Πότε βγήκε το πρώτο Toyota Corolla diesel;

127

Οι κινητήρες πετρελαίου έχουν αρχίσει και μειώνονται σημαντικά από την γκάμα των μοντέλων πολλών εταιρειών, ενώ ορισμένες τους έχουν σταματήσει ή σκοπεύουν στο μέλλον να τους καταργήσουν πλήρως. Η Toyota είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν προσφέρουν πλέον κανένα επιβατικό τους αυτοκίνητο με ντίζελ μηχανικό σύνολο (πλην του Land Cruiser), έχοντας ρίξει μεγάλο βάρος στα υβριδικά σύνολα.

Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε ότι υπάρχει Toyota Corolla 4WD;

Πριν από πολλά όμως χρόνια και συγκεκριμένα στις 8 Φεβρουαρίου του 1982, τοποθέτησε για πρώτη φορά στο best seller μοντέλο της, το Corolla, κινητήρα πετρελαίου. Ήταν το τέταρτης γενιάς Corolla, το οποίο έφερε τον ντίζελ στο λαό, όσον αφορά στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας. ο 1.8 λτ. 1C diesel ενσωμάτωσε νέες τεχνολογίες, όπως ήταν οι κατασκευασμένες από αλουμίνιο κυλινδροκεφαλές και το σύστημα βαλβίδας άμεσης κίνησης που δεν χρησιμοποιούσε βραχίονες. Εκτός από την καλύτερη οικονομία καυσίμου και την υψηλή θερμική απόδοση, ο 1C προσέφερε εξαιρετικά χαρακτηριστικά εκκίνησης σε περιοχές με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.

Δείτε ακόμα: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS VS Toyota Corolla 1.2Τ 116 PS

Ο εν λόγω κινητήρας ήταν διαθέσιμος είτε με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων είτε με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων με overdrive για οικονομία καυσίμου – το πρώτο στην κατηγορία του. Ο 1C diesel, ο οποίος είχε τοποθετηθεί πρώτα στα μοντέλα Corona και Carina, είχε αποδώσει κορυφαίες τιμές οικονομίας καυσίμου στα 3,2 λτ./100 χλμ. σε προκαθορισμένη πορεία των 60 χλμ./ώρα, συν ήσυχη λειτουργία. Το ατμοσφαιρικό μηχανικό αυτό σύνολο των 1.839 κ.εκ. απέδιδε 65 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και 113 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Νούμερα αρκετά ικανοποιητικά για την εποχή εκείνη για ένα μικρομεσαίο σεντάν μήκους 4.105 χλστ. και βάρους 950 κιλών.

Δείτε ακόμα: Mazda3 SkyActiv-G122 VS Toyota Corolla Hybrid 122 PS

Ο θόρυβος του κινητήρα διατηρήθηκε στο ελάχιστο μέσω της χρήσης μικρών ακροφυσίων ψεκασμού, ενός ιμάντα χρονισμού χαμηλού θορύβου, των βάσεων κινητήρα και της χρήσης επιπλέον μόνωσης στο καπό και στο ταμπλό. Σημαντικές βελτιώσεις στο χρόνο εκκίνησης του κινητήρα επιτεύχθηκαν μέσω της υιοθέτησης γρήγορων θερμαντήρων, ενώ στις κρύες εκκινήσεις ένα σύστημα αυτόματα ανέβαζε τις στροφές του κινητήρα.

Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε το σπάνιο τούρμπο Toyota Corolla Sportivo;