Θυμάστε το ελληνικό SEAT Toledo Volcan;

Η CUPRA πλέον είναι μεγάλη και τρανή. Αυτόνομη μάρκα, με πλήρη γκάμα μοντέλων και μοτέρ Audi RS 3 στο κορυφαίο της μας κάνει σχεδόν να ξεχνάμε το «αλήτικο» παρελθόν των Ibiza και Cupra, με τον 1.8 20VT κάτω από καπό. Toledo Cupra δεν κυκλοφόρησε ποτέ, πέρα από πρωτότυπο. Πιθανότατα πάντως, να μην γνωρίζουν ούτε οι Ισπανοί ότι έχει κυκλοφορήσει μια έκδοση του μεσαίου τους, με προδιαγραφές που άνετα θα υποστήριζαν τα ανάλογα σήματα.

Η 2η γενιά του Toledo υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένο στη χώρα μας. Συνήθως με τον 1.600άρη των 105 ίππων, τον 20βάλβιδο 1.8 των 125 ίππων ή στην επαρχία τον 1.9 TDI των 90 ίππων (αργότερα 110) κάτω από το καπό. Παρόλα αυτά, για τους γρήγορους διατίθετο και η υπερτροφοδοτούμενη μορφή του 1.800άρη, στην «καλή» εκδοχή των 180 ίππων και 235 Nm. Το ίδιο μοτέρ με τα Leon MK1 20VT και 20VT4, δηλαδή. Η έκδοση λεγόταν Signo Plus και ήταν ιδιαίτερα χαμηλών τόνων εμφανισιακά, ξεχωρίζοντας από τα υπόλοιπα Toledo χάρις στις 5άκτινες 16άρες ζάντες και τα σήματα «1.8 20VT», ενώ προαιρετικά διατίθετο αεροτομή. Η ελληνική αντιπροσωπεία διέκρινε τη δυναμική του ισπανικού σεντάν και αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, στα τέλη του 2001.

Μέσω του τμήματος βελτιώσεων και μετατροπών Seat Force, έβαλε το Toledo στο μονοπάτι των Cupra. Το εμπρός μέρος απέκτησε τον προφυλακτήρα και την επιθετικότητα του Leon Cupra R, στο πλάι πήραν θέση ποδιές επίσης από την κορυφαία έκδοση του Leon, ενώ το πίσω μέρος έγινε πιο δυναμικό μέσω του spoiler της MS Design στον προφυλακτήρα και την αεροτομή της Autotest στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Το πακέτο ολοκλήρωναν οι 17άρες ζάντες, που πατούσαν σε Bridgestone Potenza διάστασης 225/45. Cupra δεν είχε, κοινώς, η Seat και Cupra απέκτησε! Έστω ανεπίσημα και υπό το όνομα «Volcan» (ή «Volcano», σε κάθε περίπτωση ηφαίστειο σημαίνει). Με το γκάζι στο πάτωμα, μικρή σημασία είχε το όνομα. Οι επιδόσεις ήταν αδιαμφισβήτητα κορυφαίες.

Χάρις στο φαρδύτερο πέλμα και τις μεγαλύτερες ζάντες, το Volcan ήταν ταχύτερο από το εργοστασιακό 1.8 20VT κατά 1 δέκατο. Όσο χρειαζόταν για να πέσει κάτω από το φράγμα των 8 δλ. (7,9 δλ.) στο 0-100 χλμ./ώρα. Η τελική παρέμενε στα 230 χλμ./ώρα, με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο στη δούλεψη του οδηγού και την τιμή στις 28.500 ευρώ, για μια από τις καλύτερες προτάσεις της «χρυσής εποχής» των βελτιώσεων από ελληνικές αντιπροσωπείες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι περισσότεροι κάτοχοι SUV τα έχουν για την πόλη
Οι περισσότεροι κάτοχοι SUV τα έχουν για την πόλη …
Mercedes CLK 63 AMG Black Series σαν καινούργια
Mercedes CLK 63 AMG Black Series σαν καινούργια
Οι Mercedes-AMG φορτίζουν ενώ ντριφτάρεις! (+video)
Οι Mercedes-AMG φορτίζουν ενώ ντριφτάρεις! (+video)
Ποιο αυτοκίνητο έχει το μικρότερο ντίζελ κινητήρα;
Ποιο αυτοκίνητο έχει το μικρότερο ντίζελ κινητήρα; …
VW Golf «τα ‘σπασε» με μπάρα στάθμευσης
VW Golf «τα ‘σπασε» με μπάρα στάθμευσης
Η τηλεργασία μας κάνει «φυτά» στο τιμόνι
Η τηλεργασία μας κάνει «φυτά» στο τιμόνι
Η ζάντα που θέλει μια βδομάδα για να βαφτεί!
Η ζάντα που θέλει μια βδομάδα για να βαφτεί!
Ποιος είναι ο ισχυρότερος ντίζελ έως 1.600 κ.εκ.;
Ποιος είναι ο ισχυρότερος ντίζελ έως 1.600 κ.εκ.; …
Η ξεχωριστή BMW M3 E30 Johnny Cecotto (+video)
Η ξεχωριστή BMW M3 E30 Johnny Cecotto (+video)
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με τους νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων