Ποιο ήταν το αυτοκίνητο «εφιάλτης» προ 10ετίας;

Όταν ένα αυτοκίνητο αρχίζει και βγάζει προβλήματα, τότε γίνεται εφιάλτης για τον οδηγό του, όσο καλό και να είναι το μοντέλο στους υπόλοιπους τομείς. Χώρια που ο κάτοχός του χάνει την εμπιστοσύνη που του έχει και τρέμει στην ιδέα μην τύχει και εμφανίσει ζημιά.

Πριν από σχεδόν μια δεκαετία, το 2014, η βρετανική εταιρία επέκτασης εγγύησης αυτοκινήτων Warranty Direct ανέλυσε δεδομένα από 50.000 αυτοκίνητα για να επινοήσει το αυτοκίνητο «τερατούργημα», με την ονομασία Horrific 40RR0R. Αυτό συνδύαζε τα αυτοκίνητα με τις χειρότερες επιδόσεις σε κάθε μία από τις κατηγορίες που μετρούνται από το δείκτη αξιοπιστίας reliabilityindex. Το αυτοκίνητο «εφιάλτης» του Ηνωμένου Βασιλείου κόστιζε κατά μέσο όρο 550 ευρώ όταν χάλαγε κάθε δεύτερο μήνα.

Ο δείκτης αξιοπιστίας υπολογίζει την αξιοπιστία των οχημάτων μετρώντας το μέσο κόστος επισκευής, τη συχνότητα βλαβών, την ηλικία και τα χιλιόμετρα. Ενώ το μέσο αυτοκίνητο βαθμολογείται με 100 στον Δείκτη (όσο χαμηλότερη είναι η βαθμολογία τόσο το καλύτερο), αυτή η ζοφερή δημιουργία θα ήταν πέντε φορές πιο αναξιόπιστη, με έναν αριθμό σχεδόν 500!

Το αυτοκίνητο «εφιάλτης» του 2014 αποτελούνταν από τα παρακάτω τμήματα:

Μάρκα/μοντέλο Εξάρτημα Χρονιά
BMW M5 Κινητήρας (04 – 11)
Audi RS6 Αναρτήσεις και άξονας (02 – 11)
Jeep Grand Cherokee Κιβώτιο ταχυτήτων (06 -14)
Mercedes-Benz R-Class Ηλεκτρικά (04 -14)
Fiat Multipla Φρένα (99 – 05)
SEAT Alhambra Κλιματισμός (96 – 14)
Chrysler 300C Τιμόνι (05 – 14)

Σχεδόν τα δύο πέμπτα των Audi RS 6 χρειάζονταν συνεργείο για την επισκευή εξαρτημάτων του άξονα και ανάρτησης κάθε χρόνο, ενώ 3 στις 10 Mercedes-Benz R Class παρουσίαζαν ηλεκτρικές βλάβες. Τα προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων ήταν πιο σπάνια, αλλά και πάλι περισσότερα από ένα στα δέκα Jeep Grand Cherokee θα εμφάνιζαν κάθε χρόνο προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το ένα τέταρτο των BMW M5 απαιτούσε επισκευές στους κινητήρες τους, ενώ το ίδιο ποσοστό των Fiat Multipla θα παρουσίαζε βλάβες στα φρένα. Το 10% των Chrysler 300C ήθελε επισκευές στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ το ίδιο ποσοστό των SEAT Alhambra χρειάζονταν επισκευή στον κλιματισμό.

Το καλό τουλάχιστον της υπόθεσης, είναι ότι όλα τα παραπάνω αυτοκίνητα είναι πολύ σπάνια να τα βρει κανείς στα μεταχειρισμένα στην Ελλάδα, συν του ότι δεν έχουν καθόλου ζήτηση.

Get it on Google Play Download on the App Store