Τι μοναδικό είχε το Kia Picanto προ 20ετίας;

Είκοσι ολόκληρα χρόνια κλείνει φέτος το Kia Picanto από το 2003 που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Ένα αυτοκίνητο το οποίο μέχρι σήμερα στην τρίτη γενιά του παραμένει δημοφιλές και ένα από τα καλύτερα μοντέλα στην κατηγορία του. Επίσης, στην Ελλάδα αποτελεί αυτή τη στιγμή το καινούργιο αυτοκίνητο με τη χαμηλότερη τιμή της αγοράς, ξεκινώντας από 14.390 ευρώ.

Μοναδικό στοιχείο ακόμα και σήμερα

Η έλευσή του προκάλεσε σοβαρό «πονοκέφαλο» στον ανταγωνισμό, αφού ήταν ένα πολύ ολοκληρωμένο μίνι μοντέλο, που προσέφερε ότι αναζητούσε κανείς από ένα οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, συν ακόμα περισσότερα. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που διέθετε, ήταν και κάτι το μοναδικό, που προκαλεί έκπληξη και σπανίζει ακόμα και σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα πόλης -και όχι μόνο: Την ύπαρξη δισκόφρενων στους πίσω τροχούς, αντί των κλασικών και φθηνότερων ταμπούρων. Στην έκδοση με το ABS ήταν το μόνο όχημα στα μίνι αυτοκίνητα με δίσκους και στον πίσω άξονα (εμπρός αεριζόμενοι). Δεν είναι μόνο ότι εντυπωσίαζαν στο μάτι (φαίνονταν μόνο με ζάντες αλουμινίου), αλλά και στην πράξη, αφού ήταν τα καλύτερα φρένα σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα της κατηγορίας. Στο υπάρχον Picanto τοποθετούνται και πάλι πίσω δίσκοι σε πιο ακριβές εκδόσεις, όπως είναι το GT-Line και το X-Line.

Το πρώτης γενιάς Picanto, ήταν επίσης, ένα από τα πιο «καλοστημένα» αυτοκίνητα μεταξύ των μίνι. Δεν βασίζονταν στο Hyundai Atos όπως πολλοί πίστευαν, αλλά σε μια κοντύτερη εκδοχή της πλατφόρμας του Getz. Το τιμόνι του ήταν από τα καλύτερα σε πληροφόρηση και οι αναρτήσεις του με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση εξασφάλιζαν ευθυβολία ακόμα και σε ταχύτητες τελικής. Τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα συμπλήρωνε ο πιο δημοφιλής σπιρτόζικος κινητήρας των 1.1 λτ. με τους 68 ίππους και τα 98 Nm ροπής από τις 2.800 σ.α.λ.

Μεταχειρισμένα με λίγα λεφτά

Η Kia ανανέωσε το πρώτο Picanto το 2007, επανασχεδιάζοντας το εμπρός και πίσω μέρος του αμαξώματός του, ενώ το 2011 αντικαταστάθηκε από το τελείως αλλαγμένο δεύτερης γενιάς Picanto. Παρά τα χρόνια του, το πρώτης γενιάς Picanto έχει ζήτηση στα μεταχειρισμένα και το προτιμούν όσοι θέλουν ένα αξιόπιστο, οικονομικό, ευέλικτο (μήκος 3.495 χλστ.) και αξιόλογο αυτοκίνητο για να καλύπτουν της αστικές τους μετακινήσεις. Οι τιμές του κυμαίνονται κυρίως μεταξύ στις 4.000-5.000 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store