Πτώχευσε ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Άδοξο και γρήγορο τέλος είχε νεοανερχόμενη και πολλά υποσχόμενη εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού λίγα χρόνια μετά την έναρξή της, πτώχευσε. Πρόκειται για την Ολλανδική μάρκα Lightyear, η οποία είχε ανακοινώσει από το 2019 την παρουσίαση ενός μοντέλου με ηλεκτρική κίνηση, αλλά και με φωτοβολταϊκά πάνελ στο εμπρός καπό και στην οροφή, για τη φόρτιση των μπαταριών.

Το πρώτο αυτοκίνητο, το Lightyear 0 παρουσιάστηκε σε έκδοση παραγωγής τον Δεκέμβριο του 2022, με τιμή εκκίνησης το πολύ υψηλό ποσό των 119.000 ευρώ! Τιμή απαγορευτική και εκτός συναγωνισμού. Ασυνήθιστος είναι και ο σχεδιασμός του ειδικά στο τελείωμα του μεγάλου αμαξώματος των 5.083 χλστ. μήκους. Δεν είναι τυχαίος, αφού με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,175, πρόκειται για το πιο αεροδυναμικό τετράτροχο παραγωγής στον πλανήτη, αλλά και όλων των εποχών! Παράλληλα είναι κατασκευασμένο από πολύ ελαφριά υλικά, με αποτέλεσμα να ζυγίζει μόλις 1.575 κιλά, όταν για παράδειγμα το VW ID.3 των 4.261 χλστ. μήκους έχει βάρος 1.813 κιλά.

To Lightyear 0 διαθέτει τέσσερις μικρούς ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους σε κάθε τροχό, που παράγουν συνδυαστικά 177 ίππους. Με την αναλογικά μικρή μπαταρία των 60 kWh η αυτονομία του φτάνει τα 625 χλμ. και τα ηλιακά πάνελ μπορούν να προσφέρουν έως 70 χλμ. σε μια ηλιόλουστη μέρα. Η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ. επιτυγχάνεται σε 10 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα. Αναμφίβολα πολύ μέτρια νούμερα για ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο.

Η κατασκευή του γίνονταν από μια εταιρία στη Φινλανδία, όμως τόσο οι πωλήσεις όσο και η παραγωγή του αποδείχθηκαν φιάσκο. Παραγγέλθηκαν λιγότερα από χίλια τέτοια αυτοκίνητα, ωστόσο μόνο ένα την εβδομάδα κατασκευάζονταν. Φέτος τον Ιανουάριο παρουσιάστηκε ένα νέο και μικρότερο μοντέλο, το Lightyear 2, με τιμή που υπολογίζονταν στις 41.000 ευρώ και αυτονομία έως και 800 χιλιόμετρα. Σίγουρα πολύ πιο ανταγωνιστικό, αλλά το μέλλον του όπως και της εταιρείας σταμάτησε από την πτώχευση που εγκρίθηκε. Τώρα για το αν θα εξαγοράσει κάποιος άλλος την Lightyear είναι ακόμα άγνωστο και μάλλον πολύ δύσκολο. Ίσως αν ξεκινούσε πρώτα από το Lightyear 2 να είχε ένα καλύτερο μέλλον.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Περίμενε 3 χρόνια το αυτοκίνητο και χάλασε με το που το πήρε!
Περίμενε 3 χρόνια το αυτοκίνητο και χάλασε με το που το πήρε! …
Νεόκοπο Kia Sportage του '95 έτοιμο για βουνά
Νεόκοπο Kia Sportage του '95 έτοιμο για βουνά
Ελληνικός φορτιστής με... βάση για καφέ!
Ελληνικός φορτιστής με... βάση για καφέ!
Μοναδικό Repsol Ford Focus RS θυμίζει Escort WRC
Μοναδικό Repsol Ford Focus RS θυμίζει Escort WRC
«Νταμάρι» το νέο Mitsubishi L200
«Νταμάρι» το νέο Mitsubishi L200
Uno και μοναδικό Fiat Uno Turbo με 30 χιλιόμετρα!
Uno και μοναδικό Fiat Uno Turbo με 30 χιλιόμετρα!
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store