«Σαμπάνιες» για το τελευταίο Ford Escort Cosworth

To Ford Escort Cosworth θεωρείται από πολλούς ως ο «λευκός καρχαρίας» των rally replicas. Όχι για τον τρόπο που κατασπάραζε τους αντιπάλους, εξάλλου αρκετές εκδόσεις των Subaru Impreza STI και Mitsubishi Lancer Evo της εποχής είναι ταχύτερες. Αλλά για τον τρόπο που κατασκευάστηκε.

Για να δούμε το Tommi Makinen Edition, χρειάστηκε να περάσουν 6 γενιές Evo. Το Impreza 22B ήταν ειδική έκδοση του STI, ενώ οι Delta Integrale Evoluzione προέκυψαν μετά τις HF και 4WD. Το «Cossie» αντίθετα, δεν εξελίχθηκε. Δεν αποτελεί την σπέσιαλ έκδοση κάποιου ήδη πολύ γρήγορου Escort. Σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε, βγήκε στους δρόμους και άφησε εποχή εξαρχής ως Cosworth. Το μνημειώδες αμάξωμα είναι αποκλειστικά σχεδιασμένο για αυτό, με την τοποθέτησή του σε απλά Escort για την δημιουργία ιμιτασιόν να είναι τόσο δύσκολη, ώστε ελάχιστοι επέλεξαν να μπουν στη διαδικασία.

Ήταν τόσο δημοφιλές δε, που στην Αγγλία πολλές εταιρίες δεν το ασφάλιζαν καθώς ήταν πρώτο στη λίστα με τα αγαπημένα αυτοκίνητα των κλεφτών. Μια δημοτικότητα που έχει εκτιναχθεί σήμερα, καθιστώντας το Escort Cosworth ως ένα από τα πιο περιζήτητα rally replica classics στους κύκλους των συλλεκτών. Αν υπάρξουν και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως ας πούμε να είναι το τελευταίο που κατασκευάστηκε ποτέ, τότε ετοιμαστείτε για άνοιγμα σαμπάνιας.

Το ασημί Cosworth που βλέπουμε, κατασκευάστηκε μετά το τέλος παραγωγής του μοντέλου, το 1996. Η Ford αποφάσισε να μην αφήσει τα εξαρτήματα που της είχαν περισσέψει να πάνε χαμένα, συναρμολογώντας δυο επιπλέον αυτοκίνητα μετά το φινάλε της μονάδας παραγωγής της Karmann, όπου κατασκευαζόταν το αυτοκίνητο. Το συγκεκριμένο είναι το δεύτερο και απολύτως τελευταίο Escort Cosworth που βγήκε από εκεί, πηγαίνοντας αρχικά στον τότε πρόεδρο της εταιρίας, Wilheim Karmann Jr. Ο Karmann δεν το οδήγησε σχεδόν ποτέ, παραχωρώντας το σε έναν project manager για δυο χρόνια. Το 1998 ήρθε στην κυριότητα του σημερινού ιδιοκτήτη, ο οποίος δεν ήταν άλλος από τον Dieter Hahne: τον τότε επικεφαλής του τμήματος SVE (Special Vehicle Engineering) της Ford, που ήταν υπεύθυνο για την εξέλιξη του Escort Cosworth!

Έπειτα από 24 χρόνια, ήρθε η ώρα του αποχωρισμού. Χιλιόμετρα έχει κάνει μπόλικα, σχεδόν 100.000 (97.882 χλμ.), ενώ έχει και κάποιες φθορές (σημάδια στα μπάκετ της Recaro, μικρή διαρροή στο κάρτερ, CD player εκτός λειτουργίας), όμως όλα τα άλλα λειτουργούν εξαιρετικά. Ο 2.0λιτρος υπερτροφοδοτούμενος αποδίδει 220 άλογα στις 6.250 σ.α.λ. και 304 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ., με την κατανομή του συστήματος τετρακίνησης να είναι καθαρά πισωκίνητη, στέλνοντας το 66% της ισχύος στον ανάλογο άξονα. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται εντός 5,7 δλ., ενώ η τελική φτάνει τα 232 χλμ./ώρα.

Η Collecting Cars βγάζει αυτό το εξαιρετικά συλλεκτικό αυτοκίνητο σε δημοπρασία, όμως μέχρι στιγμής η τιμή του διατηρείται σε πολύ λογικά -για τη σημειολογία του- επίπεδα. Στις 44.250 ευρώ τοποθετείται το υψηλότερο ποντάρισμα, με 4 μέρες να απομένουν. Οι φθορές και τα αρκετά χιλιόμετρα παίζουν το ρόλο τους, αν αναλογιστούμε πως πολλά Escort Cosworth ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store