Τι γίνεται με τα χιλιάδες αυτοκίνητα του Dieselgate;

To ζήτημα με τα «πειραγμένα» λογισμικά που χρησιμοποιούσε η VW στους πετρελαιοκινητήρες, το γνωστό ως Dieselgate, αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ενώ το θέμα έκλεισε το 2015, με τον γερμανικό κολοσσό να καλείται σε καταβολή περισσοτέρων από 21 δις δολαρίων σε πρόστιμα και αποζημιώσεις, ο λογαριασμός στο Βόλσφμπουργκ ακόμα «γράφει».

Δείτε ακόμα: FCA: Πρόστιμο 800 εκατ. δολάρια – 131 εκατ. για την Bosch

Ένα από τα κυριότερα πλήγματα που δέχτηκε η VW, ήταν η υποχρέωσή της να ανακαλέσει εκατοντάδες χιλιάδες παράτυπα αυτοκίνητα,  αγοράζοντάς τα από τους ιδιοκτήτες τους εν είδει αποζημίωσης. Από εκεί και πέρα, επαφίετο στην «VW» τι θα κάνει μαζί τους. Το μόνο σίγουρο ήταν η μάζωξη τους σε τεράστια «στρατόπεδα συγκέντρωσης», με τις αεροφωτογραφίες από διάφορα τέτοια μέρη να προκαλούν σοκ και δέος. Μόνο στις Η.Π.Α. ο συνολικός αριθμός των τοποθεσιών ξεπερνά τις 37 και αυτός των αυτοκινήτων που φιλοξενούν τις 480.000! Ποια είναι η πορεία τους, ωστόσο, πέρα από τις αχανείς μάντρες;

Οι δρόμοι είναι οι εξής δύο: είτε επαναπροώθηση στην αγορά, είτε πρέσα. Συνήθως τα πιο καινούργια μοντέλα με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ, επιλέγονται να συνεχίσουν την καριέρα τους στην αγορά των μεταχειρισμένων ή των leasing. Φυσικά συνοδεύονται με τα απαραίτητα έγγραφα, ώστε να μην αποτελέσουν αντικείμενο εκμετάλλευσης σε χέρια επιτήδειων. Ένα Passat 2.0 TDI του 2013 με 160.000 χιλιόμετρα για παράδειγμα, είναι ένας πολύ καλός υποψήφιος για «δεύτερη ευκαιρία». Αυτοκίνητα παλαιότερης χρονολογίας ή με πολλά χιλιόμετρα, συνήθως οδηγούνται στην αποσυναρμολόγηση.

Διαβάστε επίσης: Αντίστροφη μέτρηση για το νέο σήμα της VW

Αξιοσημείωτο είναι το ενδιαφέρον του αμερικανικού κοινού για τα «αμαρτωλά αυτοκίνητα», τα οποία «φεύγουν» με γοργούς ρυθμούς. Δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη βέβαια, καθώς πλέον είναι εφοδιασμένα με σύννομο λογισμικό και σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν ελάχιστα χιλιόμετρα, αλλά πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές προκειμένου να αδειάζουν οι χώροι αποθήκευσης. Στην Ευρώπη τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθότι η απαξίωση «θερίζει», οπότε τα περισσότερα εξ αυτών καταλήγουν ως ανταλλακτικά.

Get it on Google Play Download on the App Store