Τι γίνεται με τα χιλιάδες αυτοκίνητα του Dieselgate;

To ζήτημα με τα «πειραγμένα» λογισμικά που χρησιμοποιούσε η VW στους πετρελαιοκινητήρες, το γνωστό ως Dieselgate, αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ενώ το θέμα έκλεισε το 2015, με τον γερμανικό κολοσσό να καλείται σε καταβολή περισσοτέρων από 21 δις δολαρίων σε πρόστιμα και αποζημιώσεις, ο λογαριασμός στο Βόλσφμπουργκ ακόμα «γράφει».

Δείτε ακόμα: FCA: Πρόστιμο 800 εκατ. δολάρια – 131 εκατ. για την Bosch

Ένα από τα κυριότερα πλήγματα που δέχτηκε η VW, ήταν η υποχρέωσή της να ανακαλέσει εκατοντάδες χιλιάδες παράτυπα αυτοκίνητα,  αγοράζοντάς τα από τους ιδιοκτήτες τους εν είδει αποζημίωσης. Από εκεί και πέρα, επαφίετο στην «VW» τι θα κάνει μαζί τους. Το μόνο σίγουρο ήταν η μάζωξη τους σε τεράστια «στρατόπεδα συγκέντρωσης», με τις αεροφωτογραφίες από διάφορα τέτοια μέρη να προκαλούν σοκ και δέος. Μόνο στις Η.Π.Α. ο συνολικός αριθμός των τοποθεσιών ξεπερνά τις 37 και αυτός των αυτοκινήτων που φιλοξενούν τις 480.000! Ποια είναι η πορεία τους, ωστόσο, πέρα από τις αχανείς μάντρες;

Οι δρόμοι είναι οι εξής δύο: είτε επαναπροώθηση στην αγορά, είτε πρέσα. Συνήθως τα πιο καινούργια μοντέλα με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ, επιλέγονται να συνεχίσουν την καριέρα τους στην αγορά των μεταχειρισμένων ή των leasing. Φυσικά συνοδεύονται με τα απαραίτητα έγγραφα, ώστε να μην αποτελέσουν αντικείμενο εκμετάλλευσης σε χέρια επιτήδειων. Ένα Passat 2.0 TDI του 2013 με 160.000 χιλιόμετρα για παράδειγμα, είναι ένας πολύ καλός υποψήφιος για «δεύτερη ευκαιρία». Αυτοκίνητα παλαιότερης χρονολογίας ή με πολλά χιλιόμετρα, συνήθως οδηγούνται στην αποσυναρμολόγηση.

Διαβάστε επίσης: Αντίστροφη μέτρηση για το νέο σήμα της VW

Αξιοσημείωτο είναι το ενδιαφέρον του αμερικανικού κοινού για τα «αμαρτωλά αυτοκίνητα», τα οποία «φεύγουν» με γοργούς ρυθμούς. Δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη βέβαια, καθώς πλέον είναι εφοδιασμένα με σύννομο λογισμικό και σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν ελάχιστα χιλιόμετρα, αλλά πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές προκειμένου να αδειάζουν οι χώροι αποθήκευσης. Στην Ευρώπη τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθότι η απαξίωση «θερίζει», οπότε τα περισσότερα εξ αυτών καταλήγουν ως ανταλλακτικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι Ιάπωνες «τρελαίνονται» για Tesla Model 3
Οι Ιάπωνες «τρελαίνονται» για Tesla Model 3
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά 205/55R16
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά 205/55R16
Το Audi Quattro επιστρέφει στο WRC! (+video)
Το Audi Quattro επιστρέφει στο WRC! (+video)
Αυτόνομη οδήγηση: Από ποια εταιρεία έχασε η Tesla;
Αυτόνομη οδήγηση: Από ποια εταιρεία έχασε η Tesla; …
«Βουτιά» δημοτικότητας για τη Ferrari
«Βουτιά» δημοτικότητας για τη Ferrari
Ποια μοντέλα «γράφουν» τα περισσότερα χιλιόμετρα;
Ποια μοντέλα «γράφουν» τα περισσότερα χιλιόμετρα; …
Απροβλημάτιστο το Hyundai Tucson στον τάρανδο
Απροβλημάτιστο το Hyundai Tucson στον τάρανδο
Τα σήματα της Nissan από το 1930 έως σήμερα
Τα σήματα της Nissan από το 1930 έως σήμερα
Σπάνιο Renault Megane R26.R για πάρτι σε πίστες
Σπάνιο Renault Megane R26.R για πάρτι σε πίστες
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων