Τα σήματα της Nissan από το 1930 έως σήμερα

Η εταιρική ταυτότητα της Nissan αντικατοπτρίζει πάντα την σημασία του ονόματός της. Πράγματι, σε ιαπωνικούς χαρακτήρες, το «Nissan» μπορεί να μεταφραστεί ως «προϊόν ήλιου» ή «γέννηση του ήλιου», δημιουργώντας το πλέον διάσημο λογότυπο της μάρκας, που κουβαλά περισσότερα από 80 χρόνια αυτοκινητικής ιστορίας. Αλλά πώς αυτό εξελίχθηκε από την ταπεινή προέλευσή του, στο παγκοσμίως αναγνωρισμένο μοτίβο που βλέπουμε σήμερα;

Γέννηση του λογότυπου της μάρκας

Η ιστορία ξεκινά τη δεκαετία του 1930. Οραματιζόμενος τη δημιουργία μιας ισχυρής ιαπωνικής μάρκας αυτοκινήτων, ο Yoshisuke Aikawa συγχώνευσε την εταιρεία του Tobata Foundry Co., Ltd. με την Nihon Sangyo και την Dat Motorcar Co. (των οποίων η προκάτοχος άρχισε να παράγει τα αυτοκίνητα DAT, το 1914). Αυτή η ενοποιημένη εταιρεία μετονομάστηκε σε Nissan, πουλώντας αυτοκίνητα με τα σήματα Datsun και Nissan.

Η μετονομασία αυτή ήταν που γέννησε και το πρώτο λογότυπο της Nissan το 1933. Ως «κληροδότημα» από το σχέδιο του Datsun, το λογότυπο χρησιμοποίησε το ίδιο στυλ μοτίβου στο έμβλημα, με μπλε ορθογώνιο και με το εμπορικό σήμα γραμμένο με άσπρα γράμματα, μαζί με ένα κόκκινο κύκλο στο παρασκήνιο που συμβόλιζε «έναν ανατέλλοντα ήλιο».

Ο καθηγητής David Bihanic, Σχεδιαστής και Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης στο Παρίσι, είναι ειδικός στον γραφικό συμβολισμό. Επιβεβαιώνει ότι αυτό το πρώτο λογότυπο της μάρκας αντικατοπτρίζει ευθέως τις ιαπωνικές ρίζες της μάρκας, όντας συνώνυμο με τον κόκκινο δίσκο στη σημαία της Ιαπωνίας.

Αποτελώντας την οπτική ταυτότητα της Nissan κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, αυτό το πρώτο λογότυπο της μάρκας έμεινε σε ισχύ μέχρι το 1970! Και παρά τις 4 αναθεωρήσεις από τότε, κάθε λογότυπο της μάρκας διατηρούσε πάντα τον αναπόσπαστο σύνδεσμό του με την κληρονομιά και την κουλτούρα της εταιρείας.

Λογότυπο εμπορικού σήματος έναντι λοιπών σημάτων στα οχήματα

Με μια προσεκτική ματιά στα αυτοκίνητα της Nissan, μέσα σε αυτές τις δεκαετίες, ενδεχομένως να είναι δύσκολος ο εντοπισμός του επίσημου λογότυπου της μάρκας. Αντ ‘αυτού,  είναι εμφανής  μια ολόκληρη σειρά άλλων σημάτων Nissan, σε πολλά διαφορετικά στυλ γραφικών, που αντιπροσωπεύουν το όνομα Nissan.

Αυτό έγινε γιατί καθώς ο σχεδιασμός των οχημάτων εξελίχθηκε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήθελαν σήματα επωνυμίας στα αυτοκίνητά τους, που να αντικατοπτρίζουν το όνομά τους σε σύγχρονο στιλ και με ξεχωριστό τρόπο σε σχέση με το πιο σταθερό, παραδοσιακό λογότυπο της μάρκας.

Σήματα Nissan στα μέσα του αιώνα

Μερικά από τα καλύτερα παραδείγματα της παραπάνω λογικής, είναι τα σήματα της Nissan στα μέσα του 20ού αιώνα. Τα επίσημα, κεφαλαία σήματα NISSAN ήταν συνηθισμένα στη δεκαετία του 1950, ενώ στην δεκαετία του ’60 αντικαταστάθηκαν με πλάγιους χαρακτήρες. Αυτή η αλλαγή έδωσε μια αίσθηση κίνησης, σε μια εποχή αύξησης της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου και περισσότερης προσωπικής ελευθερίας, ενώ και η πιο ανεπίσημη πινελιά υποδηλώνει την απελευθέρωση των συμπεριφορών, με το λογότυπο του 1960 να «ρίχνει» ακόμη και το κεφάλαιο Ν!

Τολμηρά και έντονα

Στις επόμενες δεκαετίες επέστρεψαν τα κεφαλαία γράμματα στα σήματα των αυτοκινήτων της Nissan, καθώς οι τάσεις μετατοπίστηκαν προς την έντονη, εστιασμένη στην επιχειρηματικότητα δεκαετία του ’80. Αυτή ήταν μια εποχή επιδιώξεων ατομικής καταξίωσης και αυτό αντικατοπτρίζεται σε μια σειρά από αστραφτερά μεταλλικά σήματα με βαριές γραμματοσειρές. Συχνά, αυτά διέφεραν από περιοχή σε περιοχή, ακόμη και από μοντέλο σε μοντέλο.

Εποχή της σύγχρονης βιομηχανίας

Η Nissan σύντομα αντιλήφθηκε ότι για να έχει μια ισχυρή παγκόσμια παρουσία ως μάρκα,  χρειαζόταν μια ενοποιημένη οπτική ταυτότητα για τη χιλιετία. Διαθέτοντας μεταλλικό μονόχρωμο σχεδιασμό, το λογότυπο του 2001 δημιουργήθηκε ως σύμβολο της σύγχρονης βιομηχανίας, ενσωματωμένο σε κάθε όχημα, εξαλείφοντας την πρακτική διαφορετικών σημάτων για κάθε μοντέλο.

Ο καθηγητής Bihanic εξηγεί ότι ο σχεδιασμός βιομηχανικού στιλ που φαίνεται στην ανανέωση του 2001 έγινε «συνηθισμένος σχεδόν σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων: 3D διέλαση ή ελαφρύς όγκος (bas-relief) και μεταλλικό γκρι που δίνει ένα αποτέλεσμα σκιάς ή αντανάκλασης», απεικονίζοντας ένα όραμα της προηγμένης κατασκευής.

Στο μέλλον

Καθώς διανύουμε τη δεκαετία του 2020, η βιομηχανική εποχή δίνει τη θέση της στην ηλεκτροκίνηση. Επιθυμώντας να δώσει έμφαση σε αυτό, η Nissan παρουσίασε ένα νέο, απλουστευμένο λογότυπο, το οποίο κοσμούσε με υπερηφάνεια την εμπρόσθια όψη  του ολοκαίνουργιου, μηδενικών εκπομπών,  Nissan Ariya. Το νέο λογότυπο της μάρκας υιοθετεί μια πιο κομψή, μονόχρωμη και επίπεδη δισδιάστατη μορφή, με λεπτότερες γραμμές και περίσσεια ευκρίνεια. Αναπαριστώντας μια νέα εποχή απρόσκοπτης, διαισθητικής και ηλεκτροκίνητης κινητικότητας, είναι επίσης προσαρμοσμένο στην εποχή του smartphone, όπου τα καθαρά γραφικά ξεχωρίζουν και στις μικρές οθόνες τσέπης. Ακόμα κι έτσι η κληρονομιά δεν ξεχνιέται, χάρη στο γνωστό σχήμα του ήλιου – δίσκου, με το όνομα Nissan στο κέντρο.

Πηγή φωτογραφίας: car-brand-names.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Bugatti Chiron τράκαρε με Toyota Corolla (+video)
Bugatti Chiron τράκαρε με Toyota Corolla (+video)
Κανονικό Transformer για νονούς (+video)
Κανονικό Transformer για νονούς (+video)
Μοναδική επιστροφή για το αξέχαστο Hyundai Pony
Μοναδική επιστροφή για το αξέχαστο Hyundai Pony
Σπάνιο Opel Calibra 2.5 V6 με 8.000 χλμ.
Σπάνιο Opel Calibra 2.5 V6 με 8.000 χλμ.
Θερμαινόμενο κάθισμα άνοιξε τρύπες σε πουλόβερ!
Θερμαινόμενο κάθισμα άνοιξε τρύπες σε πουλόβερ! …
Πιο «σκληρό» το επόμενο Honda CR-V
Πιο «σκληρό» το επόμενο Honda CR-V
Πώς το πρώτο τούρμπο αυτοκίνητο ήταν καταστροφή
Πώς το πρώτο τούρμπο αυτοκίνητο ήταν καταστροφή …
Οι περισσότεροι κάτοχοι SUV τα έχουν για την πόλη
Οι περισσότεροι κάτοχοι SUV τα έχουν για την πόλη …
Mercedes CLK 63 AMG Black Series σαν καινούργια
Mercedes CLK 63 AMG Black Series σαν καινούργια
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με τους νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store