Σε ποια αυτοκίνητα κλέβουν τα trip computer;

1686

Η κατανάλωση σε κάθε αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως αν είναι βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου ή και ηλεκτρικό, είναι μείζονος σημασίας για τον κάθε οδηγό, ειδικά όταν καθημερινά διανύονται αρκετά χιλιόμετρα.

Δείτε ακόμα: Γιατί δεν πρέπει να οδηγούμε με ανοιχτό πίσω παράθυρο;

Η μέτρηση κατανάλωσης σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι κάτι πολύ εύκολο και δεν απαιτείται κάποια μηχανική γνώση (δείτε εδώ πως γίνεται). Ωστόσο οι περισσότεροι οδηγοί εμπιστεύονται τις μετρήσεις που αναγράφονται στο trip computer. Μεγάλη έρευνα που έκανε η Γερμανική ADAC έδειξε ότι υπάρχουν αποκλίσεις που φτάνουν μέχρι 25% παραπάνω στην πραγματική κατανάλωση σε σχέση με την ένδειξη του trip computer, αλλά και έως 14% πιο χαμηλή.

Δείτε ακόμα: Αυξάνει ο κλιματισμός την κατανάλωση;

H ADAC πραγματοποίησε τεστ κατανάλωσης σε 80 διαφορετικά μοντέλα με κάθε τύπου κινητήρα. Οι μεγαλύτερες αποκλίσεις περισσότερης κατανάλωσης καταγράφηκαν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού κατά μέσο όρο «καίνε» περίπου 15% περισσότερο ρεύμα από τις ενδείξεις που αναγράφονται στο trip computer. Μεγαλύτερη απόκλιση σημείωσε το Tesla Model 3 Long Range, με 15,7 kWh/100 χλμ. στο trip computer και 20,9 kWh/100 χλμ. πραγματική κατανάλωση (+24,88%).

Δείτε ακόμα: Εκτόξευση με το Hyundai Kona Electric (+video)

Στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, ίδια κατανάλωση μεταξύ trip computer και πραγματικής πέτυχαν τα μοντέλα Kia XCeed 1.4 T-GDi, Mercedes B 250e, Opel Corsa 1.2T και VW Polo GTI. Τη χαμηλότερη πραγματική κατανάλωση έναντι της ένδειξης του trip computer πέτυχε η BMW X5 xDrive45e (-9,35%) και την υψηλότερη το Mazda3 Skyactiv-X 2.0 Hybrid (+3,13%).

Στα ντίζελ, ίδια κατανάλωση πέτυχε η Mercedes A 200 d και το Range Rover Evoque D150, ενώ στο Audi Q2 35 TDI quattro η πραγματική κατανάλωση είναι χαμηλότερη κατά -13,79% από του trip computer.

Δείτε ακόμα: Γιατί «κλέβουν» τα ταχύμετρα; (+videos)

Αναλυτικά αποτελέσματα και για τα 80 μοντέλα του test κατανάλωσης που έκανε η ADAC, μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα: