Ποιες μάρκες επιμένουν στο μηχανικό χειρόφρενο;

Το ηλεκτρικό χειρόφρενο έχει μπει καλά στη ζωή των οδηγών, αφού πλέον πάρα πολλά αυτοκίνητα το έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Πληροφοριακά, το πρώτο αυτοκίνητο που διέθετε διακόπτη για την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του ηλεκτρικού χειρόφρενου ήταν η BMW Σειρά 7 του 2002 και κατόπιν επεκτάθηκε σε πολλά μοντέλα ανεξαρτήτως μάρκας.

Δείτε ακόμη: Πως και γιατί ο κινητήρας χάνει την απόδοσή του

Αρχικά προκαλούσε… πονοκέφαλο κατά το παρκάρισμα σε ανηφόρα/κατηφόρα, αφού άφηνε το αυτοκίνητο να κυλίσει και ο οδηγός δεν είχε στο χέρι του το κλασικό χειρόφρενο να σηκώσει. Μετά εξελίχθηκε και δεν απενεργοποιούνταν αμέσως, ενώ στα σύγχρονα αυτοκίνητα με τη βοήθεια της υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα έχει διευκολύνει πολύ στην οδήγηση.

Μεγάλο πλεονέκτημα του ηλεκτρικού χειρόφρενου είναι ότι αφήνει πολύ ελεύθερο χώρο ανάμεσα από τα καθίσματα, εξασφαλίζοντας έτσι περισσότερους χώρους για θήκες. Επίσης, στα σύγχρονα αυτοκίνητα ο οδηγός δε χρειάζεται να πατάει καν το κουμπί, καθώς το χειρόφρενο απενεργοποιείται αυτόματα μόλις πατηθεί λίγο το πεντάλ του γκαζιού ή ενεργοποιείται όταν σβήνει ο κινητήρας.

Δείτε ακόμη: 4+1 συνήθειες που φθείρουν το τούρμπο

Είτε πρόκειται για ηλεκτρικό χειρόφρενο ή για μηχανικό, ο σκοπός είναι ίδιος. Να κρατούν το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο, όταν αυτό παρκάρει. Όμως, ο μηχανισμός τους είναι τελείως διαφορετικός. Με πολύ απλά λόγια το μηχανικό χειρόφρενο έχει το μοχλό και μια ντίζα με μεταλλικό καλώδιο που τεντώνεται όταν σηκώνεται ο μοχλός και μπλοκάρει τα πίσω φρένα. Στα ηλεκτρικά χειρόφρενα υπάρχει ένας σύνθετος μηχανισμός που αναλαμβάνει όλη τη δουλειά, όταν ο οδηγός πιέζει προς τα πάνω ή κάτω το διακόπτη.

Σύμφωνα με έρευνα που έκανε το CarCurus στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις το 37% των αυτοκινήτων που πωλούνται εκεί εφοδιάζονται με το παραδοσιακό χειρόφρενο. Δύο μόνο mainstream κατασκευαστές, η Dacia και η Suzuki διαθέτουν στάνταρ μηχανικό χειρόφρενο σε κάθε μοντέλο της γκάμας τους, ενώ αντιθέτως πολλοί premium κατασκευαστές το έχουν αντικαταστήσει πλήρως από το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα οι μάρκες Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes και Porsche δεν έχουν πλέον αυτοκίνητα με το παραδοσιακό χειρόφρενο.

Δείτε ακόμη: Πώς αντιμετωπίζουμε την υστέρηση του ηλεκτρόγκαζου;

Get it on Google Play Download on the App Store