Τάφος το ηλεκτρικό κινεζικό σεντάν των 10.000 ευρώ

Στα τέλη του 2020 το κινεζικό ηλεκτρικό μοντέλο Suda SA01 λανσαρίστηκε στη Γερμανία και επωφελείται στης κρατικής επιδότησης, όμως πρόκειται για ένα επικίνδυνο αυτοκίνητο με πολλές ελλείψεις στον τομέα της ασφάλειας. Η τιμή του με την επιδότηση ξεκινά από μόλις 10.390 ευρώ (19.390 ευρώ χωρίς τα μπόνους), ωστόσο στον εξοπλισμό του δεν διαθέτει ESP, αλλά ούτε αερόσακους. Η γερμανική ADAC το υπέβαλλε σε τεστ ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με τα αποτελέσματα να είναι πλήρως απογοητευτικά.

Πληροφοριακά, το Suda SA01 είναι ένα μικρομεσαίο σεντάν με μήκος 4,42 μ., πλάτος 1,7 μ., ύψος 1,58 μ. και χώρο αποσκευών 450 λτ. Την κίνηση του βάρους 1.465 κιλών αμαξώματός του αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 109 ίππων και 240 Nm ροπής, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 40 kWh. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 134 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 21,9 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία κοντά στα 200 χιλιόμετρα. Πρώτο μεγάλο μειονέκτημα είναι ότι η επαναφόρτιση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης DC ήταν πρακτικά αδύνατη, αφού δεν μπορεί να συνδεθεί με όλα τα σημεία.

Στο crash test της μετωπικής σύγκρουσης με 64 χλμ./ώρα (όπως ίσχυε παλαιότερα στο Euro NCAP), ο οδηγός θα είχε υποστεί τους πιο σοβαρούς τραυματισμούς, καθώς τα συστήματα ασφαλείας είναι επιπέδου δεκαετίας 1990. Δεν υπάρχουν αερόσακοι και προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας, με αποτέλεσμα το κεφάλι του οδηγού χτυπάει με δύναμη στο τιμόνι, ενώ ο ζωτικός του χώρος μειώνεται πολύ. Τουλάχιστον η μπαταρία παρέμεινε άθικτη κατά τη σύγκρουση, όμως η διάσωση είναι δύσκολη. Δεν υπάρχει φύλλο οδηγιών διάσωσης ή πληροφορίες για τα σημεία που χρειάζονται προσοχή, όπως ο διαχωρισμός του οχήματος από το σύστημα υψηλής τάσης. Οπότε εγκυμονεί έως και ηλεκτροπληξία.

Δεν φτάνουν όμως όλα αυτά. Η οδική του συμπεριφορά είναι επικίνδυνη, ακόμα και σε μεσαίες ταχύτητες. Σε έναν ελιγμό το αυτοκίνητο χάνει την πρόσφυση και κάνει εύκολα τετακέ, τα φρένα είναι αδύναμα και το τιμόνι δεν έχει αμεσότητα και αίσθηση. Όσο για την ποιότητα κατασκευής και την άνεση, ούτε που πλησιάζουν τα στάνταρ των μικρών αυτοκινήτων.

Παρακολουθείστε παρακάτω το βίντεο από της δοκιμές της ADAC:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι Ιάπωνες «τρελαίνονται» για Tesla Model 3
Οι Ιάπωνες «τρελαίνονται» για Tesla Model 3
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά 205/55R16
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά 205/55R16
Το Audi Quattro επιστρέφει στο WRC! (+video)
Το Audi Quattro επιστρέφει στο WRC! (+video)
Αυτόνομη οδήγηση: Από ποια εταιρεία έχασε η Tesla;
Αυτόνομη οδήγηση: Από ποια εταιρεία έχασε η Tesla; …
«Βουτιά» δημοτικότητας για τη Ferrari
«Βουτιά» δημοτικότητας για τη Ferrari
Ποια μοντέλα «γράφουν» τα περισσότερα χιλιόμετρα;
Ποια μοντέλα «γράφουν» τα περισσότερα χιλιόμετρα; …
Απροβλημάτιστο το Hyundai Tucson στον τάρανδο
Απροβλημάτιστο το Hyundai Tucson στον τάρανδο
Τα σήματα της Nissan από το 1930 έως σήμερα
Τα σήματα της Nissan από το 1930 έως σήμερα
Σπάνιο Renault Megane R26.R για πάρτι σε πίστες
Σπάνιο Renault Megane R26.R για πάρτι σε πίστες
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων