Ποια μοντέλα καίνε πιο εύκολα φλάντζα;

1866

Όσοι αγοράζουν αυτοκίνητο με την προοπτική να το κρατήσουν χρόνια, ενδεχομένως και να το «παντρευτούν», θέλουν να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο από κοστοβόρες ζημιές. Ανακατασκευές μοτέρ και αντικαταστάσεις κιβωτίων είναι εργασίες που οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καλό είναι να μην ακούσουν καν στον κύκλο ζωής του αποκτήματός τους. Κάτι ανάλογο, ισχύει και για την φλάντζα.

Το μεταλλικό έλασμα που ενώνει το μπλοκ με την κεφαλή, είναι από τα πλέον ζωτικά κομμάτια ενός κινητήρα. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας, που μπορεί να προκληθεί από υπερθέρμανση του μοτέρ, κατασκευαστικό σφάλμα, φυσιολογική φθορά ή πλημμελή συντήρηση. Οι συνέπειες μπορεί να αποβούν καταστροφικές, καθώς ενδέχεται να οδηγήσουν σε διαρροή ψυκτικού μέσα στους θαλάμους καύσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ακεραιότητα του συνόλου. Η ίδια η φλάντζα μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ σε κόστος, με την ζημιά που δύναται να προκαλέσει στον υπόλοιπο κινητήρα να πηγαίνει πολύ παραπάνω σε κοστολόγιο επισκευής.

Διαβάστε επίσης: Τα πιο αξιόπιστα μικρομεσαία χάτσμπακ και SUV

Το Consumer Reports διεξήγαγε ενδελεχή έρευνα μεταξύ συνεργείων στις Η.Π.Α., ώστε να εξακριβώσει ποια μοντέλα είναι επιρρεπή στο να καίνε φλάντζα και πότε είναι πιθανότερο να εμφανίσουν τη συγκεκριμένη βλάβη, από χιλιομετρικής άποψης. Παράλληλα, από τα ίδια δεδομένα, προκύπτουν οι αξιόπιστες και εναλλακτικές προτάσεις αγοράς.

Πάμε να τα δούμε, με σειρά από το πιο αναξιόπιστο στο πιο αξιόπιστο

Δείτε ακόμα: Ενέργειες σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κινητήρα

BMW X5 (2013)

Συνηθέστερο διάστημα εμφάνισης βλάβης: 59.000-67.000 μίλια (94.951-107.826 χλμ.)

Αξιόπιστες εναλλακτικές: Lexus RX (2014)

Mini Cooper/Clubman (2008-2010)

Συνηθέστερο διάστημα εμφάνισης βλάβης: 57.000-124.000 μίλια (91.732-199.558 χλμ.)

Αξιόπιστες εναλλακτικές: Kia Soul (2010), Scion xB (2008), Honda Element (2008)

Chevrolet Cruze (2011)

Συνηθέστερο διάστημα εμφάνισης βλάβης: 62.000-97.000 μίλια (99.779-156.106 χλμ.)

Αξιόπιστες εναλλακτικές: Mazda3 (2011-2013), Honda Civic (2011-2013), Toyota Corolla (2011-2013)

Subaru Forester (2001-2009)

 

Συνηθέστερο διάστημα εμφάνισης βλάβης: 99.000-151.000 μίλια (159.325-243.010 χλμ.)

Αξιόπιστες εναλλακτικές: Honda CR-V (2005-2008), Toyota RAV4 (2005-2006)

Subaru Outback (2001-2009)

Συνηθέστερο διάστημα εμφάνισης βλάβης: 98.000-163.000 μίλια (157.715-262.323 χλμ.)

Αξιόπιστες εναλλακτικές: Honda CR-V (2006-2009), Toyota RAV4 (2008-2010)

Subaru Impreza (2006-2008)

Συνηθέστερο διάστημα εμφάνισης βλάβης: 90.000-160.000 μίλια (144.840-257.495 χλμ.)

Αξιόπιστες εναλλακτικές: Mazda3 (2008-2010), Toyota Corolla (2008-2010), Honda Civic (2009-2010)

BMW Σειρά 3 E90 (2006-2007)

Συνηθέστερο διάστημα εμφάνισης βλάβης: 90.000-138.000 μίλια (144.840-222.089 χλμ.)

Αξιόπιστες εναλλακτικές: Infiniti G35 (2006-2008), Lexus ES (2007-2009)

Δείτε ακόμα: Πως μπουκώνει το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης GPF;

Στην κατάταξη του Consumer Reports συγκαταλέγονται 3 ακόμα μοντέλα, για τη συμπλήρωση του top 10. Για κάποιο λόγο, όμως (ενδεχομένως τυπογραφικό λάθος), δεν αναγράφεται το συνηθέστερο διάστημα βλάβης. Κατά συνέπεια, θα ήταν άδικο να τα παραθέσουμε χωρίς στοιχεία σε σχέση με τα υπόλοιπα. Μπορούμε πάντως να τα αναφέρουμε: Mazda MX-5 NB (2000), Subaru Baja (2006) και Infiniti M (2008). Το τελευταίο μάλιστα, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι, βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης, ως το πιο επιρρεπές στο κάψιμο φλάντζας.