Ποια πρωτιά είχε το Kia Sportage 1ης γενιάς;

Η Kia μαζί με την Hyundai ανήκουν πλέον μεταξύ των υπερδυνάμεων στο αυτοκινητιστικό στερέωμα, έχοντας εισβάλλει σε κάθε γωνιά του πλανήτη και εκτοπίζοντας αυτοκινητοβιομηχανίες με πλουσιότερη ιστορία. Πληροφοριακά να αναφέρουμε ότι η Kia ιδρύθηκε το 1944, όμως η πρώτη μονάδα αυτοκινήτων άνοιξε το 1973.

Το πρώτο γνωστό αυτοκίνητο της Kia ήταν το Pride, το οποίο ξεκίνησε να παράγεται το 1987 και αποτελούσε μια παραλλαγή του Mazda 121. Κατόπιν, το 1992 ακολούθησε το Sephia και το 1993 το πρώτο Sportage. Τώρα το Sportage είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της Kia παγκοσμίως και έχει αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια ισχυρό όνομα και παρουσία σε ολόκληρη την υφήλιο.

Το πρώτης γενιάς Sportage βασίστηκε στο πλαίσιο τύπου σκάλας και στα μηχανικά μέρη του Mazda Bongo, ενώ ξεχώρισε για τις εκτός δρόμου ικανότητές του. Πέρα από αυτά τα χαρακτηριστικά του, «έκρυβε» μια παγκόσμια πρωτιά στο χώρο της αυτοκίνησης, που δεν την είχαν εταιρείες που φημίζονταν στον τομέα της ασφάλειας. Όσο και αν σας ακούγεται απίστευτο, το Sportage από το 1995 διέθετε στο βασικό του εξοπλισμό αερόσακο γονάτων οδηγού και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με αυτό το σύστημα ασφαλείας. Στην πράξη όμως δεν κατάφερνε πολλά σε μια μετωπική σύγκρουση, αφού το αμάξωμα δεν διέθετε την κατάλληλη δομή και ενισχύσεις, με αποτέλεσμα να καταρρέει στα crash tests.

Το 2002 σταμάτησε η παραγωγή του πρώτου Sportage. Μετά από δύο χρόνια απουσίας παρουσιάστηκε το 2004 το εντελώς διαφορετικό και πλήρως εκσυγχρονισμένο Sportage, που είχε αναπτυχθεί από κοινού με το Hyundai Tucson. Στην Ελλάδα είχαν κυκλοφορήσει αρκετά Sportage πρώτης γενιάς, τόσο με το 3θυρο αμάξωμα όσο και με το 5θυρο.

Πιο δημοφιλές ήταν με τον κινητήρα βενζίνης των 2.0 λτ., ισχύος 128 ίππων και 175 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο ήταν απλά επαρκές για το 5θυρο αμάξωμα των 4.405 χλστ. μήκους και βάρους 1.513 κιλών, καθώς επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 14,7 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 172 χλμ./ώρα. Στα μείον ήταν η υψηλή κατανάλωση, ο αυξημένος θόρυβος και τα μέτρια οδηγικά του χαρακτηριστικά στην άσφαλτο. Εκτός δρόμου όμως τα κατάφερνε πολύ καλά, γι’ αυτό το προτίμησαν πολλοί που ασχολούνταν με δραστηριότητες στην ύπαιθρο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι Γερμανοί δεν θέλουν μέτρα κατά των Κινέζων
Οι Γερμανοί δεν θέλουν μέτρα κατά των Κινέζων …
Οι Aston Martin του 2010 βουτάνε στο πορτοκαλί
Οι Aston Martin του 2010 βουτάνε στο πορτοκαλί
Ανάκληση σε περιπολικά επειδή «πετάνε» την ταχύτητα!
Ανάκληση σε περιπολικά επειδή «πετάνε» την ταχύτητα! …
Η Jeep εξελίσσει ηλεκτρικό SUV 600 ίππων
Η Jeep εξελίσσει ηλεκτρικό SUV 600 ίππων
Οι Κινέζοι κατακτούν την Ευρώπη
Οι Κινέζοι κατακτούν την Ευρώπη
«Φτερό» στον τάρανδο η BMW XM (+video)
«Φτερό» στον τάρανδο η BMW XM (+video)
Έρχεται νέο GR Yaris με 300 άλογα και 8άρι αυτόματο
Έρχεται νέο GR Yaris με 300 άλογα και 8άρι αυτόματο …
Alfa Romeo: «Πάμε για ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων»
Alfa Romeo: «Πάμε για ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων»
«Καρφωτές» οι πωλήσεις των χειροκίνητων κιβωτίων
«Καρφωτές» οι πωλήσεις των χειροκίνητων κιβωτίων …
Οι τιμές του πληθωρικού Hyundai Ioniq 6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Megane E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Jeep Avenger 1.2Τ στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Volkswagen ID.7 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των νέων MG στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των ανανεωμένων Mercedes-Benz GLE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μεγάλη αύξηση τιμών στο Mitsubishi Space Star
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Mercedes-Benz CLA και E-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Mazda3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές νέου Renault Clio LPG, βενζίνης και diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Clio E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota C-HR στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store