Θυμάστε το ελληνικό SEAT Toledo Volcan;

Η CUPRA πλέον είναι μεγάλη και τρανή. Αυτόνομη μάρκα, με πλήρη γκάμα μοντέλων και μοτέρ Audi RS 3 στο κορυφαίο της μας κάνει σχεδόν να ξεχνάμε το «αλήτικο» παρελθόν των Ibiza και Cupra, με τον 1.8 20VT κάτω από καπό. Toledo Cupra δεν κυκλοφόρησε ποτέ, πέρα από πρωτότυπο. Πιθανότατα πάντως, να μην γνωρίζουν ούτε οι Ισπανοί ότι έχει κυκλοφορήσει μια έκδοση του μεσαίου τους, με προδιαγραφές που άνετα θα υποστήριζαν τα ανάλογα σήματα.

Η 2η γενιά του Toledo υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένο στη χώρα μας. Συνήθως με τον 1.600άρη των 105 ίππων, τον 20βάλβιδο 1.8 των 125 ίππων ή στην επαρχία τον 1.9 TDI των 90 ίππων (αργότερα 110) κάτω από το καπό. Παρόλα αυτά, για τους γρήγορους διατίθετο και η υπερτροφοδοτούμενη μορφή του 1.800άρη, στην «καλή» εκδοχή των 180 ίππων και 235 Nm. Το ίδιο μοτέρ με τα Leon MK1 20VT και 20VT4, δηλαδή. Η έκδοση λεγόταν Signo Plus και ήταν ιδιαίτερα χαμηλών τόνων εμφανισιακά, ξεχωρίζοντας από τα υπόλοιπα Toledo χάρις στις 5άκτινες 16άρες ζάντες και τα σήματα «1.8 20VT», ενώ προαιρετικά διατίθετο αεροτομή. Η ελληνική αντιπροσωπεία διέκρινε τη δυναμική του ισπανικού σεντάν και αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, στα τέλη του 2001.

Μέσω του τμήματος βελτιώσεων και μετατροπών Seat Force, έβαλε το Toledo στο μονοπάτι των Cupra. Το εμπρός μέρος απέκτησε τον προφυλακτήρα και την επιθετικότητα του Leon Cupra R, στο πλάι πήραν θέση ποδιές επίσης από την κορυφαία έκδοση του Leon, ενώ το πίσω μέρος έγινε πιο δυναμικό μέσω του spoiler της MS Design στον προφυλακτήρα και την αεροτομή της Autotest στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Το πακέτο ολοκλήρωναν οι 17άρες ζάντες, που πατούσαν σε Bridgestone Potenza διάστασης 225/45. Cupra δεν είχε, κοινώς, η Seat και Cupra απέκτησε! Έστω ανεπίσημα και υπό το όνομα «Volcan» (ή «Volcano», σε κάθε περίπτωση ηφαίστειο σημαίνει). Με το γκάζι στο πάτωμα, μικρή σημασία είχε το όνομα. Οι επιδόσεις ήταν αδιαμφισβήτητα κορυφαίες.

Χάρις στο φαρδύτερο πέλμα και τις μεγαλύτερες ζάντες, το Volcan ήταν ταχύτερο από το εργοστασιακό 1.8 20VT κατά 1 δέκατο. Όσο χρειαζόταν για να πέσει κάτω από το φράγμα των 8 δλ. (7,9 δλ.) στο 0-100 χλμ./ώρα. Η τελική παρέμενε στα 230 χλμ./ώρα, με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο στη δούλεψη του οδηγού και την τιμή στις 28.500 ευρώ, για μια από τις καλύτερες προτάσεις της «χρυσής εποχής» των βελτιώσεων από ελληνικές αντιπροσωπείες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Καλύτερα και χειρότερα σε αξιοπιστία μικρά αυτοκίνητα
Καλύτερα και χειρότερα σε αξιοπιστία μικρά αυτοκίνητα …
Που και πόσο πωλούνται τα νέα Datsun;
Που και πόσο πωλούνται τα νέα Datsun;
Βενζινοκίνητο και με 200 άλογα το νέο Mazda MX-5
Βενζινοκίνητο και με 200 άλογα το νέο Mazda MX-5
Ποιο Mazda κάνει πάνω από 52.500 ευρώ στην Ελλάδα;
Ποιο Mazda κάνει πάνω από 52.500 ευρώ στην Ελλάδα;
Με mild hybrid κινητήρα η diesel Mercedes GLE 300d!
Με mild hybrid κινητήρα η diesel Mercedes GLE 300d!
Τουλάχιστον 780 ίππων και χειροκίνητο το νέο Pagani!
Τουλάχιστον 780 ίππων και χειροκίνητο το νέο Pagani! …
Alfa Romeo Vassago: Ηλεκτρικό και premium SUV!
Alfa Romeo Vassago: Ηλεκτρικό και premium SUV!
Με Alpine A110 οι αγροφύλακες της Γαλλίας
Με Alpine A110 οι αγροφύλακες της Γαλλίας
Πώς βγαίνει η ψηφιακή άδεια δακτυλίου;
Πώς βγαίνει η ψηφιακή άδεια δακτυλίου;
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store