Τι γίνεται με τα χιλιάδες αυτοκίνητα του Dieselgate;

To ζήτημα με τα «πειραγμένα» λογισμικά που χρησιμοποιούσε η VW στους πετρελαιοκινητήρες, το γνωστό ως Dieselgate, αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ενώ το θέμα έκλεισε το 2015, με τον γερμανικό κολοσσό να καλείται σε καταβολή περισσοτέρων από 21 δις δολαρίων σε πρόστιμα και αποζημιώσεις, ο λογαριασμός στο Βόλσφμπουργκ ακόμα «γράφει».

Δείτε ακόμα: FCA: Πρόστιμο 800 εκατ. δολάρια – 131 εκατ. για την Bosch

Ένα από τα κυριότερα πλήγματα που δέχτηκε η VW, ήταν η υποχρέωσή της να ανακαλέσει εκατοντάδες χιλιάδες παράτυπα αυτοκίνητα,  αγοράζοντάς τα από τους ιδιοκτήτες τους εν είδει αποζημίωσης. Από εκεί και πέρα, επαφίετο στην «VW» τι θα κάνει μαζί τους. Το μόνο σίγουρο ήταν η μάζωξη τους σε τεράστια «στρατόπεδα συγκέντρωσης», με τις αεροφωτογραφίες από διάφορα τέτοια μέρη να προκαλούν σοκ και δέος. Μόνο στις Η.Π.Α. ο συνολικός αριθμός των τοποθεσιών ξεπερνά τις 37 και αυτός των αυτοκινήτων που φιλοξενούν τις 480.000! Ποια είναι η πορεία τους, ωστόσο, πέρα από τις αχανείς μάντρες;

Οι δρόμοι είναι οι εξής δύο: είτε επαναπροώθηση στην αγορά, είτε πρέσα. Συνήθως τα πιο καινούργια μοντέλα με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ, επιλέγονται να συνεχίσουν την καριέρα τους στην αγορά των μεταχειρισμένων ή των leasing. Φυσικά συνοδεύονται με τα απαραίτητα έγγραφα, ώστε να μην αποτελέσουν αντικείμενο εκμετάλλευσης σε χέρια επιτήδειων. Ένα Passat 2.0 TDI του 2013 με 160.000 χιλιόμετρα για παράδειγμα, είναι ένας πολύ καλός υποψήφιος για «δεύτερη ευκαιρία». Αυτοκίνητα παλαιότερης χρονολογίας ή με πολλά χιλιόμετρα, συνήθως οδηγούνται στην αποσυναρμολόγηση.

Διαβάστε επίσης: Αντίστροφη μέτρηση για το νέο σήμα της VW

Αξιοσημείωτο είναι το ενδιαφέρον του αμερικανικού κοινού για τα «αμαρτωλά αυτοκίνητα», τα οποία «φεύγουν» με γοργούς ρυθμούς. Δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη βέβαια, καθώς πλέον είναι εφοδιασμένα με σύννομο λογισμικό και σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν ελάχιστα χιλιόμετρα, αλλά πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές προκειμένου να αδειάζουν οι χώροι αποθήκευσης. Στην Ευρώπη τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθότι η απαξίωση «θερίζει», οπότε τα περισσότερα εξ αυτών καταλήγουν ως ανταλλακτικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι θυμίζει στο VW Passat B3 ηλεκτρικό μοντέλο;
Τι θυμίζει στο VW Passat B3 ηλεκτρικό μοντέλο;
Αναγέννηση για την Ferrari 250 GT SWB
Αναγέννηση για την Ferrari 250 GT SWB
Πολυπόθητη σπάνια Mercedes για 325.000 ευρώ!
Πολυπόθητη σπάνια Mercedes για 325.000 ευρώ!
Πώς προέκυψαν τα αστέρια Michelin στη μαγειρική;
Πώς προέκυψαν τα αστέρια Michelin στη μαγειρική; …
Nissan Sunny GTi-R με 2.000 χλμ. σε 8 χρόνια
Nissan Sunny GTi-R με 2.000 χλμ. σε 8 χρόνια
Τρακαρισμένη Toyota Supra έβγαλε λαβράκι
Τρακαρισμένη Toyota Supra έβγαλε λαβράκι
SecuriAlert: Μια νέα αντικλεπτική προστασία από τη Ford!(+video)
SecuriAlert: Μια νέα αντικλεπτική προστασία από τη Ford!(+video) …
Στο σφυρί 3 σπάνιες και «αντι-σταρ» Lancia
Στο σφυρί 3 σπάνιες και «αντι-σταρ» Lancia
Τρομερό VW Transporter του 1982 με μοτέρ Porsche
Τρομερό VW Transporter του 1982 με μοτέρ Porsche
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store