Τι έκρυβε το καπό των Alfa Romeo GTV και Spider;

Η πιο σύγχρονη μετενσάρκωση των Alfa Romeo GTV και Spider παρουσιάστηκε το 1995. Δυόμιση δεκαετίες αργότερα, η σιλουέτα των δυο Μιλανέζων κυριών προκαλεί ακόμα τις αισθήσεις.

Το σχέδιο που συνέλαβε ο Enrico Fumia, στο ατελιέ του Pininfarina, και επεξεργάστηκε το Centro Stile Alfa Romeo, υπό την καθοδήγηση του Walter de Silva, κέρδισε δεκάδες βραβεία (μεταξύ των οποίων και αυτό του «Ομορφότερου αυτοκινήτου στον πλανήτη») και αποτέλεσε άξιο συνεχιστή των Alfetta GTVSeries 4 Spider. Η διπλοφάναρη προσέγγιση εμπρός, τα νεύρα στο καπό που αποτελούσαν συνέχεια της μάσκας και το σφηνοειδές μοτίβο, με το χαμηλό εμπρός μέρος και την ψηλή, «κοφτή» ουρά («Kamm tail» ή «Kammback» η τεχνοτροπία) δημιούργησαν μια οπτασία, που ακόμα σήμερα δεν έχουμε ξεπεράσει. Στο ίδιο μήκος κύματος και η διαγώνια πλευρική γραμμή, που ουσιαστικά συνθέτει ένα νοητό τρίγωνο και μια ομοιογενή ασυμμετρία στο προφίλ, μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους.

Η μελετημένη πένα των Ιταλών είχε ως αποτέλεσμα έναν αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,33 στην GTV και 0,38 στη Spider, ωστόσο το πιο διακριτό χαρακτηριστικό των δυο μοντέλων αποτελούσε προϊόν εφευρετικότητας και εφαρμοσμένου ιταλικού δαιμονίου. Τα διπλά φανάρια εμπρός, στην πραγματικότητα δεν ήταν διπλά. Προκειμένου να μειώσουν το κόστος και την πολυπλοκότητα της επισκευής/αντικατάστασης, οι Ιταλοί τοποθέτησαν δυο παραλληλόγραμμα φανάρια και άνοιξαν τέσσερις τρύπες στο καπό, ώστε να φαίνονται τέσσερα στρογγυλά! Για να το καταφέρουν, δημιούργησαν μια από τις ελάχιστες -κατά πάσα πιθανότητα, τη μοναδική- εφαρμογές στα χρονικά του αυτοκινητικού σχεδιασμού, όπου το καπό καλύπτει τα φωτιστικά σώματα!

GTV και Spider άντλησαν έμπνευση από το πρωτότυπο Protèo (εκ του μυθολογικού Πρωτέα), που είχε παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης, το 1991. To εμπρός μέρος του «Πρωτέα» χωρίζονταν σε δυο μέρη: τον προφυλακτήρα και ένα ενιαίο κομμάτι, που συνέθετε καπό και φτερά. Όπως στις δυο μεταγενέστερες Alfa, έτσι και στο Protèo τα φανάρια έδιναν την ψευδαίσθηση των ξεχωριστών στρογγυλών (έξι εν προκειμένω), αλλά στην ουσία ήταν δυο κλασικά παραλληλόγραμμα που έπαιρναν το σχήμα τους από τα «φορμάκια» της λαμαρίνας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Aston Martin: «Μην παρατάτε τη Valkyrie στο γκαράζ»
Aston Martin: «Μην παρατάτε τη Valkyrie στο γκαράζ»
Το πιο αθάνατο Toyota Land Cruiser! (+video)
Το πιο αθάνατο Toyota Land Cruiser! (+video)
Έτσι θα είναι το νέο Skoda Kodiaq
Έτσι θα είναι το νέο Skoda Kodiaq
Συνεχίζει ακάθεκτος ο V6 της Alfa Romeo
Συνεχίζει ακάθεκτος ο V6 της Alfa Romeo
«Ζεματιστές» οι πωλήσεις των ηλεκτρικών στην Ευρώπη
«Ζεματιστές» οι πωλήσεις των ηλεκτρικών στην Ευρώπη …
Το autogreeknews έτρεξε στο F1 in Schools
Το autogreeknews έτρεξε στο F1 in Schools
Θεσπέσιο restomod πρώην αγωνιστικής Integrale (+video)
Θεσπέσιο restomod πρώην αγωνιστικής Integrale (+video)
Γαλλία vs Ιταλία: Peugeot 306 GTi ή Alfa 147 GTA; (+video)
Γαλλία vs Ιταλία: Peugeot 306 GTi ή Alfa 147 GTA; (+video)
Το πιο «φτιαγμένο» Toyota Tacoma με μοτέρ Supra
Το πιο «φτιαγμένο» Toyota Tacoma με μοτέρ Supra
Οι τιμές του πληθωρικού Hyundai Ioniq 6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Megane E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Jeep Avenger 1.2Τ στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Volkswagen ID.7 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των νέων MG στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των ανανεωμένων Mercedes-Benz GLE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μεγάλη αύξηση τιμών στο Mitsubishi Space Star
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Mercedes-Benz CLA και E-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Mazda3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές νέου Renault Clio LPG, βενζίνης και diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Clio E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota C-HR στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store