος θα είναι το ίδιο οικονομικός με τον 2λιτρο τετρακύλινδρο e-Skyactiv X, που γνωρίζουμε ήδη από τα 3 και CX-30.

Παρότι βρισκόμαστε εν μέσω ηλεκτροποίησης των πάντων στην αυτοκίνηση, με παράλληλη δαιμονοποίηση του ντίζελ, η φίρμα από τη Χιροσίμα στηρίζει εμπράκτως τους πετρελαιοκινητήρες παρουσιάζοντας τον 3.3 Skyactiv-D. Επίσης εξακύλινδρος σε σειρά, αποτελεί εξέλιξη του υπάρχοντος 2.2 ντίζελ και έχει ως προτεραιότητα τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Η Mazda αναφέρει πως ενώ είναι μεγαλύτερος και με δυο κυλίνδρους επιπλέον, ο 3.3λτ. ζυγίζει το ίδιο με τον 2.2λτ. χάρις στην απλούστερη μηχανολογική του διάταξη.

Αμφότεροι συνδυάζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, το οποίο οι Ιάπωνες ονομάζουν M Hybrid Boost, και έχουν εξελιχθεί ώστε να συνεργάζονται με ένα επίσης ολοκαίνουργιο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Πρόκειται για μια διάταξη που δεν διαθέτει μετατροπέα ροπής, αλλά ούτε ακολουθεί την τεχνοτροπία του διπλού συμπλέκτη. Αντί αυτού, χρησιμοποιεί ένα σετ πολύδισκου συμπλέκτη στη θέση του μετατροπέα, που συνδυάζει ομαλότητα στις αλλαγές σχέσεων και μικρότερο βάρος/μέγεθος σε σχέση με μια κλασική εφαρμογή torque converter.

Ό,τι διαβάσατε παραπάνω, μπορείτε με βεβαιότητα να τα τοποθετήσετε και στο επερχόμενο νέο 6. Ένα αυτοκίνητο ολιστικά αναβαθμισμένο συγκριτικά με το σημερινό, που φημολογείται πως θα φτάνει τα 350 άλογα στην κορυφαία του έκδοση και θα τα βάλει με τον premium ανταγωνισμό.

Get it on Google Play Download on the App Store