Τι έκρυβε το καπό των Alfa Romeo GTV και Spider;

Η πιο σύγχρονη μετενσάρκωση των Alfa Romeo GTV και Spider παρουσιάστηκε το 1995. Δυόμιση δεκαετίες αργότερα, η σιλουέτα των δυο Μιλανέζων κυριών προκαλεί ακόμα τις αισθήσεις.

Το σχέδιο που συνέλαβε ο Enrico Fumia, στο ατελιέ του Pininfarina, και επεξεργάστηκε το Centro Stile Alfa Romeo, υπό την καθοδήγηση του Walter de Silva, κέρδισε δεκάδες βραβεία (μεταξύ των οποίων και αυτό του «Ομορφότερου αυτοκινήτου στον πλανήτη») και αποτέλεσε άξιο συνεχιστή των Alfetta GTVSeries 4 Spider. Η διπλοφάναρη προσέγγιση εμπρός, τα νεύρα στο καπό που αποτελούσαν συνέχεια της μάσκας και το σφηνοειδές μοτίβο, με το χαμηλό εμπρός μέρος και την ψηλή, «κοφτή» ουρά («Kamm tail» ή «Kammback» η τεχνοτροπία) δημιούργησαν μια οπτασία, που ακόμα σήμερα δεν έχουμε ξεπεράσει. Στο ίδιο μήκος κύματος και η διαγώνια πλευρική γραμμή, που ουσιαστικά συνθέτει ένα νοητό τρίγωνο και μια ομοιογενή ασυμμετρία στο προφίλ, μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους.

Η μελετημένη πένα των Ιταλών είχε ως αποτέλεσμα έναν αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,33 στην GTV και 0,38 στη Spider, ωστόσο το πιο διακριτό χαρακτηριστικό των δυο μοντέλων αποτελούσε προϊόν εφευρετικότητας και εφαρμοσμένου ιταλικού δαιμονίου. Τα διπλά φανάρια εμπρός, στην πραγματικότητα δεν ήταν διπλά. Προκειμένου να μειώσουν το κόστος και την πολυπλοκότητα της επισκευής/αντικατάστασης, οι Ιταλοί τοποθέτησαν δυο παραλληλόγραμμα φανάρια και άνοιξαν τέσσερις τρύπες στο καπό, ώστε να φαίνονται τέσσερα στρογγυλά! Για να το καταφέρουν, δημιούργησαν μια από τις ελάχιστες -κατά πάσα πιθανότητα, τη μοναδική- εφαρμογές στα χρονικά του αυτοκινητικού σχεδιασμού, όπου το καπό καλύπτει τα φωτιστικά σώματα!

GTV και Spider άντλησαν έμπνευση από το πρωτότυπο Protèo (εκ του μυθολογικού Πρωτέα), που είχε παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης, το 1991. To εμπρός μέρος του «Πρωτέα» χωρίζονταν σε δυο μέρη: τον προφυλακτήρα και ένα ενιαίο κομμάτι, που συνέθετε καπό και φτερά. Όπως στις δυο μεταγενέστερες Alfa, έτσι και στο Protèo τα φανάρια έδιναν την ψευδαίσθηση των ξεχωριστών στρογγυλών (έξι εν προκειμένω), αλλά στην ουσία ήταν δυο κλασικά παραλληλόγραμμα που έπαιρναν το σχήμα τους από τα «φορμάκια» της λαμαρίνας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανθρακονημάτινες ζάντες σε SUV 2,5 τόνων. Ο λόγος;
Ανθρακονημάτινες ζάντες σε SUV 2,5 τόνων. Ο λόγος; …
Μόνο υβριδικό το νέο Honda HR-V στην Ευρώπη
Μόνο υβριδικό το νέο Honda HR-V στην Ευρώπη
Έρχεται με ισοπεδωτικές διαθέσεις η BMW X8 M
Έρχεται με ισοπεδωτικές διαθέσεις η BMW X8 M
Προεδρικές ανέσεις για το αναγεννημένο Citroen DS
Προεδρικές ανέσεις για το αναγεννημένο Citroen DS …
Μεγαλοπρεπής Alpina B12 για λάτρεις των V12
Μεγαλοπρεπής Alpina B12 για λάτρεις των V12
Δυσαρέσκεια της Audi για χρήση RS 6 στις πλημμύρες
Δυσαρέσκεια της Audi για χρήση RS 6 στις πλημμύρες …
To VW Golf R γίνεται... W12 υπεραυτοκίνητο!
To VW Golf R γίνεται... W12 υπεραυτοκίνητο!
«Κάγκουρας» έχασε δικαστήριο από τους γείτονες
«Κάγκουρας» έχασε δικαστήριο από τους γείτονες …
Πόσα Ford Mondeo πουλήθηκαν στην Ευρώπη;
Πόσα Ford Mondeo πουλήθηκαν στην Ευρώπη;
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Suzuki
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store