Πώς είναι το μοτέρ του Toyota Prius στις 500.000 χλμ.;

Το Toyota Prius αποτέλεσε θεμέλιο λίθο των υβριδικών της ιαπωνικής εταιρείας -αλλά και ολόκληρης της αυτοκίνησης- άμα τη παρουσιάσει του, το 1997. Σήμερα μετρά αισίως 4 γενιές και ετοιμάζεται για ανανέωση, ωστόσο πάρα πολλά μοντέλα από τη 2η και 3η του εκδοχή κυκλοφορούν ακόμα. Με 500.000 χλμ. πάντως, ελάχιστα.

Κι αυτό παρόλο το γεγονός πως αρκετά χρησιμοποιούνται ως ταξί. Αυτό που θα δούμε είναι από τα πιο «περπατημένα» του πλανήτη, έχοντας συμπληρώσει σχεδόν μισό εκατομμύριο χλμ. στο οδόμετρο! Το κοντέρ αναγράφει 488.535 χλμ. και οδεύει ολοταχώς για την 500άρα, όντας στους δρόμους από το 2004. Ο ιδιοκτήτης του (που είναι και μηχανικός) αποφάσισε να ανοίξει τον κινητήρα, προκειμένου να διαπιστώσει σε τι κατάσταση διατηρείται. Για την ακρίβεια, αν η πολύ καλή αίσθηση που αποκομίζει κατά τη χρήση, ανταποκρίνεται σε εικόνα. Και το καταφέρνει λαμπρά!

Ο 1NZ-FXE εμφανίζει κάποιες επικαθήσεις άνθρακα και υπολείμματα καύσης, αλλά πέραν αυτού θυμίζει κινητήρα με τα μισά χιλιόμετρα. Όπως αναφέρει ο ίδιος, η αίσθηση στην απόδοση παραμένει αναλλοίωτη, οπότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η ισχύς να διατηρείται στα επίπεδα που είχε όταν ήταν καινούργιο. Το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.497 κ.εκ. λειτουργεί σε κύκλο Attkinson και χρησιμοποιεί έμμεσο ψεκασμό, παράγοντας 77 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 115 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Η θερμοδυναμική του απόδοση φτάνει στο 37%, με τη μέση τιμή της πραγματικής του κατανάλωσης να κυμαίνεται στα 6,0-6,5 λίτρα/100 χλμ.

Η συνεργασία του με τον ηλεκτροκινητήρα των 67 ίππων και 400 Nm ανεβάζει τη συνδυαστική απόδοση στα 111 άλογα, κατεβάζοντας παράλληλα την κατανάλωση στα 4,9 λίτρα/100 χλμ. Ένα κιβώτιο CVT αναλαμβάνει την τροφοδοσία των εμπρός τροχών και βοηθά το Prius να πετύχει αρκετά καλές επιδόσεις, της τάξης των 10,9 δλ. (11,6 δλ. στην πραγματικότητα) και 170 χλμ./ώρα τελικής.

Get it on Google Play Download on the App Store