Ωρολογιακή βόμβα τα φίλτρα DPF στα παλιά ντίζελ

Κάθε τι στο αυτοκίνητο χρειάζεται έλεγχο και συντήρηση στα τακτά χρονικά διαστήματα, διαφορετικά θα αρχίζουν να δημιουργούνται προβλήματα και πρόωρες φθορές, με το ανάλογο κόστος.

Δείτε ακόμα: Επιτρέπεται να «παίζεις» τα φώτα; Τι λέει ο ΚΟΚ;

Ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα οποιουδήποτε μοντέλου είναι ο καταλύτης και τα φίλτρα DPF που έχουν χρόνια τώρα τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου. Πλέον ανάλογα φίλτρα (GPF) έχουν και τα καινούργια μοντέλα με βενζινοκινητήρες. Σε κάθε περίπτωση, σκοπός όλων αυτών των φίλτρων είναι να συγκρατούν τους βλαβερούς ρύπους από τα καυσαέρια, προφυλάσσοντας εμάς και το περιβάλλον.

Όμως οι καταλύτες και τα φίλτρα DPF (Diesel Particulate Filter) και GPF (Gasoline Particulate Filter) δεν διαρκούν για πάντα και χρειάζονται κάποια στιγμή αντικατάσταση. Αυτό εξαρτάται από το που κινείται το αυτοκίνητο. Όταν κάνει διαδρομές κοντινές και σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη, θα χρειαστεί πιο γρήγορα αντικατάσταση από ένα που ταξιδεύει.

Δείτε ακόμα: Πως μπουκώνει το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης GPF;

Το DPF αφαιρεί τον άνθρακα (κάπνα) από τα καυσαέρια της εξάτμισης. Αποτελείται από κεραμικό υλικό γεμάτο με μικροσκοπικά κανάλια, που παγιδεύουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό (έως και το 100%) την αιθάλη που βγαίνει από την εξάτμιση.

Υπό κανονικές συνθήκες, όταν το DPF συσσωρεύσει πολύ άνθρακα, τότε θα αναγεννηθεί και θα κάνει στάχτη την κάπνα. Αυτό θα γίνει μόνο όταν ο κινητήρας δουλέψει σε πιο γρήγορες ταχύτητες και για μισή ώρα τουλάχιστον (π.χ. σε εθνική οδό χωρίς κίνηση), για να φτάσει το φίλτρο τους περίπου 600 βαθμούς Κελσίου. Όμως, θα έρθει κάποια στιγμή που το φίλτρο θα μπουκώσει και θα γίνει κορεσμός. Εάν δεν γίνει «αναγέννηση» του φίλτρου DPF, τότε θα πρέπει να γίνει καθαρισμός του σε συνεργείο. Αν ο οδηγός το αμελήσει, ο κινητήρας δεν θα μπορεί να δουλέψει σωστά γιατί τα καυσαέρια δεν θα βγαίνουν και θα μειωθεί η απόδοσή του.

Δείτε ακόμα: Τι κάνω αν μου βάλουν νοθευμένο καύσιμο η αέρα;

Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε πως έχει μπουκώσει εντελώς ένα φίλτρο DPF από μια BMW Σειρά 5 του 2009 με 240.000 χλμ. Γι’ αυτό λοιπόν σε όσους οδηγούς τύχει να ανάψει η σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων για την αναγέννηση του DPF, ποτέ να μην την αγνοήσουν, γιατί εάν δεν «ξεφράξει», τότε θα πάει για αλλαγή και το κόστος είναι αρκετά «τσουχτερό».

Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο:

Get it on Google Play Download on the App Store