Ποιο ήταν το ασφαλέστερο αυτοκίνητο πριν 20 χρόνια;

Ο τομέας της ασφάλειας των αυτοκινήτων έχει βελτιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο όσον αφορά στην προστασία που προσφέρουν στους επιβάτες τους σε μια σύγκρουση, αλλά και στο να αποφευχθεί ένα ατύχημα ή να μετριάσουν τις επιπτώσεις του. Γι’ αυτό φροντίζουν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι η αυτόνομη πέδηση, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η προειδοποίηση οχήματος στα τυφλά σημεία κ.λπ.

Γυρνώντας όμως το χρόνο 20 χρόνια πίσω, θα δούμε ότι πολλά αυτοκίνητα δεν είχαν στο βασικό τους εξοπλισμό ούτε καν ABS, ή μόνο αερόσακο οδηγού. Τα πιο ασφαλή μοντέλα έφταναν τα 4 (από τα 5) αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP, ενώ κάποια διαλύονταν στα crash test και ήταν πολύ επικίνδυνα. Το πρώτο αυτοκίνητο που κατάφερε και έπιασε τα 5 αστέρια, ήταν το δεύτερης γενιάς μεσαίο μοντέλο της Renault, η Laguna του 2001.

η Laguna υποβλήθηκε σε μετωπική πρόσκρουση με 64 χλμ./ώρα, σε πλάγια με 50 χλμ./ώρα και πλάγιας πρόσκρουσης σε στύλο, με ταχύτητα 29 χλμ./ώρα. Η ασφάλεια που παρείχε στους επιβάτες ήταν τέτοια, που του χάρισε για πρώτη φορά στα χρονικά της αυτοκίνησης των ανώτατη διάκριση! Στους πεζούς τα είχε πάει λιγότερο καλά, επιτυγχάνοντας 2 στα 4 αστέρια (ποσοστά τότε δεν αναφέρονταν σε κανένα crash test), όμως η συνδρομή του στην ανάπτυξη της ασφάλειας δεν επιδέχεται αμφισβήτησης.

Σήμερα για να πιάσει ένα αυτοκίνητο τα 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP δεν είναι και τόσο εύκολο, αφού τα κριτήρια και τα τεστ έχουν γίνει πιο σκληρά, καθώς προσμετρούν πολλοί ακόμα παράγοντες. Για παράδειγμα αξιολογούνται και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ όποιο αυτοκίνητο δεν τα περιλαμβάνει στάνταρ, αυτομάτως χάνει «αστέρι». Σε κάθε περίπτωση όμως, ακόμα και ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με 4 αστέρια στις νέες δοκιμές του Euro NCAP, είναι έτη φωτός ασφαλέστερο από ένα παλαιότερο με 5 αστέρια.

Δείτε παρακάτω το βίντεο από το crash test του πρώτου 5άστερου αυτοκινήτου, του Renault Laguna II.

 

Get it on Google Play Download on the App Store