Οι κόμβοι-«φιστίκι» είναι γεγονός!

Οι κυκλικοί κόμβοι βρίσκονται μαζί μας από πολύ παλιά. Για την ακρίβεια, πριν καν ανακαλυφθεί το αυτοκίνητο! Έκαναν τις πρώτες εμφανίσεις τους στα τέλη του 18ου αιώνα, στη Γερμανία, την Γαλλία και τις Η.Π.Α. Σκοπός να διευκολύνουν την κίνηση σε σημεία όπου πολλοί δρόμοι συναντιόνταν στο ίδιο σημείο.

Δείτε ακόμα: Γιατί απέτυχε παταγωδώς ο πρώτος ηλιακός δρόμος;

Με την πάροδο των ετών, την ανακάλυψη του αυτοκινήτου, την εγκαθίδρυση δύο ρευμάτων κυκλοφορίας και την ραγδαία άνοδο στον αριθμό των οχημάτων, η αποτελεσματικότητά τους άρχισε να φθίνει. Μέχρι τη δεκαετία του 60, όπου αναθεωρήθηκαν αρκετά και βίωσαν δεύτερη νιότη. Η χώρα μας, για μια ακόμα φορά, ακολουθεί έναν -κυριολεκτικά- ξεχωριστό δρόμο παραχωρώντας την προτεραιότητα σε αυτόν που εισέρχεται, αντί σε αυτόν που κινείται στον κόμβο. Βέβαια και στην κανονική της διάταξη, η πλατεία αντιμετωπίζει προβλήματα με την πλημμυρίδα οχημάτων και τα πολλαπλά σημεία εισόδου.

Στην πόλη Nozay της δυτικής Γαλλίας, το πρόβλημα της συμφόρησης στους κόμβους αντιμετωπίστηκε με μια ρηξικέλευθη λύση: αυτή του φιστικιού! Η εν λόγω τεχνοτροπία πρακτικά ενώνει δυο κόμβους σε ένα, εξομαλύνοντας το οβάλ σχήμα σε μια λειτουργική διάταξη. Τι πετυχαίνει αυτός ο ιδιόμορφος κόμβος; Το μεγαλύτερο μέγεθος οδηγεί σε «άπλωμα» της ροής, επιτρέποντας την αύξηση της απόστασης μεταξύ των οχημάτων. Οι δυο «κοιλιές», που διαμορφώνουν το ιδιότυπο σχήμα, αναγκάζουν τους οδηγούς να μειώνουν ταχύτητα. Συνθήκες που οδηγούν σε μεγαλύτερα «παράθυρα» για τα εισερχόμενα τροχοφόρα, τα οποία δεν χρειάζεται να σταματήσουν για να περιμένουν μέχρι να «κόψει» η κίνηση ώστε να μπουν στην πλατεία.

Διαβάστε επίσης: Οι Ρώσοι έφτιαξαν δρόμο 700 χλμ. στο πουθενά!

Επιπλέον, η μεγαλύτερη επιφάνεια που καλύπτει συμπεριλαμβάνει περισσότερα σημεία εισόδου-εξόδου, εξομαλύνοντας περαιτέρω την ροή της κυκλοφορίας. Το κόστος μελέτης και κατασκευής έφτασε τις 720.000 ευρώ και θα χρησιμοποιηθεί σε άλλες πόλεις της γαλλικής επικράτειας, αλλά και των Η.Π.Α. Οι Αμερικανοί θα υιοθετήσουν την ίδια λύση στο Beech Grove, στην Ιντιανάπολη, με το κόστος να πηγαίνει ακόμα ψηλότερα: στο 1 εκατομμύριο δολάρια, ή 897.640 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Hyundai Santa Cruz «εξοστράκισε» την Corvette
Το Hyundai Santa Cruz «εξοστράκισε» την Corvette
Σπάει ταμεία το νέο μίνι SUV Hyundai Casper
Σπάει ταμεία το νέο μίνι SUV Hyundai Casper
«Έφυγε» μέσα σε μια μέρα το Honda NSX Type S
«Έφυγε» μέσα σε μια μέρα το Honda NSX Type S
Πωλείται Yugo Cabrio του 1990 με 595 χιλιόμετρα!
Πωλείται Yugo Cabrio του 1990 με 595 χιλιόμετρα!
Έρχεται πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N με 585 άλογα!
Έρχεται πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N με 585 άλογα!
Το νέο Subaru WRX ξύνει την άσφαλτο ως STI
Το νέο Subaru WRX ξύνει την άσφαλτο ως STI
Προκλητική Alfa Romeo 8C ομορφαίνει τον κόσμο
Προκλητική Alfa Romeo 8C ομορφαίνει τον κόσμο
Lada Niva με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων
Lada Niva με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων
Μοναδικό διπλοκάμπινο Peugeot 505 Gruau
Μοναδικό διπλοκάμπινο Peugeot 505 Gruau
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store