Πώς είναι το μοτέρ του Toyota Prius στις 500.000 χλμ.; - AutoGreekNews

Πώς είναι το μοτέρ του Toyota Prius στις 500.000 χλμ.;

Το Toyota Prius αποτέλεσε θεμέλιο λίθο των υβριδικών της ιαπωνικής εταιρείας -αλλά και ολόκληρης της αυτοκίνησης- άμα τη παρουσιάσει του, το 1997. Σήμερα μετρά αισίως 4 γενιές και ετοιμάζεται για ανανέωση, ωστόσο πάρα πολλά μοντέλα από τη 2η και 3η του εκδοχή κυκλοφορούν ακόμα. Με 500.000 χλμ. πάντως, ελάχιστα.

Κι αυτό παρόλο το γεγονός πως αρκετά χρησιμοποιούνται ως ταξί. Αυτό που θα δούμε είναι από τα πιο «περπατημένα» του πλανήτη, έχοντας συμπληρώσει σχεδόν μισό εκατομμύριο χλμ. στο οδόμετρο! Το κοντέρ αναγράφει 488.535 χλμ. και οδεύει ολοταχώς για την 500άρα, όντας στους δρόμους από το 2004. Ο ιδιοκτήτης του (που είναι και μηχανικός) αποφάσισε να ανοίξει τον κινητήρα, προκειμένου να διαπιστώσει σε τι κατάσταση διατηρείται. Για την ακρίβεια, αν η πολύ καλή αίσθηση που αποκομίζει κατά τη χρήση, ανταποκρίνεται σε εικόνα. Και το καταφέρνει λαμπρά!

Ο 1NZ-FXE εμφανίζει κάποιες επικαθήσεις άνθρακα και υπολείμματα καύσης, αλλά πέραν αυτού θυμίζει κινητήρα με τα μισά χιλιόμετρα. Όπως αναφέρει ο ίδιος, η αίσθηση στην απόδοση παραμένει αναλλοίωτη, οπότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η ισχύς να διατηρείται στα επίπεδα που είχε όταν ήταν καινούργιο. Το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.497 κ.εκ. λειτουργεί σε κύκλο Attkinson και χρησιμοποιεί έμμεσο ψεκασμό, παράγοντας 77 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 115 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Η θερμοδυναμική του απόδοση φτάνει στο 37%, με τη μέση τιμή της πραγματικής του κατανάλωσης να κυμαίνεται στα 6,0-6,5 λίτρα/100 χλμ.

Η συνεργασία του με τον ηλεκτροκινητήρα των 67 ίππων και 400 Nm ανεβάζει τη συνδυαστική απόδοση στα 111 άλογα, κατεβάζοντας παράλληλα την κατανάλωση στα 4,9 λίτρα/100 χλμ. Ένα κιβώτιο CVT αναλαμβάνει την τροφοδοσία των εμπρός τροχών και βοηθά το Prius να πετύχει αρκετά καλές επιδόσεις, της τάξης των 10,9 δλ. (11,6 δλ. στην πραγματικότητα) και 170 χλμ./ώρα τελικής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ετοιμάζεται η 5η γενιά του Toyota Prius;
Ετοιμάζεται η 5η γενιά του Toyota Prius;
Ford Focus «κόλλησε» στα 999.999 χλμ. (+video)
Ford Focus «κόλλησε» στα 999.999 χλμ. (+video)
Αυτοκίνητο 2-11 ετών πρότυπο αξιοπιστίας!
Αυτοκίνητο 2-11 ετών πρότυπο αξιοπιστίας!
Πώς μέσω Apple AirTags κλέβονται πολυτελή αυτοκίνητα;
Πώς μέσω Apple AirTags κλέβονται πολυτελή αυτοκίνητα; …
Πόσα άλογα βγάζει η Bugatti Chiron; (+video)
Πόσα άλογα βγάζει η Bugatti Chiron; (+video)
Στον «πάγκο» τα supercars του Κριστιάνο Ρονάλντο;
Στον «πάγκο» τα supercars του Κριστιάνο Ρονάλντο; …
Απλησίαστο Honda Prelude 20ετίας
Απλησίαστο Honda Prelude 20ετίας
Porsche 911 Turbo έτοιμη για τα βουνά
Porsche 911 Turbo έτοιμη για τα βουνά
Φέρτε μας πίσω το Honda S2000!
Φέρτε μας πίσω το Honda S2000!
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store