Πόσο κοστολογείται ένα άψογο Yugo;

95

Το καμάρι της άλλοτε γιουγκοσλαβικής βιομηχανίας, θεωρείται από πολλούς ως το χειρότερο αυτοκίνητο που κύλησε τους τροχούς του σε δημόσιο δρόμο. Έχουμε αναλύσει στο παρελθόν τους λόγους που κάτι τέτοιο δεν ισχύει, σε μια προσπάθεια να βγάλουμε κάμποση από την «ρετσινιά» που καλύπτει την ιστορία του Yugo.

Δείτε ακόμα: Yugo Zastava σκέτο τέρας, με 5.3 λτ. V8 (+video)

Την ίδια άποψη φαίνεται πως συμμερίζεται μια αντιπροσωπεία μεταχειρισμένων στην Βαυαρία, η οποία έχει στις τάξεις της ένα σπάνιο Yugo 45 του 1981. Σπάνιο όχι μόνο γιατί πρόκειται για ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που πέρασαν τις πύλες του εργοστασίου, στο Κραγκούγιεβατς, αλλά κυρίως γιατί πριν το 1990, τα Yugo δεν εισαγόντουσαν στην Γερμανία! Το cult μοντέλο ήταν διαθέσιμο εκεί από το 1990-1992, υπό την μορφή του Yugo 60, με τον 1.100άρη κινητήρα των 63 ίππων και το 5τάχυτο κιβώτιο (εννοείται χειροκίνητο). Κοινώς η πιο πλούσια έκδοση, μαζί με την κορυφαία 65.

Το κίτρινο που βλέπουμε στις φωτογραφίες, είναι το ακριβώς αντίθετο. Το Yugo 45 ήταν η βασική έκδοση, παίρνοντας κίνηση από ένα μοτέρ 903 κ.εκ. και απόδοσης 45 ίππων. Η ταχύτητα που προσέδιδε στο αμάξωμα των 790 κιλών δημιούργησε σειρά από ανέκδοτα, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να καταφέρνουν να εμφανίζονται μετά από 19,1 δλ! Η τελική θεωρητικά έφτανε τα 135 χλμ./ώρα, αλλά κανείς δεν ήταν τόσο τολμηρός ώστε να την επαληθεύσει. Αυτά το 1981. Το πόσα από αυτά τα νούμερα έχουν απομείνει σήμερα, είναι επίσης άγνωστο. Αυτό που ξέρουμε, και εγγυάται η S&L Automobile GmbH, είναι ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε άψογη κατάσταση -με εξαίρεση κάποιες μικροσκουριές χαμηλά- και έχει διανύσει μόλις 63.200 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Νέα και αερομεταφερόμενα Lada Niva για επικίνδυνες αποστολές!

Το εσωτερικό του είναι κυριολεκτικά σαν καινούργιο, με τις ταπετσαρίες να έχουν αλλαχθεί και τα πλαστικά να εμφανίζονται δίχως ίχνος χαρακιάς. Στον πίνακα οργάνων δεσπόζει το κυκλικό πολυόργανο δίπλα στο ταχύμετρο, που φιλοξενεί διάφορες λυχνίες και λειτουργεί σαν ρολόι, ενώ το δάπεδο και το ταμπλό χαρακτηρίζονται από τον λεβιέ που ξεφυτρώνει ανάμεσα στα καθίσματα. Πόσο ζητάνε οι Γερμανοί για όλα τα ανωτέρω; «Μόλις» -κατά δήλωση των ίδιων- 3.790 ευρώ, καθότι μιλάμε για ένα συλλεκτικό αυτοκίνητο που δεν εισήχθη ποτέ στην χώρα τους. Τα δίνατε;